Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sivupeilin lämmitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sivupeilin lämmitys

    Mikähän voisi mahdollisesti A6:en sivupeiliä oikein vaivata?
    Peili on ns.sulanut (muuttunut suurelta osin ruskeaksi) Ostin uuden peilin ja luulin
    että vika oli peilissä mutta hieman jälkeenpäin huomasin että peili alkaa lämmetä heti kun auton käynnistää... Peilinlämmitys ei ole päällä mitään vikakoodia auto ei anna...onko ainoa keino ottaa johdot peilistä irti?

    #2
    Vika löytynee oveen menevästä johtosarjasta haitarikumin sisältä, uskaltaisin veikata. Jos siis kyseessä sen ikäluokan laite jossa vielä menee ranteen vahvuudelta kaapelia oveen.

    Comment


      #3
      Peilinlämmitys ei ole päällä mitään vikakoodia auto ei anna...onko ainoa keino ottaa johdot peilistä irti

      Mistäköhän se peilinlämmitys mahdetaan laittaa päälle? Toimii nimittäin automaattisesti lämpötilan mukaan.

      Comment


      • #4
        Tuokin on ihan hyvä ajatus, mutta seuraavat seikat eivät tue sitä. Vain kuljettajan puoleinen peili alkaa lämmetä itsekseen, sekä kun laittaa takalasin lämmittimen päälle(olen elänyt ainakin tähän asti luulossa, että kyseinen katkaisija toimii myös peilien lämmityksen katkaisijana)niin vänkärin puolen peili alkaa lämmetä. Ok jos kerran vika olisi tässä anturissa joka haistelee lämpötilaa niin mistähän sen mahtaisi löytää...

        Comment


          #5
          Tietenkin on malleissa/ vuosimalleissa eroja, vm 2000 automaatti tummennuksella varustetussa molempien peilien lämmitys toimii lämpötilan mukaan
          6XK outer rear view mirrors: powered, heatedelectrically foldable, automatically dimming
          Mahtaako toimia samalla anturilla kuin ulkolämpömittari? en tiedä.

          Comment


          • #6
            Tammikuusta 1999 alkaen peilit on varustettu termostaatilla joka on peililasin aluslevyn takana korinpuoleisessa yläkulmassa (...vaikeasti selitetty?). Antaa peilin lämmetä automaattisesti johonkin lämpöön kun virrat laitetaan päälle ja sammuttaa lämmityksen jossain kohtaa - eli joko sinulla ei ole termostaattia tai se on rikki.

            Comment


            • #7
              Nyt uskon että ratkaisu alkaa olla lähellä... Kun ostin uutta peilinlasia niin myyjä höpisi jotain termarista. Huomenna pitää alkaa tutkimaan mitä tämä peili / kotelo on syönyt sisäänsä.
              Ilmoittelen kun ja jos ratkaisu löytyy.

              Comment


                #8
                Sama vika Rahikaisella. Ainakin ajoittain kuskin puolen peili polttaa kättä, pinta mennyt ruskeaksi.

                Comment


                • #9
                  VW-Auton myyjä ilmoitti naureskellen että ei peilissä mitään termaria ole , että se siitä sitten.
                  Johtosarjat on käyty läpi ja nyt täytyypi sanoa että en tiedä mitä tehdä ko.ongelman kanssa
                  näppään johdot peilistä irti ja avot!

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin tämän tiedotteen mukaan on tammikuusta -99 alkaen paitsi Audi TT:ssä
                    Technical Bulletin 66-00-04

                    Comment


                      #11
                      VW-Auton myyjä ilmoitti naureskellen että ei peilissä mitään termaria ole

                      Niin ja minulle sanottin viimeviikolla vv-auton huollossa ettei tiptronicissa ole suodatinta, ja tiedän että niitä on vaihdettu. Ken uskoo ketä tahtoo.

                      Comment


                        #12
                        onkohan omassa S4 peilinlämmittimiä ollenkaan?
                        namiskaa en oo löytänä mistään ja huurussa ovat olleet...
                        luulis ton tason autossa olevan semmoset :)

                        Comment


                        • #13
                          Tyypillistä.... ettei Tiptronicissa ole suodatinta.....:
                          Tässä pieni lista eräästä työmääräyksestä

                          Model : S8
                          Engine : 4.2
                          Variant : 4.2 Quattro tiptronic AHC 340PS
                          Product : Servicing
                          Job : Replace Auto Trans Fluid
                          Job Variant : 5 Speed Associated Operation

                          Lab Hours : 0.40
                          Parts RRP : £70.96
                          Fitted RRP : £106.21

                          Part Desc RRP Qty Total
                          01V321371 GASKET £16.56 1 £16.56
                          01V325429 STRAINER £40.13 1 £40.13 Suodattimen hinta Suomessa noin 110 ?
                          01V325443 GASKET £8.28 1 £8.28
                          ZGB115QLB0031 AFT 1 LTR £2.00 3 £5.99

                          Comment


                          • #14
                            Heh minullekin uskoteltiin ensimmäisen öljynvaihdon yhteydessä ettei tipissä ole suodatinta. Myöhemmin kun itse väittämällä väitin että kyllä se siellä on ja osanumero lapulla, alkoi hommaan tulla selvyyttä.

                            Parasta selailla vain itse perhealbumia ja kysellä foorumilta, niin yleensä on viisaampi kuin merkkihuolto. Valitettavasti...

                            Comment


                            • #15
                              Mulle tuli S6:n peilit tuossa ja mittasin vastuksen noista kun olivat irrallaan.Vuosimallia 2000 pitäs nuo olla ja noissa taitaa olla termarit myös?Noin ainakin jossain aiemmassa topicissa luki.
                              Ajattelin tarkistaa ennen asennusta ovatko ehjät.
                              Kuskin puoli ei sanonut mitään ja hantin lasi sanoi vastuksen olevan 5 ohmia.
                              Kuskin puoli lämpiää silti.
                              Mikähän toi termarin katkaisulämpö on?Nimittäin jos olis jotain huoneenlämpö niin saattais olla
                              pieni mahdollisuus että ei kuuluis huoneenlämpöisenä näyttääkään vastusta?
                              Eli vastus poikki termarin toimesta.Ainakin lämpes nyt sitten viileässä tallissa et tiedä sitten.

                              Comment


                              • #16
                                ehjät peilit

                                Uusien peilien vastus on n.18-20 ohmia
                                Joten lämmitysteho on n. 8 Wattia...
                                (vanhoissa/risoissa peileissä ainakin minulla vastus oli ~1kohmia
                                ; )

                                Comment


                                • #17
                                  Jotain tuollaista ohmi määrää mä mietinkin että kuuluis olla mutta tosiaan toinen näytti sen 5 ja toinen ei värähtänytkään.
                                  kuitenkin lämpiää tuo jonka luulin että on eloton ja joka ei näytä vastusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jep nyt selvisi miten nuo toimii.Kokeilin rikkoutuneen peilinlasini kanssa eli sen vanhan kanssa seuraavaa:
                                    Mittasin huoneenlämmössä vastusta, näytti 5 ohmia.
                                    Laitoin lämpöpatterin päälle ihan hetkeksi ja mittasin uudestaan,ei vastusta eli termari puuttui peliin.
                                    mittasin tunnin päästä huoneenlämmössä uudestaan,ei vieläkään vastusta.
                                    Heitin ulos pakkaseen muutamaksi minuutiksi ja taas oli vastus ehjä!
                                    Eli huoneen lämpö on jo siinä hilkulla että katkooko termari vai ei.
                                    Eilen kun siis noita laseja mittasin ja toinen näytti sen 5 ohmia ja toinen ei mitään se oli vissiin siinä rajoilla.
                                    Kuitenkin siis se joka ei näyttänyt eilen vastusta toimi tänäänkin paikoillaan ihan moitteetta.
                                    Folio tuolla peilin sisällä taitaa olla herkkää "palamaan" joten taitaa siksi termari katkaista jo aika alhaisilla lämpötiloilla.
                                    Tältä vahvasti vaikuttaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Käsittääkseni tämä tyyppivika johtuu siitä, että termari ei toimi kunnolla vaan lämmittää peiliä kesät talvet, näin ainakin itselläni. Peilin on ruskeahko ja peili kuumenee oikein hyvin myös kesällä. Se saa tietysti lämmetäkin aika lämpimilläkin keleillä, jolloin esim Keski-Euroopan tyypilliset kosteat lämpimät aamut (10-20C) tiivistävät kosteuden peiliin ja lämmityksellä kuivatuista peileistä sitten jotain näkeekin.

                                      Pinnoite ei vaan kestä koko kesän mittaista lämmitystä. Itse otin sulakkeen pois kesäksi ja sitten syksyllä taas takaisin. Vois kai sen peililasin termareineenkin uusia joskus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Löytyihän tälle selitys... ihmettelinkin eilen kun hokasin autoa putsatessa, että miksi helevetissä peilit sulaa vaikkei mitään muuta ole päällä kuin V6...
                                        Nooh, sitten tänään olin pesemässä autoa ja katoin, että vasemman peilin oikeassa reunassa on ruskeaa hieman. Ajattelin, että mites tonne likaa väliin on päässy. Vaan kun tätä ketjua lukee, niin tulee mieleen josko se peilin termostaatti vetelee viimesiään --> päällä kesät talvet?
                                        Onko joku oikeasti ostanu tollasen, eli mitä se maksaa? Pitääkö hankkia koko peili, eli onko termostaatti siinä jotenkin kiinni? Vai riittäisikö pelkkä termostaatti (saakohan niitä edes)?

                                        Edit: Taisi about hinta löytyä toisesta ketjusta, eli 50e luokkaa marmoritiskiltä. Se vaan, että onko A3/A4:ssä tuo termostaatti-systeemi kanssa. Paljonkohan se tuo hunajaa lisää...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin mistähän lähtis ettii vikaa kun peilit eikä talasi lämpene, takalasin lämmittimen kytkimelle vissiin tulee virtaa kun siihen sytyy valo kun sitä painaa.
                                          Onko näille rele jossain entäs minkähän niminen sulake on saksaksi, pitääkö peilin lämmitys yleensä lähteä päälle takalasin lämmittimen napista vai tunnistaako lämpötilan että lähtee vaan tietyn rajan ylittyessä päälle.?

                                          Niin siis kyseessä profiilin a8 1995

                                          Comment


                                          • #22
                                            juu, jos yhtään sukua volkkarille, niin peilit menee takalasinlämmittimen napin kautta jotenki. Tai ainakin näin meillä volkkarissa (passat -97)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä se lähtee aina päälle, vaikka helteellä. Sammuu todennäkösesti itekseen n. 10 min. päästä. Sulaketta tai itte katkaisijaa mä epäilisin. Ei se valo mun mielestä sitä tarkota et virta varmasti jatkaa katkasijalta matkaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vuosimallin perusteella uskon virran kulkevan vain katkaisijan kautta (jonka tunnit ovat täynnä)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mulla profiili diudissa lämpenee takalasi mutta ei peilit. Oiskohan sulake? Pitää ehtiä vikaa kun kerkee.

                                                  Kiitoksia tiedoista... helpompi katella vikaa :)

                                                  Eipä siinä ollut Saksan tuonnissa peilien lämppäreitä. Huomasin kun kuskin peilien säätönapissa ei ollut peilien lämmitys kohtaa.

                                                  Tämä siis EX A4.
                                                  Viimeksi muokannut ozzz; 5.12.2011, 18:39. Perustelu: vastaus

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Molemmista laseista vastukset rikki, sanosin. Saman sulakkeen alla taitaa olla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sama pääsulake, Alfamerin kirjan mukaan kytkimen sisässä on peileille 10A lisäsulake. Pinnistä 3 valkoinen lähtee suoraan peilien vastuksille. Pinnistä 6 valkoinen takalasille. Näin A4:ssa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mistä näkis helpoiten, että onko autossa ylipäätään olemassa peilinlämmittimiä (jos ne ei toimi)?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kurkista peilin taakse meneekö sinne kaksi johtoa.
                                                          Lisävarustelistaus siellä "tyyppikilpipaperitarrassa" kertoo myös varusteiden mukana olosta

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eikös peilit lämpiä aina jos niis on sähkösäätö? Näin oon ymmärtäny.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X