Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe kaput (jakaja ja puola ongelmia)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupe kaput (jakaja ja puola ongelmia)

    Siis 1990 typ89 Coupe 2,3 20v automaatti laatikolla.
    Motarille rampissa kiihdyttäessä kone nappasi hiukan kierroksia ja vaikeni sitten tyystin.
    Korjaamolla paljastui, että ainakin virranjakajan muoviset(!!!) rattaat olivat hajonneet aivan palasiksi ja koko jakaja meni siis vaihtoon, myös puola oli pimeänä ja ilmeisesti samassa yhteydessä oleva moottorinohjausyksikkö.
    Nyt nuo osat on vaihdettu, mutta edelleen ei tule kipinää tulpasta, virrat kyllä tulee puolasta ulos. Olisko kenelläkään kokemusta tällaisesta ja vinkkiä antaa? Onko todennäköistä, että koneesta on vielä jotain muutakin rikki?

  • #2
    Ei varmasti ole mitään muuta vikaa ollut kuin ratas. Sinua on jo rahastettu.
    Foorumin kautta olisi löytyny metallisia rattaita ettei olisi tarvinnut muuta ostaa.

    Jakaja ei ole kohdallaan joten ei lähde tulille. Nokkapyörä merkkiinsä, kampiakselilta tarkempi kohdalleen kääntö ja hall-levyn ja jakajan rungon merkit kohdilleen. Se on siinä.

    Comment


    • #3
      Korjaamolla paljastui, että ainakin virranjakajan muoviset(!!!) rattaat olivat hajonneet aivan palasiksi ja koko jakaja meni siis vaihtoon, myös puola oli pimeänä ja ilmeisesti samassa yhteydessä oleva moottorinohjausyksikkö.
      Porkkista kompaten, niin vian korjaamisessa, mutta erityisesti rahastus osiossa. Perusteliko korjaamo mitenkään miten moottorinohjausyksikkö on hajonnut?? Puolan hajoamisen voin vielä ehkä uskoa mutta tuo ohjausyksikkö....
      Ettei olisi vaan käynyt niin että korjaamo on laittanut virranjakan kuntoon, eikä auttanut, sen jälkeen puola, ei vieläkään käy ja sitten ruvettu arpopaan ohjausyksikköjen kanssa.

      Comment


      • #4
        No eihän ne mitään perustelleet- muuta kuin sen että jakajan vaihatmisen jälkeenkään ei kipinää ilmestynyt tulpille...siksi ehkä puola... Täytyypä yrittää neuvotella- auto on yhä korjaamolla..

        Comment


        • #5
          Kundit oli puurtaneet coupea viikonloppunakin ja kpinää ei vaan näy näilläkään ohjeilla jotka tuossa aiemmin esitettiin. Voisko tuossa coupessa olla joku "kolarisuoja" ajonesto pamahtanut päälle, joka blokkaa virrat pois koneesta?
          Keula olis purettu, eikä jakopäässä tms. näy mitään ihmeellistä...Todella oudolle tuntuu tämä homma...

          Comment


            #6
            Hall anturin liitin irti?

            Comment


            • #7
              Audi ei vaan anna kipinää- eikä mitään muuta järkisyytä tunnu enää olevan kuin tuo jonkinlainen ajonesto-systeemi. Onko kellään kokemusta miten sen saisi pois päältä?

              Comment


              • #8
                Onko siinä jälkiasennettua hälytintä? Tuon aikakauden audeissa alkuperäis ajonesto on conlog, mutta siitä tässä ei vissiin kyse, koska se on sellainen pistokkeeseen upotettava nuppi, ja tämä estää starttaamisenkin.

                Comment


                  #9
                  Pyörijä paikoillaan jakajassa? Ja kokemuksesta tiedän, miten tarkka tuo jakaja on oikeasta asennostaan...

                  Comment


                  • #10
                    Vielä kerran kysyn, että voisko coupessa olla joku sytytys- tai moottorin suojakytkin jossain, joka estää sytytyksen tai jotenkin blokkaa moottorista virrat?
                    Mikä on puolan kyljessä olevan pistokkeen tehtävä?

                    Comment


                    • #11
                      Missä asennossa on vaihdekeppi

                      Comment


                      • #12
                        Pyöriikö pyörrin / jakajan akseli varmasti? Ettei olisi vaan mennyt nokka-akselilta hampaat tai väliketju poikki?

                        Comment


                          #13
                          Siis moottorinohjausyksikkö on vaihdettu. Onko se varmasti ko. autoon sopiva ja sille on myös omat sulakkeensa, onhan ne tarkistettu?

                          Comment


                          • #14
                            Eiku jakajassa oli tehdasasetukset ja merkit jollekin ihan muulle autolle- lähtihän se vihdoin käyntiin ja nyt pelittää. Kitos vaan teille vaivannäöstä.

                            Comment

                            Working...
                            X