Ei anna kylmää kesällä eikä lämmintä nyt talven alussa. Nesteet lisätty kesällä mut kompura ei käynnisty ja nyt otin vikakoodit joiden mukaan (feedback potentiometer on adj motor for temp reg flap .v68(open circuit)) ja coolant temp sensor (open circuit) on syynä. mistä ihmeestä tuo moottori löytyy? Autossa ei toimi myöskään lämpömittari jos sillä tiedolla on vaikutusta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
lötkön tomaatti-ilmasto ei pelaa
Collapse
X
-
6. viestis on joku kuva joka voi selventää. Itellä oli lötkö automaatti-ilmastoinnilla mut sen kans ei ollu ongelmia ni en osaa sanoa mistä kyseinen möltti löytyy.
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=41836
Niinjoo, ja itellä anto aina vikakoodia 9 kun lämmityslaite lähti käyntiin. Syy ei koskaan selvinny. Lämpömittari ja kaikki muukin pelas niin ku piti.
-
Vanhemmissa (vissiin jotain -90 vaihtuu) kuuluu tullakin vikakoodi 9 ja näyttää kanavan 6 lukemaksi 225. Noissa nimittäin on ohjelmassa jo valmius lämpöanturin lukemiseen (G62), mutta sitä ei vielä ole otettu käyttöön. Anturia ei siis kuulukaan olla kytkettynä vielä. Tämä tarkoittaa siis anturin lämpötilan lukemista.
Ongelma voi johtua viallisesta lämpöanturista kuitenkin. Multivika-anturiksikin kutsuttu anturi nimittäin antaa ilmastoinnille myös jossain +120 asteessa ylikuumenemistiedon. Se voi hajota ihan hyvin niin, että antaa ilmastoinnille jatkuvasti ylikuumenemistietoa. Ylikuumentumisen yhteydessä kompura kytketään pois päältä. Anturista johdon irrottaminen pitäisi ohittaa tuon vian, jos johdot on kunnossa.
Tuon kyllä näkee ilmastoinnin valikoista, että onko noin vai ei. Kanavalla 17 näkyy näytön viivoina mikä on kompuran tila. Jokainen viiva tarkoittaa jotain, joka on päällä tai pois. Jos mietit digitaalista kahdeksikkoa, niin mikäli alin viiva palaa, se tarkoittaa juuri tuota ylikuumenemistilaa. Kahdeksikon edessä oleva piste kertoo onko kompura kytketty päälle vai ei. Eli jos näkyy piste, boksi yrittää ainakin kytkeä kompuran päälle -> kompuran magneettikytkimessä vikaa.
Temp reg flapin vika voisi puolestaan olla hapettunut potikka. Kyseisestä viasta löytyy tietoa täältä: http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../ac.html#servo
edit: Jos englanti sujuu, niin löytyy hyvää kirjallisuutta koneelta pdf:nä, jossa on vianetsintä vuokaaviot ja kaikki.Viimeksi muokannut jasso; 22.9.2010, 23:31.
Comment
-
Jostain kumman syystä sain laitteen toimimaan(ainakin lämmitys) vaihdoin servomoottorin ja moninapalämpöanturan. Anturista ol liittimet happamat ja kaksi piuhaa syöpynyt poikki. Servosta en osaa sanoa mitään mut vaihto auttoi. Samalla tuli huuhdottua järjestelmä ja se oli todella tarpeen vaikka autoon on vaihdettu uusi jäähdytin alle vuosi sitten. Entinen omistaja oli ilmeisesti yrittänyt paikata vuotoa pika mömmöillä. Tästä on hyvä jatkaa kun vinkkejä ja linkkejä tuli riittävästi ja nopeasti eikä kaikki sähköviat tulleet vielä kuntoon.
Comment
Comment