Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vuosmallin 2003 audi a4, paljos siihen maksaa lohkolämppärin jälkiasennus ,vaikkapa pelkkinä osina vois pistää itse kiinni...
Kellään samaa edessä ollut?
Asennettuna hinta, riippuen paikasta, varmaan jossain 300e tietämillä. Itse elementti, riippuen merkistä jossain 100e pintaan. Tässä lista esim. Defan tuotteista asennusohjeineen A4:een. Defa
Jos vähänkään työkalut kädessä pysyy, niin aika simppeli homma laittaa paikalleen TI-hommina.
Nykyään kun noi on pääsääntöisesti öljypohjan säteilylämmittimiä, niin yleensä asennuspaikka on helppo, eli ei mikään iso rasti (kunhan pääsee jollain lailla auton alle). Enemmän päänvaivaa aiheuttaa liitäntäkaapelin paikka, mihin sen haluaa laittaa.
Homma muuttuu astetta hankalammaksi jos haluaa sisäpistokkeen.
Kokemuksesta voin sanoa, että B6/B7 ympäristöön sisäpistokkeen vetäminen on aika iso homma! Oikeastaan ainoa järkevä läpivienti löytyy kuskin etusisälokarin takaa, joten johtoa tarvitaan aika paljon. Ihan suoraviivaista asennustahan tuo on, mutta purkamaan joutuu paljon.
Meidän B7:an vedettiin merkkiliikkeessä sisätilan pistokkeen johto ilmastoinnin putkien läpiviennistä hytin puolelle. Eli ei nyt sentään tartte toiselta puolelta autoo vedellä johtoja..
Itsekin tuota joskus katselin, mutta silloin näytti, että ilmastoinnin läpivienti on vähän turhan tiukka paksulle johdolle. Mikäs siinä jos mahtuu, helpompihan se on.
Joo, tiukka se läpivienti on. Merkkarilla tekivät niin että vähän puukottivat läpivientiä ja sitten jollain tiivistemassalla laittovat kohdan tiiviiksi. Tekivät sen verran ruman näköisen, joten kyseltiin että miks näin. Sanovat että normaali käytäntö..
Kuskin jalkatilasta kun vetää ei koko johtoa näe ellei osaa etsiä. Kulkee siis koneen alla ja suoraan sisälokarin alle, joten ei päältä päin näy lainkaan. Muistaakseni vaati perusasennussarjan lisäksi 1m jatkokaapelin.
No siinä tapauksessa voi olla jopa viisaampi vetää sieltä kautta piuha. Merkkarilla tehty asennus on kohtuullisesti sanottuna ruma, kun ovat töljänneet tiivistemassan kanssa..
Samaa ketjua lainaillen. Mites lohkolämppärin asennus 2003 A6 Bit, työkalut kyllä pysyy kourassa, mutta olen kuullut, että suht ahdasta on ko.koneeseen asennus?
Yleinen käytäntö johdon sisään viennille, reikä ilmastoinninputkien läpiviennin kumiin putkien väliin. Reikä pitää tiivistää huolellisesti, esim. sikaflexillä. Ja piiloonhan se jää,kun nuo massahommat tuppaa olemaan vähän "ei niin siistejä" :) Tuota 2.7 biturboa en tarkkaan muista,mutta ahdasta on. Vastus tulee muistaakseni kuljettajan puolelle öljynsuodattimen yläpuolelle. Vesipropun irrotus pahin homma.
Comment