Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 coupe -90 anturit.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 coupe -90 anturit.

    Tervehdys kaikille Audi harrastajille uudelta käyttäjältä.

    Elikkäs ostin tommoisen Audin, oli vikaa niin sain halvalla. Nyt vikoja etsitty ja vaihdeltu osia, ei ole enää niin halpa...

    Audi kun mulle ei ole hirmu tuttu, varsinkaan toi mekaaninen ruisku niin ajattelin vähän tiedustella täältä.

    Eli auto ei lähtenyt kylmänä käyntiin millään, piti starttailla monta kertaa lyhyitä pätkiä, ennenkuin lähti. Lämpimänä sitten ei mitään ongelmaa.
    Ilmavuodot tutkittiin, ei ollut isompia. Lambda piti vaihtaa, katsastuksessa seokset oli viturallaan.

    Vikaa haettiin eikä mitään järkevää löytynyt, hain myös täältä vinkkejä, löytyi aika montakin vaihtoehtoa, lopuksi vaihdoin ilmaläppäkotelon, vai mikähän sen nimi oikeesti onkaan. "WC-pöntönkansi" jossain luki.
    No, vika oli siinä, tänä aamuna käyntiin kuin palmun alta.

    Nyt auto toimii muuten ihan hyvin,paitsi tyhjäkäyti hieman seilaa, ei paljon mutta kuitenkin. Teki sitä aikaisemminkin, eli toi WC-kannen vaihto ei siihen vaikuttanut.

    Mitäkähän tosta vois seuraavaksi tutkia, sais vanhuksen kuntoon?
    Haulla olen täältä jo etsinyt, vaihtoehtoja tietty on, mitenkä noi moottorin lämpötila-anturit, voisko vaikuttaa? Ne meinaan joka tapauksessa vaihtaa, eli jos joku viisaampi vois kertoa missä ja minkälaisia antureita tossa on.

    Haulla olen etsinyt, mutta esim. tommoinen sininen anturi on kokonaan hukassa. Siinä missä ylävesiletku menee koneen kylkeen on kaksi anturia, letkun ylä ja alapuolella. Molemmat valkoisia.

    Kiitoksia etukäteen ja anteeksi pitkä teksti...

  • #2
    Putsaa ISV eli tyhjäkäynnin säätömoottori haulla löytyy paljon. Sitten niistä ylävesiletkun antureista. Se ylempi on mittarille ja alapuolella oleva on ohjaus boxille. Se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Kesälläkin saa sahata kauan käyntiin jos liitin on irti.

    Se ylävesiletkun liitoksen alla oleva anturi pitäs olla sininen ehkäpä tärkein anturi mitä siinä autossa on

    Comment


    • #3
      OK. Elikkä se menee vaihtoon, on joku vasta vaihtanut kun on uuden näköinen.
      Kiitos nopeasta vastauksesta.

      Comment


      • #4
        Motonetista näyttäis löytyvän, jos se vain on tämä, osa numero 37-3101?

        Comment


        • #5
          No nyt sain lopulta tuon auton käymään kunnolla, hain romikselta virranjakajan ja auto toimii kuin hyvin. Käyntiin lähtee kun avainta näyttää.
          Nyt voikin sitten laittaa myyntiin...

          Comment

          Working...
          X