Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköisen virtalukon vika(ko)? A6 4F.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähköisen virtalukon vika(ko)? A6 4F.

    Ongelmana ollut muutaman päivän ettei ole sähköinen virtalukko oikein toiminut.
    On "liikkunut hitaasti" ja kun on laittanut avaimen, ottanut pois, laittanut uudelleen ja taas pois, niin lukko nopeutunut normaaliksi.

    Tänään lukko ei sitten lähtenytkään, kuului vain pieni ääni lukosta, mutta ei auennut. Eikä virratkaan mene päälle. Ei siis syty mitkään mittariston valot. Radio kyllä menee päälle, kun avain on paikallaan.
    Onkohan tuo lukko yhteydessä virran saantiin mittaristolle / sytytykselle.

    Onko kenellekkään käynyt samoin?
    Onkohan sulake tuolle rattilukolle missä?

    #2
    Akku sökö

    Comment


    • #3
      Vaihdoin viime viikolla uuden, mutta oikeastaan sen jälkeen tuo tosin tuli. Virtaa kyllä on, valot ym. toimii.

      Comment


      • #4
        Kannattaa lukaista tämä läpi http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=a6+akku

        Comment


        • #5
          Jaa,a. Vaihdoin 100ah akun 110ah tilalle.

          Jos kuvitelllaan että "vika" johtuisi tuosta, niin mitenkähän tässä pääsee eteenpäin, kun rattilukko ei avaa ja virrat ei mene päälle, auto siis tukevasti pihassa.

          Onko hyviä ideoita?

          Toisaalta voisiko vika kuitenkin olla sähkölukossa, että olisi tullut "tiensä päähän"
          170tkm ajettuna?

          Ruotsista saisi purkaamolta 1550kr. toimitettuna uuden (käytetyn) sähkölukon.
          Viimeksi muokannut jonese; 4.10.2010, 16:42.

          Comment


            #6
            Mittaa akkujännite ja/tai lue vikakoodit.

            Comment


            • #7
              Akun mittaaminen onnistuu varmaankin, mutta voiko vikakoodit lukea, kun ei mene virrat päälle,
              ja pahus, puuttuu myös WAG-com.

              Comment


              • #8
                Mitattu on, 12,33 näytti mittari, eikös tuo ole ihan ok?

                Comment


                • #9
                  Nyt auto taas toimii. Vika oli tosiaan tuossa rattiakselissa olevassa sähkölukossa, tai ilmeisesti sen piirilevyssä.
                  Vika korjaantui uudella rattiakseli kokonaisuudella, pienemmässä osassa tavaraa ei saa.
                  Hinta marmorilla 1108?, tälle osalle, ja asennukset ja koodaukset päälle.

                  Mutta Tepolta sain osan huomattavasti halvemalla, kiitos siitä!

                  Comment


                  • #10
                    Täällä tuntuu olevan samainen vika kun Joonatanilla. Talvella kerran teki saman että ei mitään eloo kun laittoi avaimen virtalukkoon. Seuraavan aamuna lähti normaalisti tähän päivään asti. Aamulla piti töihin lähteä niin auto ei inahdakkaan kun laittaa avaimen virtalukkoon.

                    Onko tosiaan noin että koko lukko menee uusiksi vai onko joku keksinyt mitään halvempaa korjaustapaa kyseiseen vikaan. Mikähän mahtaa olla kyseisen osan varaosanumero?

                    Comment


                    • #11
                      A6 4F ei reagoi virta-avaimeen.

                      Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen. A6 C6 -05 ei reagoi virta-avaimeen mitenkään. Sähköinen rattilukko ei avaudu eikä mittariston keskelle syty minkäänlaista valoa. Akussa on virtaa ja keskuslukitus toimii avaimesta. Sama oire molemmilla virta-avaimilla. Myöskään halpa yleismallin OBD-lukija ei saanut yhteyttä järjestelmään. Mistäköhän vianetsintä kannattaisi aloittaa?
                      Viimeksi muokannut Killeri; 11.1.2018, 22:23. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

                      Comment


                        #12
                        Mitä jos silti koittaisi ladata akkua?

                        Comment


                        • #13
                          Kokeilin jo antaa lisävirtaakin, mutta tilanne oli silti aivan sama.

                          Comment


                            #14
                            Paljonko akussa jännitettä?

                            Comment


                            • #15
                              14,7 V näytti mittari.

                              Comment


                              • #16
                                Ei kait akussa voi 14,7V olla... Täysi akku ilman kuormaakin alkaa 12V:llä. Millä mittasit? 14,7V on jo latausjännite.

                                Comment


                                  #17
                                  Virtalukko todennäköisesti paskana kun ei kummallakaan avaimella herää eikä apuvirtakaan auta. Samat oireet kaikissa merkeissä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Yleismittarilla mittasin.
                                    Oon vähän uusi täällä, näköjään vastaus ei tullutkaan kommentin perään. Muokataan siis vastausta ja kommentoidaan molempiin samaan.
                                    Virtalukkoa on joku muukin palstan ulkopuolelta ehdotellut, mutta millainen se avaimen tunnistussysteemi oikein on, kun periaatteessa avaimen kun työntää lukkoon,
                                    niin eikö rattilukon pitäisi mennä jo silloin pois? Onko kyseessä ns. kaksi erillistä osaa, vai onko se tunnistus osa virtalukkoa?
                                    Onkos muuten kenelläkään A6:ssa ollut niitä ongelmia, että vesi on mennyt tietokoneboxiin? Jos tästä virtalukolla selviää, niin se ei kai sit niin paha ole.
                                    Ja vielä lisäkysymys, näyttääkö joku kunnon OBD lukija tolle virtalukolle vikakoodin, vaikka siis virta ei enemmälti kuljekaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      Obd- lukijalla et tee mitään. Vaatii vcds;n tai Vas;n jotta jotain tolkullista tulee ulos. Virtalukolta vaikuttaa, ongelmia on niissä ollut. Mutta arvailua ennen kuin pääsee koodit lukemaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Termit on mulle vähän uusia. Luulin, että noi kaikki on OBD lukijoita. Tänään yhden VW korjaajan piti tulla lukijansa kanssa testaamaan kärry, mutta eipä tota vielä näkynyt. Ymmärtääkseni sillä on ihan kelpo laitteet. Onkos Ross Tech joku hyvä. Mutta ehkäpä sillä on jotain muitakin.
                                        Eli virtalukoissa siis on ollut ongelmia muillakin. Kuinkahan kalliiksi korjaus mahtanee tulla, mikäli vika siis on virtalukossa. Meneekö tehdastilaukseksi uusi lukko?
                                        Ja kiitos kaikille kommenteista, toivottavasti niitä tulee vielä lisääkin ja lopulta homma ratkeaa myös.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kannattaa ottaa ajattelutavaksi että ne on jonkun sortin nopalla heitetty et millanen hinta sille varaosalle muodostuu, joko se on 50e tai 500e tai 1000e. Nimimerkillä tänään 600e (töineen) boxin vaihdattaneena niin sai ton DKW:n läpi leimasta. Mut kivoja vehkeitä sillo ku ne toimii :)

                                          IMO jos virtalukko on sopivasti rikki, niin ei tuu päävirrat päälle ja vikakoodinluku on mission impossible ennen ku tulee uus virtalukko, am I wrong?

                                          http://ross-tech.com/
                                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page

                                          Comment


                                          • #22
                                            No niinpä niin, loistavia ovat ajaa, kunhan sattuvat toimimaan, siis noi höyryautot, vai mitä se DKW nyt sitten tarkoittikaan.
                                            Sitähän minäkin pelkään, että mitään koodia ei irtoa.
                                            Millanen ross tech oikein sit kannattais hankkia?

                                            Comment


                                              #23
                                              Ross-Tech HEX-USB+CAN -adapteri
                                              Vaikka tuolta:
                                              http://www.obd.fi/index.php?page=sho...emart&Itemid=1

                                              Tai tuolta:
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127969
                                              Viimeksi muokannut mhaanpaa; 21.9.2013, 10:02. Perustelu: Lisäys, löytyy käytettynä myydään-palstalta

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitos linkeistä. Käytetty oli jo mennyt kaupaksi.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  14,7 V näytti mittari.
                                                  Edelleen ihmettelen tuota jännitettä. Millä mitattu ja mistä mitattu?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Niin, sitä minäkin, yleismittarilla mitattu kuulemma, mutta ei tuo voi pitää paikkaansa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Rattiakseli vaihtoon, rattilukko on kaputt. Purkuosaki kelpaa, vaihto pitää teettää merkkikaupassa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pitänee mitata jännite uudelleen.
                                                        Vsiirtolalle kysymys, onko kalliskin remppa, jos on toi. Mikä osa ton avaimen oikein tunnistaa?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Avaimen lukee virtalukko, tiedon käsittelee käynnistys ja käyttöoikeuden ohjainlaite, joka on kiinteänä ohjausakselissa. Autosta pystyy lukemaan osan vikakoodeista vaikka virtoja ei saa päälle. Muistelen, että ehkä pääsee gatewayltä katsomaan, onko tuo ohj.lait. hereillä, siitä on hyvä arpoa missä vika on.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itsellä vaihdettiin just (tosin vanhempaan) A6 4F koko rattiakseli. Autoon ei tullut mitään virtoja vaikka laittoi avaimen virtalukkoon. Rattiakselin ohjainboxi oli sanonut itsensä irti. Sitä ei saa irrallisen osana joten joutuu koko rattiakselin vaihtaan. Ainakaan itselle en sanut mitään vikakoodia pihalle kun autoon ei tullut virtoja.

                                                            Uusi rattiakseli omaani audilla maksoi yli 1400€, Tepon kautta tuli reilulla 900€. Vaihtotyö oli vähän yli 500€ ja sitä ei tosiaan vuo suorittaa kukaan muu kun laakkonen tai audicenter.

                                                            Kokeile kuitenkin ensin ottaa akun miinuskenkä yli vuorokaudeksi irti! Tuttu korjaamo on saanut näitä ohjainboxeja muutaman heräämään sillä että akun miinusnapa on ollut yli vuorokauden irti eikä vika ole sen jälkeen uusiutunut.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X