Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1.8T - ongelmia. Käynnistyksenesto, akku vai mikä voisi olla vialla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 1.8T - ongelmia. Käynnistyksenesto, akku vai mikä voisi olla vialla?

    Nyt on hieman peukku suussa ja konstit loppu, toivottavasti joku osaisi auttaa. Lyhykäisyydessään mitä autolleni on taahtunut: vaihdoimme hieman liian suurella väkivallalla autoon uutta lastua, ja saatiin tupeloitua koko moot. ohjain boxi paskaksi. Tämän jälkeen auto pyöritti starttia, mutta ei vaan hörähtänyt käyntiin. Nyt on uusi boxi hankittu, ja auto yritti jo heräillä, joten se viittaisi kai siihen että boxi todellakin olisi ollut rikki? Nyt auto jo kuitenkin hörähteli hieman tosiaan, ja otti hieman kierroksia, mutta noin 3000x kohdalla puhti loppui, ja aivankun sieltä olisi menyt bensansyöttö poikki tai jotain koska käynnissä auto ei pysynyt.

    Voiko akku olla vaan niin tyhjä että ei saa hommaa käyntiin vai missä voisi olla vika?

    Kuulostaa varmaan juuri siltä mitä on, eli urvelolta kysymykseltä, mutta toivottavasti joku fiksumpi vaivautuisi avittamaan jos ideoita riittää.

  • #2
    Vilkkuuko mittaristossa avaimen kuva?

    Veikkaan että ajonesto katkaisee käynnin jos kone sammuu noin sekunnissa.

    Uusi ECU pitää sopeuttaa mittariston kanssa että ajonesto toimii oikein.

    Comment


    • #3
      Kyllä vilkkuu avaimen kuva. Mitenkä ECU sopeutetaan mittariston kanssa?

      Comment


      • #4
        Luepas ohjeet tuolta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping

        Comment


        • #5
          Tuo viimeisin konsti käsittääkseni tarkoittaisi sitä että sen löisi wag-comiin kiinni. Se ei ole tällä hetkellä mahdollista omin voimin, eli jääkö ainoaksi keinoksi liikkeeseen hinaaminen?

          Lueskelin noita vanhoja topicceja ja siellä oli ollut vastaavanlainen tilanne. Jos on uusi ECU se pitäisi saada jotenkin synkkaamaan "loppuauton" kanssa ja tätä ei taida perus puuhapete-salkulla onnistua itse tekemään?

          Comment


          • #6
            Kyllä siinä tarvitaan VCDS:sää (vag-comia). Jos sitä ei ole, joudut menemään marmorille. Jos vähääkään meinaat Audien kanssa pelata, niin VCDS kannattaa hommata. Säästät jo heti tässä ekassa kerrassa paljon sen hinnasta takaisin.

            Comment


            • #7
              Noh, nyt minulla olisi läppäri ja VCDS, ja löysinpä tuon USB-piuhankin auton ja tietokoneen välille. Onnistuisiko tämä nyt sittenkin ohittaa ilman huoltoon viemistä?

              Tässä topicissa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36826 luetun perusteella ymmärsin että silti pitäisi käydä joku koodi hakemassa merkkiliikkeestä että noi saisi synkkaamaan keskenään.

              EDIT: Hieman salapoliisintyötä tehtyäni huomasin, että tuohan oli sinun kirjoittama ketju. =) Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Saako sen tuolla vag-comilla kondikseen, vai kiikuttaako suosiolla merkkiliikkeeseen?
              Viimeksi muokannut sampoiivari; 17.9.2010, 11:37.

              Comment


              • #8
                VCDS on nyt kiinni ja oikea portti löytyi, mutta kun menee valikkoihin [Select]
                [25 - Immobilizer] ohjelma herjaa "No response from controller" . Help me out please !

                Comment


                • #9
                  Joo, itsekin joskus jouduin vähän kikkailemaan :)

                  Olet väärässä paikassa, ajonesto "löytyy" instruments-kohdasta, ei tuolta missä sen luulisi olevan.

                  Sieltä sitten näin:
                  [Adaptation - 10]
                  Enter 000 in "Channel Number".
                  [Adaptation - 10]
                  Channel 000
                  [Read]
                  [Save]
                  [Done, Go Back]
                  [Close Controller, Go Back - 06]

                  Jos ei toimi, niin tarvitset sen login-koodin. Sen saa kyllä ongittua mittaristosta jos osaa käyttää Googlea, tänne ei ehkä kannata ihan kaikkea kertoa noista ajoneston hakkeroinneista.

                  Comment

                  Working...
                  X