Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2.5TDI -00 ABS häiriövalo akun vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2.5TDI -00 ABS häiriövalo akun vaihdon jälkeen

    Vaihdatin kyseiseen autoon uuden akun, jonka jälkeen samana päivänä syttyi ajotietokoneeseen huutomerkki ja abs-varoitusvalo. Vikakoodit luettua syy paikannettiin abs:n ohjainyksikköön, joka nyt sitten kuulemma pitäisi vaihtaa. Onko abs:n ohjainyksikkö viat yleisiä (näin kerrottiin) ja onko vain sattumaa, että tämä vika ilmeni heti akun vaihdon jälkeen? Olen kuullut kahta näkemystä siitä, pitäisikö akun vaihdon ajan syöttää järjestelmään virtaa. Auto on myös lastutettu. Tässä tapauksessa virtaa ei syötetty. Eli kuinka todennäköisenä pidätte akun vaihdon yhteyttä asiaan?
    Viimeksi muokannut A6tonen; 7.10.2010, 10:47. Perustelu: otsikon korjaus

    #2
    Viimeisen 4 vuoden aikana olen 2kpl akkuja pilannut tuolla liiallisella webaston käytöllä, ja ole itse uuden akun vaihtanut eikä ole mitään ongelmia ollut minkään varoitusvalojen kanssa tuon seurauksena. Onko sitten mahdollista että vaihtaja on hiukan suhannut ja saanut aikaan kunnon jännitepiikkejä joka rikkoi boksin, niin se on sitten toinen juttu. Ainakin omassani nuo akun kaapelit ovat sen verran lyhyet, että pitää hiukan varovasti touhailla ettei kengät pääse huitomaan vääriin paikkoihin vaihdon yhteydessä.

    Comment


      #3
      Noissa on tyyppivikana ABS-boksin hajoaminen. Sullahan ei ole ESP:tä? Haulla löytyy juttua. Olen niitä korjaillut helvetinmoisen kasan. Ei kannata ostaa uutta, korjattu luultavasti kestää pidempään.

      Jos se on sitä tyyppivikaista sarjaa, niin hajoaminen on vain ajan kysymys. Vuosimallit 97-01 boksit joissa ei ole ESP:tä, hajoo kaikki.

      Comment


      • #4
        ASR on. Miten toi abs-boksi lähtee muuten irti?

        Comment


          #5
          ASR on vielä siinä rikkoutuvassa mallissa. Boksi on kuudella torxilla kiinni. Alimmat joutuu ottamaan sisälokarin kautta, jos ei ole juuri sopivan kokoisia työkaluja. Mä voin sen korjata Helsingissä, jos/kun saat sen irti.

          Comment

          Working...
          X