Kannattaa kattoo releet sieltä kuskin polven kohdalta, siellä on sytytysvistarele, joka voi aiheuttaa tollasta. Siellä on kaksi samanlaista relettä, ne voi vaihtaa päittäin, niin näkee, että siirtyykö vika.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sähköisen virtalukon vika(ko)? A6 4F.
Collapse
X
-
Rele viallinen, VCDS ilmoitti vialliseksi releen, terminal 15, tosin tuossa mulla on kyseisiä releitä vain yksi, nro 370. Varaosanumero 8D0951253. Koodien nollaus ja pari kertaa irti, niin alkoi toimimaan, oli aika hapettuneet jalat. Pitää hommata uusi, kun ei tuosta tiedä, milloin pätkäisee seuraavan kerran. Tähän vinkkinä, että CAN väylän saa "auki" kun laittaa hätävilkut päälle ja painaa jarrut päälle hetkeksi, niin saa VCDS:n keskustelemaan osan ohjaimista kanssa.
Comment
-
Elikkä oireet : satunnaisesti mittaristoon tulee piippauksen saattamana ”ignition lock” ja avaimen kuva jää vilkkumaan mutta auto lähtee käyntiin jne toimii. Saattaa hävitä vain käynnistämällä uudestaan tai remppaamalla avainta eestaas tai jossain vaiheessa päivää itsekseen.
Satunnaisesti lähtee starttaamaan jo kun virrat laittaa päälle eli ei ehdi kääntämään avainta starttausasentoon.
Rattilukko ei mene päälle suunnilleen 8/10 kerrasta kun auton sammuttaa ja avaimen ottaa pois muuten kun käyttämällä avainta uudestaan virtalukossa.
Akku vaihdettu par viikkoo sitte ja koodattu. Ei vaikutusta asiaan . Foorumia lukenut pää punasena ja miljoonia vaihtoehtoja mutta mielestäni enemmistö äänistä olisi virtalukon mikrokytkimet jotka helppo vaihtaa ja onnistuu mutta kun ei oikein ehtisi nyt just mutta hirvittää että kyykkää lopullisesti.
foorumia luin että tämä virtalukko on vain ns tyhmä mötikkä joka tunnistaa avaimen mutta ei anna käynnistyslupia yms ? Kun minulla olisi ehjä virtalukko avaimineen josta meinasin vaihtaa ne kytkimet ja sen releen mutta ajanpuutteen takia kysynkin että olisiko se niinkin helppoa että vaihdan toisen virtalukon vaan paikalleen ja thats it ? Ja pidän avainnipussa vanhan virtalukon avainta että saan ovet auki ja tätä. ”Uutta” jolla sitten käyntiin eihän se niin helppoa voi olla vai ?
pari muutakin oiretta on ja kysynkin että voisiko johtua esim siitä että kun rattilukko ei mene päälle niin kaikki hiivatin boxit ei mene lepotilaan koska satunnaisesti aamulla akku on lähes tyhjä . Vanhalla akulla oli sama homma tosin oli se tiensä päässä muutenkin . Nyt viikonloppuna kumpanakin aamuna virta niin vähissä että webasto lakkaa toimimasta mutta just ja just saa käyntiin .
ja sitten ennen webastokelejä huomasin että hätävilkkujen punainen valo katkaisimessa jää palamaan ties kuinka moneksi tunniksi. Tämäkin satunnaisesti . Yhtenä iltana noin kolme tuntia jaksoin parvekjeelta käyä katsomassa kun se paloi . No tänään varmistin että rattilukkonaksahtaa päälle (vaati sammutuksen jälkeen avaimen käytön virtalukossa taas) eikä se hätävilkkujen valo noin 30 minuutin jälkeen tällä kertaa palanut .
eli lyhyesti : voinko vaan heittää tämän purkuosa virtalukon paikalleen näin ensiavuksi ja vaikka tilata korjaussarjan ja ajan kanssa vaihtaa ne nippelit virtalukon sisään ?
Comment
-
Hei, vaihteeksi A6 C6 virtalukkojuttua, ongelmana on että lukko on jumittunut auki, ei vikakoodeja ELV:stä Icarsoftilla eikä Can-Commanderilla, vcds-kaapelia minulla ei ole.Ei myöskään mitään ilmoituksia näytössä ja muuten autossa kaikki toimii.Paitsi automaatti-startti, pyörähtää n.sekunnin mutta ei käynnisty.Pidempään starttiasennossa pitämällä käynnistyy.
Virtalukko purettu ja todettu mikrokytkimet toimiviksi ja rele napsuu kun avainta käyttää lukossa.Koetin kopistella käyttötestin aikana (Icarsoftilla) yksikköä mutta ei mitään vaikutusta, testi ei mene läpi.
Can-Commanderin mukaan Gateway-yksikkö on koodaamaton jos esim. joku on vaihtanut yksikön toisesta autosta niin voisiko tämä aiheuttaa rattilukon toimintahäiriön?Tästä tulee vikakoodi joka ei nollaannu.Vinkeistä ja neuvoista kiitos miten edetä vianhaussa jo etu ja takakäteen.Auto vuoden 2005 A6 2,4 manuaali.Katsastus lähestyy...
Comment
Comment