Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

OBD2 ongelma+päästöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • OBD2 ongelma+päästöt

    Ei meinaa Audi S3:sen kilvitys onnistua sitten millään. Nyt alkaa olemaan melkein kaikki kasassa, mutta OBD2 yhteyttä ei saada.

    Vagcom pelaa, mutta siinäkään ei OBD2 yhteys toimi. On testattu huoltoliikkeessä myös Boschin lukijalla. Vikakoodit silläkin pystytään nollaamaan, mutta OBD yhteys ei pelaa.

    ECU on ohjelmoitu, joten siitä varmaan johtuu. Onkohan uuden ECUN hankinta ainoa tapa saada OBD toimimaan, vai voiko olla vielä jostain muustakin kiinni?

    Kuinkas tuo vaihto? Vaatii ilmeisesti Vagcomilla jotain säätöä?

    Auto on siis vuosimallia 2002 ja Japanin tuonti.

    Päästöjen kanssa vielä sellainen ongelma että vaatimustenmukaisuus väittää että on tasoa EU 2 vaikka moottori on kuitenkin mallia BAM M6S joka täyttää EU 3 vaatimukset.

    Ei oo helppoa...

  • #2
    Olettaisin että suomessa ei laitteet saa yhteyttä koska Euroopassa käytössä EOBD-standardi eli eri standardi kuin esim. amerikkalaisissa tuontiautoissa (aiheuttaa joskus ongelmia myös jenkkituonneissa). Japanin standardi on myös erilainen jos siellä päässä samanlainen järjestelmä on käytössä kuin täällä. Eli päästötesterin ymmärtävät pääsääntöisesti ainoastaan EOBD-standardin autoja ja siksi ei saa yhteyttä.
    Eli en usko että olisi ohjelmoinnista kiinni koska suomessa menee autot leimalla läpi vaikka olisi softaan koskettu.
    Kannattanee perehtyä näihin Japanin tuonti asioihin noilla japanilaisten autojen palstoilla (mitsubishi, subaru ym.) siellä tuotu useita yksilöitä joten sieltä voisi löytyä vinkkiä miten leimaus onnistuu. Jos onnistuisi esim. jollain maahantuojan/valmistajan dokumentilla että auto täyttää päästönormit tms.
    Tuossa vielä yksi paikka joka tuonut erikoisempiakin japseja http://www.mamasan.fi/ heillä on aika reilusti tietoa Japani tuontien rekisteröinti vaatimuksista.
    Viimeksi muokannut Hekxalite; 20.9.2010, 18:04. Perustelu: Lisäystä

    Comment


    • #3
      No niin alkaa selkiämään tää homma. Japaniin vuonna 2002 viedyt Audi S3:set sisältävät ECU 8N0906018 BJ joka täyttää vain EU 2 direktiivin vag koodi 0GX eli ilmeisesti ei tosiaan ole OBD 2:sta. Japanissa riitti tuo taso vielä vuonna 2002. Kannattaa muuten huomioida tämä jos sieltä autoa aikoo tuoda.

      Autoon tarvitsee siis vaihtaa ECU 8N0906018 BH vag code 0GE ja sitten pitäisi vastata EU 3 direktiivejä.

      Vaihto ei taida onnistua kuin Laakkosella?

      Comment


        #4
        Arvelisin että BJ:stä saa ohjelmoitua BH:n tai ainakin ohjelman muutettua vastaamaan BH:n toiminnallisuutta 100%. Kysele lastuvirityksien tekijöiltä.

        Comment


        • #5
          Löysin ja ostin ebaysta BH:n.

          Onko tietoa että voiko toimia ihan heittämällä toi ?

          Hajottaako jotain jos vain kokeilee ?

          Comment


          • #6
            Riittäköhän tämä kun vaihtaa S3:sen ECUN?

            http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html

            Comment


            • #7
              No nyt on sitten JDM Audi kilvitetty. Ei ollut mikään ihan helppo homma: valomuutokset,alustamuutokset,tuv todistukset melkein joka nippelistä, ecun vaihto, todistus vv-autolta että vastaa EURO3 päästöjä.

              Eilen sain kilvet ja nyt on kiinni. Yli 3 kk meni tuossa projektissa ja google+AKE+autotalli+kännykkä kovassa käytössä.

              sellasta...

              Comment

              Working...
              X