Onko ideoita mihin / miten sais sisälämppärin hyvin asennettua niin ettei oo pahasti tiellä mutta lämmittää hyvin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT sisätilanlämmitin
Collapse
X
-
-
Hanskalokeron alle roikkumaan jos esim. defan termini, vaikkakin siihenkin se on ehkä vähän hankala kiinnittää mut ei olis ainakaan tiellä. Toinen oikeaoppinen paikka on siinä vänkärin vasemman jalan puolella viistottain. Tosin ite oon pitäny lattialla vinolla alustalla vaikka se ei olekkaan oikea tapa. Tolpassa kun on vaan 2h lämmitysaika niin on voinu huoletta niin pitää.
Comment
-
En tiedä TT:stä, mutta omassa A4 B5:ssa defan termini 1350W on hanskalokeron alla keskikonsolin puolella. Sen verran hyvin on siinä, että käytännössä kiinteä asennus vaikka irroitettava onkin. Ei ole tiellä eikä juuri näy. Pistin kiinnikkeen sopivilla pulteilla kiinni kun hanskalokero oli pöydällä, pysyy ainakin kunnolla. Terminin tehot lakkaa sitten, kun jatkuvasti alle -25C astetta. Ikkunan jaksaa sulattaa, muttei enää kovin kabiinia.
Comment
-
Puolittaa sisätilan koon, niin lämpee myös yllättävän äkkiä vaikka ollu pelkästää lohkolämppäri... :D
Comment
-
Itse tein sellaisen ratkaisun että vaihdoin sisätilalämmittimen puolimetrisen johdon tilalle metriä pidemmän. Nyt lämmitintä voi pitää auton takapenkillä jalkatilassa kun se ei ole käytössä ja kun tulee tarve käyttää lämmitintä on se kätevä nostaa penkkien välissä olevan kyynärnojan päälle. Auto tosin ei ole TT vaan B5 avantti mutta saman systeemin luulisi toimivan kaikissa autoissa joissa tuo kyynärnoja on.
Comment
-
Kiitoksia vaustauksista :) ajattelin itekkin tota hanskalokeron alle asentamista. Sinne se varmaan pitää värkkäillä. Joutuu varmaan irrottelemaan hanskalokeron et saa kunnolla kiinni. Heh ja ei viitti roskiin heittää ku on se kumminkin mukaava istahtaa lämpimään autoon missä on ikkunat sulana ;)
Comment
-
Hehee! Voi teitä vilukissoja! Tyyli ennen kaikkea, vaikka ois m*nat jäässä! ;)
Ajoin Suomessa yhden talven TT:llä (2008-2009), mutta en halunnut asentaa mitään ylimääräistä rumaa oman silmäterän kabiiniin. Niinpä mulla ei ole TT:ssä sisätilan pistoketta eikä edes lohkolämmitintä. Tähän siis ensimmäinen syy on se, että en halunnut mitään ylimääräistä pilaamaan hienoa interiööriä, ja toinen syy on se, että 3.2 on jo nyt liian keulapainoinen, joten en mielellään ota keulaan yhtään grammaa lisäpainoa. Varmaan tällainen liioiteltu purismi menee vähän sairaan puolelle, mutta ... that's the way I like it.
Toisaalta, jos jostain saisi OEM-mallisia hiilariosia TT:n keulaan, niin voisi kovasti kiinnostaa.
Nykyään, kun TT on lomalla talvet, niin ei muutenkaan tarvi mitään talvivarusteita TT:lle. Uudessa talviautossa (A6 C4 Avant quattro) on lohkolämmitin, mutta sisätilan pistoke puuttuu. Varmaan jossain vaiheessa tulee asennettua se, kun kyseessä on nimenomaan talviauto.
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viestiAuto tosin ei ole TT vaan B5 avantti mutta saman systeemin luulisi toimivan kaikissa autoissa joissa tuo kyynärnoja on.
Comment
-
TT mk1:een saa kyllä keskinojan, itselläkin on. En kyllä sen päälle mitään sisälämppäriä pistäis, koska ei saa suunnattua mitenkään järkevästi kun sisätilat ovat TT:ssä aika pienet. Ja siinä se saattais olla sen verta korkeella, että sitä jo valmiiks lämmintä/kuumaa sisäilmaa vetäis sisäänsä ja ylikuumenemissuoja vois paukkua riippuen tietty lämppäristä. Kun lattialla ollessaankin Termini 1350W lämmittää 2h:ssa kabiinin aikalailla saunaksi.
Comment
-
Itselläni on Defa Termini 2100 asennettuna hanskalokeron alla olevan kourun alle vasempaan laitaan. Puhallus suunnan saa suunnattua mukavasti hieman yläviistoon. Defan mukana tuleva teline mahdollistaa helpon irroituksen kesäksi. Talvisinkaan Defaa ei ole kukaan onnistunut potkimaan alas (emäntä kulkee apparin puolella jatkuvasti, joten referenssiä on) ja myöskään valitusta ei ole tullut, että tiellä olisi. Teline pitäisi periaatteessa kiinnittää kolmella ruuvilla, mutta johtuen kourun pyöreästä muodosta se ei ole mahdollista. Laitoin telineen kiinni ainoastaan yhdellä (etummaisella) ruuvilla ja sillä on kestänyt ilman pienintäkään ongelmaa. Isomman Defan käyttö voi olla jo ahdasta, mutta nuo Terminit sopii ko'on puolesta TT:seen kun tikku silmään.
Ja muuten lämpenee parissa tunnissa tuolla 2100 mallilla ihan "riittävästi" :D Ongelmaksi muodostuu enemminkin se, että kun pakkasta on -20 -> astetta niin auto on yhtä jääpuikkoa ulkopuolelta, vaikkakin ikkunat on kyllä sulat!
Comment
-
Mulla on ollut jo kolme talvee tollanen 1400w perus-Defa siinä hanskalokeron alla olevassa hyllyssä kiinni ylösalaisin. Viime talveks ostin uuden kun entisellä tuli jo muuten tunnit täyteen. Hyvin on pelannut, ainut että ekana sulaa takalasi. :-) ...no äkkiä se tollasen kopin lämmittää kokonaan. Kestävä on myös teline. Monenmonta kertaa on kanssamatkustaja potkaissut sen siitä irti, mutta ei kun laittaa takasin vaan paikalleen.
Comment
-
Näin muutaman kk käyttökokemuksen perusteella 800W on melko vähän A4 sedanin kokoiseen autoon :/
Mutta eipähän suotta polta vänkärin penkkiä, vaikka jakkara yläasentoon joltain jäisikin.
Mutta näyttää kestävän raskaammannäköinenkin lämmitin siellä hansikaslokeron alapuolella. Ainoastaan kerran on tullut vahingossa alas kun kaveri huolimattomuuttaan potkaisi lämmittimeen... Mutta miehellä nyt ei ollut tapana edes kopistella kengänpohjiaan istuessaan autoon, joten uskaltaako tuota ihmeenä pitää. Keneltäkään muulta se temppu ei ole onnistunut :D
Jari kun kaipasit kuvia niin otin muutaman sillon kun asentelin :)
http://www.albumini.fi/Albumi=7L6XP8AI
Comment
Comment