Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vdo:n nopeusmittari audin 6-loviseen laatikkoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vdo:n nopeusmittari audin 6-loviseen laatikkoon

    Olisko kellään tietoa kun kaverini laittoi coupe quattroon s2:n 6-lovisen laatikon missä on electroninen nopeus anturi paikoilleen ja coupe quatrrossa ei ole electronista mittaria. niin se osti siihen vdo:n nopeus mittarin 0-300km/h näytöllä. mutta sitä ei saada pelaamaan yhteen anturin kanssa.
    Millä periaatteella anturi pelaa ja millaista signaalia se antaa?
    Tai olisko jollain tietoa miten se pitäisi kytkeä kyseiseen mittariin kiinni?
    Mittari näyttää 10km/h asti nyt mutta ei nouse siitä ylöspäin

  • #2
    Uskoisin että tämä Audin anturi antaa signaalin pulsseina ja vdo:n systeemi tunnistaa signaalin mahdollisesti jännitteen muutoksena.

    Comment


    • #3
      Lukaisepa mittarin ohjeita hieman tarkemmin, siinä on monta vaihtoehtoista kytkentää erityyppisille antureille, ja sen jälkeen sitten kalibroimaan mittaria esim nopeusnäyttöön.

      Comment


      • #4
        juu mittarin ohjeita on luettu ja siinä on 4 eri kytkentä mallia ja sen pitäisi kalibroida ite ittensä. kahta kytkentää ollaan testattu mutta kumpikin on pelannut samalla tavalla.

        Comment


        • #5
          Voisitko kertoa millä tiedoilla se itsensä kalibroi?
          GPS:ää mittari ei varmaan sisällä :)
          Itselläni on samanlainen (ehkä) mittari ja kyllä sen joutui ihan "mekaanisesti" kalibroimaan.

          Comment


          • #6
            niin ei se ole gps-mittari joten itsekkin sitä ihmettelin miten se kalibroi itsensä. siinä oli aika huonot käyttöohjeet mukana. Voisitko kertoa miten sinun mittarisi kalibroidaan ja minkälaisella anturi mallilla olet kytkenyt sen?

            Comment


            • #7
              Mulla ei ole ohjeita, edes niitä huonoja tässä käsillä, mutta pikaisesti muisteltuna nappi mittarista pohjaan ja virrat päälle, vai pitikö nappia pitää pitkään pohjassa että pääsi kalibrointi valikkoon, en muista kun tuli säädettyä autometerit ja vdo:t keskenään samalla kertaa ja siitä on jo kotvanen kulunut.
              Kuitenkin mittarin kalibrointi tapahtuu sillä että kerrotaan montako pulssia mittariin tulee per kilometri. helpointa se oli mun mielestä kuitenkin tehdä niin että ajaa ja säätää perstuntumalla vähän sinnepäin ja sitten kun uskoo olevansa jo parinkympin sisällä todellisesta nopeudesta niin ajaa nopeusmittaus pisteeseen ja jos mittari näyttää liian vähän niin vähentää pulsseja valikosta ja jos näyttää liikaa niin lisää jne.
              Helppo laskea jos mittariin on asetettu vaikkapa 10400pulssia/km ja ajat nopeus mittarin mukaan 80km/h mittauspisteeseen, ja taulu näyttää 72km/h.
              siitä sitten väännetään kaava. 10400/80*72=9360pulssia.
              eli kun mittariin sitten syöttää tuon 9360pulssia niin se näyttää täsmälleen oikein olettaen että nopeusnäyttötalu sattuisi oikein näyttävän. Näin se ainakin mulla onnistui kerralla se säätö eikä tarvinnut hieroa edes takas että pannaanko nyt vielä 30 pulssia/km lisää...

              Jos en väärin muista niin Internetin syövereistä löysin ihan suht fiksut ohjeet ellei mittarin mukana niitä tullut.

              Ai niin ja anturina mulla on mikälie induktiivinen? anturi eli siitä lähtee vain kaksi narua ei siis kolmea kuten perinteisesti (+12V maa ja signaali). Tuommoinen sattui uudemman laatikon kyljestä löytymään ja sen takia siihen mittarijumppaan silloin joskus piti ryhtyä.

              Comment


                #8
                Audi-standardi taitaa olla 8 pulssia per yksi etutasauspyörästön kierros. Siitä voi sitten käytössä olevan rengaskoon mukaan laskea pulssien lukumäärän per kilometri. Esim S2:sen vakiorengaskoolla 205/55/16 tulee yhdelle kilometrille noin 4210 pulssia.

                Comment


                • #9
                  kiitoksia. eiköhän näillä eväillä päästä eteen päin. onkos tuossa 2 napasessa anturissa sitten +12v ja signaali ja kumpi on kumpi?

                  Comment


                  • #10
                    Kertokoon joku sähköinsinööri mitä niissä johdoissa kulkee, kumpikin johdoista vedettiin suoraan mittariin, ei siis mitään erillistä virransyöttöä anturille.

                    Comment


                    • #11
                      jep. kiitoksia neuvoista. todellakin mittari pitää kalibroida. Vaikka kyllä ohjeessa lukee selvästi että aja autolla kilometri niin mittari kalibroi ite ittensä. en tiedä kyllä miten se itsensä sillen pitäis kalibroida. Mutta nyt kumminkin mittari pelaa.

                      Comment

                      Working...
                      X