Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6:n vakkarissa vikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6:n vakkarissa vikaa

    Eli autona '96 S6 4.2 AEC-myllyllä ja vakkari on tehtaalta asti autossa ollut.
    Vikana on se, että RES-näppäin ei toimi ollenkaan ja SETin kanssa pientä ongelmaa.
    SETtiä kun painaa, jää auton siihen vauhtiin, kiihdyttää ja hiljentää oikein hyvin, lähtee pois viiksestä, ja jarru- sekä kytkinpolkimella.

    RESsiä kun painaa, ei auto lähde jatkamaan vanhalla vauhdilla, eikä sillä voi myöskään kiihdyttää vakkarin ollessa päällä.
    Ja kun SETtiä painaa vakkarin ollessa päällä että hidastaisi vauhtia, tippuu vakkari pois päältä.
    Ikinä ei ole vielä itsekseen pois pudonnut pelistä.

    Mistäs tuota lähtisi rajoittamaan?

    #2
    Tarjoaisin johdotusta siinä viiksen juuressa, taivutuspaikasta saattavat murtua ajan kanssa. Itse viiksi katkaisijoineen voi myös olla väsynyt. The Lötkössä oli mulla samaa vikaa, mutten ikinä jaksanut auki asti ottaa, kun kuitenkin tuon verran sekin toimi.

    Comment


    • #3
      Taannoin tälläisen postasin, http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=13
      Eikös tuossa äskutosessa vielä erillisellä boksilla tasanopeussäädin ole?

      Comment


        #4
        Erillisen boksin malleissa ei ole hidastusta koskaan. Viiksen päästä setillä nopeutta voi kasvattaa.
        Tämä toimii eri tavalla esim saman korimallin dieseleissä!

        Comment


        • #5
          Tänään muistin ihan ajatuksen kanssa kokeilla tuota vakkarin toimintaa.
          Eli SETistä jää sen hetkinen vauhti päälle. SET pohjaan vakkarin kytkeydyttyä,
          rupeaa pudottamaan vauhtia siihen asti kunnes päästä napin ylös ja vauhti jää siihen.

          Mutta kun sitä liukukatkaisijaa liikuttaa + -suuntaan, napsahtaa hanskalokeron alla olevassa boksissa
          ja vakkari putoaa pois päältä. Eli vakkarin rele tms. varmaan kytkeytyy pois?
          Ei pysty kiihdyttämään eikä käyttämään resume-toimintoa ollenkaan.
          Kannattaisiko tähän tarjota korjaukseksi uutta viiksipakettia?

          Ja jos näin, kumpikohan näistä on oikea tämän ikäiseen ässään;
          4D0953513C
          4D0953513A

          Comment


          • #6
            Itellä oli kans A4:ssa ongelmia vakionopeudensäätimen kanssa. Otat sen vakionopeudensäätimen ohjainlaitteen käteen ja uusit sinne kaikki konkat yms komponentit. Maksaa elektroniikka liikkees ehkä kympin kaikki komponentit, ja sitte vaan kolvaileen. Näin tein omaani ja siitä asti on vakkari toiminut..

            Comment


            • #7
              Tuostakin olen kyllä kuullut että boksissa myös vikoja ollut. Mitä kaikkee pitää purkaa ässästä että tuon saa näkyville?
              Ja onko tässä korissa tuolla konehuoneen puolella mitään boksia kun netistä jotain juttua löyty?

              Comment


              • #8
                Boksi käytetty auki ja ammattilaisen tinattavana. Muutama mahdollisesti huono paikka löytyi,
                ja yhden konkan vaihto varmuuden vuoksi. Mutta eipä tuo toiminta tuosta mihinkään muuttunut.
                Pitää huomenna tilata uusi viiksi tarvikepuolelta siihen, kuulemma ihan toimivia ovat tarvikeviikset olleet,
                ja hintakin n. 60e.

                Comment


                • #9
                  alkanut myös vakkari temppuilla urssissa. talven jälkeen kun joutui pitkään seisomaan paikoillaan ei vakkari toiminut alussa laisinkaan kunnes kajuutta hieman lämpeni. keväällä kelien lämmetessä ongelma poistui.

                  nyt on alkanut tekemään välillä resumen jälkeen hyvin pientä nykivää seilaamista (kaasua, kaasu pois, kaasua, kaasu pois) kun asetettu nopeus on saavutettu, tämän jälkeen myös vauhti alkaa hiljalleen nousta edelleen seilaten kaasua pois/päälle. ongelma katoaa kuitenkin jos vakkaria käyttää pois ja kytkee takaisin, ei vaikutusta käyttääkö set- vai resume-nappia.

                  nopeutta lisätessäkään ongelma ei poistu ilman että vakkarin käyttää pois päältä. kiihdyttäessä tuota seilaamista ei kuitenkaan ole lainkaan, ainoastaan kun nopeus on saavutettu.

                  boksi irti ja tarkastelemaan vai jotain muuta?

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä vakkari täysin pimeä. Onko kellään tietoa missä tuo vakkarin boxi sijaitsee -95 A8:ssa (ABZ)???

                    Comment


                    • #11
                      Nyt toimii vakkari kaikkine ominaisuuksineen. Tässäkin osoittautui viaksi vakkarin viiksi, uusi paketti tilalle ja johan pelaa.
                      Ja onpahan boksi hyvässä iskussa tulevaisuutta ajatellen :D

                      Comment

                      Working...
                      X