Teitkö jotain vai alkoiko itsestään toimiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sähköisen virtalukon vika(ko)? A6 4F.
Collapse
X
-
Reilu kuukausi sitten omasta A6 3.0TDI 2005 halvaantui virtalukko työpaikan pihaan. Radio, valot, keskuslukko, jne toimivat, mutta ns. sytytysvirta ei lähtenyt päälle. Lueskelin tämän foorumin, tähän aiheeseen liittyvät keskustelut ja päätin kokeilla akun kaapelin pois käyttöä. Eipä ollut apua siitä Audin vaivoihin. Ehkä olisi pitänyt pitempään antaa olla.
Tepolta ehdin kysellä jo rattiakselipaketin hintaakin. Mielessäni laskeskelin, että tästä ei asennuksineen taida alle 1500€ päästä.
No päätin sitten kokeilla edullisempaa vaihtoehtoa ja soitin Keminmaan Sercap korjaamolle aiheesta. Heille ongelma kuulosti olevan tuttu ja lupasivat yrittää. Ei muutako hinurilla auto korjaamolle.
Auto seisoi jonkin aikaa korjaamolla ja sitten tuli ilmoitus, että nyt voi noutaa.
Lopputulemana auto on ollut nyt kolme viikkoa ja 2000km ajossa ongelmitta. Toivottavasti pysyykin. Korjauksen hintakin oli.... halvempi mitä ajattelin.
Comment
-
Kyllä minä yritin udella mitä olivat tehneet, mutta eivät alkaneet avaamaan asiaa sen enenpää. Osia sinne oli kuulemma vaihdettu... No luonnollisesti yritys haluaa piettää tietonsa itsellä, kun ovat asiaan perehtyneet ja vaivaa nähneet. Jos kovin avoimesti kaikki asiat ulos kertoisivat, niin se lakkaisi olemasta bisnes. (Huom! Minun oma mielipide)
Tarkoituksenani ei ole kuitenkaan pimittää tietoa tai markkinoida tiettyä yritystä. Tarkoituksana on vain kertoa tällaisesta mahdollisudesta, jota käyttämällä voi onnistua säästään rahaa.
Comment
-
Audi A6 4F ei reagoi virta avaimeen
Elikkäs A6 4F -05 ei reakoi virta avaimeen millään lailla. Vika on ilmaantunut yhtäkkiä. Pari kertaa tehnyt aijjemminkin josta on selvitty vikakoodit lukemalla/poistamalla. Vcds ohjelmalla pääsi ensin johkin valikkoon käsiksi vaikka virtoja ei saanut päälle ja sitä kautta sai auton elvytettyä.
Nyt samainen vika päällä kolmannen kerran, eikä samaisella vcds ohjelmalla pääse enään käsiksi mihkään... Tunnin verran yhteyksiä yritin muodostella ja kerran antoi vähän toivoa, vilautti pitkän listan jtn koodia jonka jälkeen hävisi eikä enään saanut yhteyttä.
Asiaa on tullut selviteltyä ja kaikki oireet tuntuisi viittaavan rattiakselin poksiin (J518). Virtalukko käytetty auki, eikä sieltä löytynyt mitään silmin nähtävää vikaa. Lueskeltua samojen ongelmien kanssa taistelevia kaikki pättyi samaan--> uusi rattiakseli koska ohjainboksi niitattu kiinni eikä niitä myydä erikseen. Hinta noin 1500€ jonka jälkeen auto kiikutettava kaikkien avainten kans marmoritiskille ohjelmoitavaksi ja paritettavaksi avainten kanssa, josta hintaa kertyy noin 500€... Ennen nuon kalliista osan ostamista yritän itse korjata ja tutkia mikä boksista oikeen hajoaa.
Tämän linkin takaa löytyy korjaus opasta kyseiselle boksille: http://www.car-auto-repair.com/audi-...-repair-guide/
Tällä hetkellä ohjeen mukainen rele vaihdettu piirilevylle, jonka jälkeen rattiakseli käytetty paikallaan eikä vaikutusta mihkään... Seuraavana vuorossa cpu prosessorin vaihto. Prosessori tilattu ja pian kolahtaa postilaatikkoon. Löytyykö täältä ketään jolla löytyis kokemusta/taitoa vaihtaa tuo pintaliitos prosessori ja kopioida vanhasta tiedot uuteen?
http://m.vvdishop.com/wholesale/vvdi...rogrammer.html
Mun ymmärtääkseni tuollaisella välikappaleella pääsöö boksiin käsiksi ja lukemaan tietoja? Ilmeisesti vcds ohjelmalla pystyy koodaamaan uuden rattiakselin virtalukon kanssa, vai tarviiko sitä tehdä jos vanhasta prosessorista pystyy kopioida tiedot uuteen?
Kaikki vinkit koodaamiseen ja kyseiseen vaivaan tervetulleita. Sekin täs ihmetyttää kun ei kolmatta kertaa pystynyt enää elvyttää piuhan pääs käyttämällä... onko mahdollista että sekoittaa koko ecun tuollainen vika? Olisko jtn neuvvoja että pääsis vcds:llä autoon käsiksi?
Akun jännite tarkistettu ja oli normi noin 12,6 V
Comment
-
Tuon prosessorin vaihto kyllä onnistuu tehdä, mutta tuskin auttaa vaivaan.
Näitä rattilukko yksiköitä on tullut viime kesästä asti muutamia korjattua onnistuneesti. Eli varmaan se on sinunkintapauksessa mahdollista. Jos kiinnostaa niin laita kampetta tulemaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viestiEi kait akussa voi 14,7V olla... Täysi akku ilman kuormaakin alkaa 12V:llä. Millä mittasit? 14,7V on jo latausjännite.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOli mullakin yksi tapaus, kun Autoon oli jo vaihdettu rattiakselin ohjainmoduli, mutta vika jatkui. Syynä oli nimenomaan tuo muutaman euron rele.
Relepaneelissa on muistaaksi kaksi samanlaista relettä, joita voi kokeilla ristiin.
Comment
-
Minulla sama ongelma autossa (A6 2.4 -05); ECP-valo syttyi ja matka loppui siihen. Vaunu on kohta kuukauden seissyt korjaamolla, vaihdettiin virtalukkoa jne. No, löysin tuon Tepon, josta olette kirjoittaneet. Korjaamo ei suostu käyttämään ohjauspylvästä (=rattiakseli?), joka tulisi Tepon kautta. Sanoivat, että se voi olla jo kerran autossa käytetty, eikä sitä päälle näe, ja voi käyttää vain kerran. No joo, ymmärrän toisaalta.
Onko todellakin niin, että koko 1581 e maksava höskä on ostettava, ettei mitään muuta keinoa ole..? Vaasan Vekatronics oli tutkinut, ettei boksia voi korjata. Hollannissa on kuulemma Autotronics; tuskin hekään ihmeisiin pystyvät.. Voi itku.
Comment
-
Kyllä keinoja on, jos kyseessä on perinteinen rattilukkovika. Voin koittaa korjata auton merkittävästi edullisemmin ja vieläpä tässä ihan kiveneheiton päässä.
www.erikoismoottori.fi
Comment
-
Audi a6 2.0 tdi "ingition lock" ym
Tietoa kaivataan.
Auto on Audi A6 2.0 TDI2006. Näyttö ilmoittaa.ensin satunnaisesti, ja nyt jatkuvasti "ingnition lock"piippaus ja symboli avain. Samalla näyttää vas.takavalo pimeä.
Polttimot ok. Herja poistuu joskus joskus ei. Virta-avainta jos työntää muutamankerran sisään. voi toimia ok. Silloin ei näytössä mitään. Takavalo palaa, kaikki ok. Oire palaa kuitenkin päivänmittaan takuuvarmasti takaisin. Onko tietoa/kokemusta? KiitosViimeksi muokannut okkim; 7.9.2017, 14:48. Perustelu: Teksti siivottu luettavaksi, yritä seuraavalla kerralla itse.
Comment
-
Itselläni samaa vikaa 10/2005 A6:ssa. Kaikki toimii muuten oikein, mutta ratti ei lukkiudu. MMI sammuu, valot toimii, auto käynnistyy ja sammuu.
Vaimo sanoi että kerran pari on jäänyt MMI päälle kun on ottanut avaimen irti, itselläni ei ole kohdalle sattunut. Olisiko tässä vikapaikkana mahdollisesti itse virtalukko tai ne sen sisällä olevat mikrokytkimet? Vikakoodeja ei ole.
Pystyykö tuon virtalukkoyksikön tilaamaan ns. yleismallina vai onko aina avaimelle sopivana tilattava?
Comment
-
Minulla kans rattilukon boksi teki tenät. En saanut koodeja luettua vsdsllä. Auto hinurilla Pörhölle jossa saivat luettua vikakoodit käyttämällä pitkiä valoja. 00288 oli koodi eli ohjauspilarin lukituksen säädin viallinen. Paikallisella pörhöllä kun ei ole merkkihuoltoa audille nii ei muutaku soitto merkkiliikkeeseen. Parin päivän päästä vika tuli uudelleen, nyt sain luettua koodit kun veti valoviikseä kokoajan pitkiä päälle, no ei se auta kun korjata kun kerran uusii nuinkin nopeasti tuon vian. Soitto merkkihuoltoon ja sieltä vastaus, 1580 uusi rattiakseli + vaihtotyö ja avaimien koodaus, huh huh, käytetyn olisi saanut 630 töineen, en raaskinut. Onneksi Raahesta löyty Elehuolto niminen yritys joka korjaa nuita, boksi irti ja sinne, 270 ja toimii olihan tuo kova työ purkaa pois, mutta nyt ainakin toimii eikä tullut kalliiksi.
Comment
-
Rattiakselin sähköpoksiin vaihtaa 3 mikrokytkintä ja mustan releboxin, homma tullut kuntoon niillä osilla ainakin a6 2005vm ja q7 2007vm, puolasta tilattuna osat noin 30€ . Ei tarvitse kun heittää sähköpoksi takasi kiinni, jos kolvi ens kertaa kädessä suosittelen viemään jollekin elektroniikka hepulle, en saanut tähän kuvaa liitettyä.
Comment
-
2006 A6 käytetyn rattiakselin vaihtaminen (ei sytytysvirtaa)
Melko yleinen sähkövika Audissa, eli auto ei lähde käyntiin. Avainta kääntämällä sähköt tulee vain MMI:lle, sytytysvirtaa ei tule. Onneksi rattilukko jäi auki, niin saatiin auto hinattua pajalle. Virtalukon vaihtoa kokeiltiin ensiksi, ei auttanut. Rattiakseli purettu ja siinä kiinni ollut sähköboksi käytetty Elehuollolla korjattavana, ei auttanut. Ilmeisesti ainoa jäljellä oleva keino on vaihtaa tuo rattiakseli bokseineen, mikä maksaa 1600€ + työt (ohjelmointia vaaditaan).
Katselin että käytettynä tuon rattiakseli maksaisi noin 400€, mutta onko mitään keinoa jolla käytetyn osan saisi toimimaan? Suostuuko Audi ohjelmoimaan käytettyä sähköboksia / onko se edes mahdollista?
Comment
-
-
Melko yleinen sähkövika Audissa, eli auto ei lähde käyntiin. Avainta kääntämällä sähköt tulee vain MMI:lle, sytytysvirtaa ei tule. Onneksi rattilukko jäi auki, niin saatiin auto hinattua pajalle. Virtalukon vaihtoa kokeiltiin ensiksi, ei auttanut. Rattiakseli purettu ja siinä kiinni ollut sähköboksi käytetty Elehuollolla korjattavana, ei auttanut. Ilmeisesti ainoa jäljellä oleva keino on vaihtaa tuo rattiakseli bokseineen, mikä maksaa 1600€ + työt (ohjelmointia vaaditaan).
Katselin että käytettynä tuon rattiakseli maksaisi noin 400€, mutta onko mitään keinoa jolla käytetyn osan saisi toimimaan? Suostuuko Audi ohjelmoimaan käytettyä sähköboksia / onko se edes mahdollista?
Mikäli modulissa on vikakoodi päällä (vaikkakin olisi korjaukseen jälkeen ehjä), se ei toimi ennenkuin vikakoodi on sieltä kuitattu pois.
Jos kerta modulia on korjattu, en heti lähtisi uutta ostamaan ennenkuin paikantaa vian.
Comment
-
Vikakoodeja nollailtiin siinä vaiheessa kun yritettiin saada autosta seisontajarrua pois päältä ennen hinausta. Tämä lopulta onnistui. Auto ei herännyt eloon J518-moduulin korjauksen jälkeen, koska vika voi siinäkin olla monessa eri paikassa. Elehuolto antoi rahat takaisin, olivat tehneet osaamisensa rajoissa kaiken voitavan. Nyt auto on menossa Audille korjaukseen tuohon 1600 € + työt hintaan, koska räpeltäminen saa riittää. Kuitenkin tapaninpäivästä asti ollut auto pois käytöstä.
Comment
Comment