Eli potilaana profiilin Audi 90 vm.-88 jossa on tuo 2.3 litrainen NG kone. Tehot ovat lähteneet laitumille mutta moottorin häiriövalo on taas tullut takaisin kummittelemaan.
Kiihdytykset ovat pirullisia sillä havaittavissa on selvää nykimistä, kuten myös tasakaasulla ajettaessa pienempää nykimistä ja uutena myös paikallaan tyhjäkäynnillä kone "värisee" epätasaisesti ja kuulostaa kuin olisi sytytyskatkoksia. Koneen lämmetessä normaalilämpöiseksi alkaa tyhjäkäyntikierrokset hyppiä väliä 1000-1200rpm (tätä ollut jo pidempään).
Miten tuon Hall-anturin toimintaa olisi helpointa seurata ajossa? Voiko sinne laittaa välille jonkin lampun, vai lakkaako käymästä kokonaan? Voisiko Hall-anturi aiheuttaa tuon tyhjäkäyntiongelman? Vika poistuu jos kääntää virranjakajasta ennakkoja yli 15 astetta pieleen. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpanjohdot (beru) on jo vaihdettu. Hall-anturia jo tänään kyselin ja hintaa startaxilla oli boschin hallille 105€, mikä on mielestäni vähän liikaa jos on vanha ehjä ja vaihdetaan turhaan.
Säätöohjeita kaivattaisiin tuolle ilmamääränmittarin potentiometrille, eli miten se tulisi säätää?
Moottorin häiriövalosta sen verran että, vikakoodit on luettu 30min ajon jälkeen ja ainut minkä se lykkää on tuo kaasuläpän tyhjäkäyntikatkaisija, mutta tämä on ollut siellä jo vaikka kuinka kauan mutta valo ei ole palanut.
Moottorin lämpötila-anturit, mistä niitä saa vai saako niitä muualta kuin marmorilta? Myös näiden vastusarvot lämpöisenä olisi kiva tietä että saisi nämä karsittua listalta. Molemat anturit sijaitsevat ylävesiletkussa, toinen on musta 2 napainen (034 906 161 -kallis) ja toinen on ruskea 4 napainen (046 919 369 -halpa). Mille tuo 2 napainen antaa tietoja? entä 4 napainen?
Ehdotuksia millä olisi hyvä puhdistaa suuttimet?
Kiihdytykset ovat pirullisia sillä havaittavissa on selvää nykimistä, kuten myös tasakaasulla ajettaessa pienempää nykimistä ja uutena myös paikallaan tyhjäkäynnillä kone "värisee" epätasaisesti ja kuulostaa kuin olisi sytytyskatkoksia. Koneen lämmetessä normaalilämpöiseksi alkaa tyhjäkäyntikierrokset hyppiä väliä 1000-1200rpm (tätä ollut jo pidempään).
Miten tuon Hall-anturin toimintaa olisi helpointa seurata ajossa? Voiko sinne laittaa välille jonkin lampun, vai lakkaako käymästä kokonaan? Voisiko Hall-anturi aiheuttaa tuon tyhjäkäyntiongelman? Vika poistuu jos kääntää virranjakajasta ennakkoja yli 15 astetta pieleen. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpanjohdot (beru) on jo vaihdettu. Hall-anturia jo tänään kyselin ja hintaa startaxilla oli boschin hallille 105€, mikä on mielestäni vähän liikaa jos on vanha ehjä ja vaihdetaan turhaan.
Säätöohjeita kaivattaisiin tuolle ilmamääränmittarin potentiometrille, eli miten se tulisi säätää?
Moottorin häiriövalosta sen verran että, vikakoodit on luettu 30min ajon jälkeen ja ainut minkä se lykkää on tuo kaasuläpän tyhjäkäyntikatkaisija, mutta tämä on ollut siellä jo vaikka kuinka kauan mutta valo ei ole palanut.
Moottorin lämpötila-anturit, mistä niitä saa vai saako niitä muualta kuin marmorilta? Myös näiden vastusarvot lämpöisenä olisi kiva tietä että saisi nämä karsittua listalta. Molemat anturit sijaitsevat ylävesiletkussa, toinen on musta 2 napainen (034 906 161 -kallis) ja toinen on ruskea 4 napainen (046 919 369 -halpa). Mille tuo 2 napainen antaa tietoja? entä 4 napainen?
Ehdotuksia millä olisi hyvä puhdistaa suuttimet?
Comment