Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 Bit -00 AirBag palaa, koodit 0

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 Bit -00 AirBag palaa, koodit 0

    Katsastus lähenee ja onkelmaa pikkasen.
    Missä vikaa kun koodit luettu ja nollattu ja AirBagin valo palaa edelleen?
    AirBag kunnossa eikä ole koskaan lauennut.

  • #2
    Luitteko koodit varmasti mittaristosta ja Airbagistä.

    Comment


    • #3
      Luin koodit Auto Scanilla ja nollasin kaikki mitä 15 kpl löyty ja uusi luku ei vikakoodeja.
      Pitäisikö lukea tiettyjä blokkeja?

      Comment


      • #4
        jep, pitäisi lukea Airbagin koodit

        Comment


        • #5
          AutoScan ilmoittaa näin:
          Skipping Address 15-Airbags
          Eli voinko lukea Selectillä erikseen vai tuleeko sama vastaus?
          Jukka

          Comment


          • #6
            Voit. Vanha VAGcomin versio skippaa tuon oletuksena, koska jossain yksittäisessä Volkkarin mallissa on mennyt joskus boksi jumiin lukemisesta. Ei kannata moisesta murehtia, overkill varotoimi.

            Comment


            • #7
              Tarkottaa siis, että ohittaa Airbagin. Turvaominaisuus varmuuden vuoksi. Joudut valitsemaan sen Airbagin erikseen.
              Joissakin harvinaisissa autoissa Airbagiin yhteyden ottaminen aiheuttaa ongelmia, sen takia ei ota yhteyttä automaattisesti.

              Comment


              • #8
                Miul vanha läppäri ja sarjaportti_ODB2.
                VAG-COM, versio 311.2-N

                Kiitti eri kovin :-)

                Jukka
                Viimeksi muokannut jukrav; 5.9.2010, 13:39.

                Comment


                • #9
                  Mulla kanssa palo airbag valo eikä lähteny vika minnekkään...juotin penkin alla olevat airbag liittimet ja nollasin tietokoneen niin vika katos pysyvästi.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattais varmaan tuota otsikkoakin vähän korjata jos joku vaikka vastaavaan ongelmaan myöhemmin haulla etsii vastausta. Vai kuuluuko tuo A6 B4 niihin harvinaisiin autoihin? ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Uskoisin tuolta airbag keskustelusta löytyvän vastauksen. Boksikaupoille...

                      Comment


                      • #12
                        Ipsi
                        Tiedoksi, et tää Audi A6 2,7 Bit ABT on pomoni auto eikä minun ja minä pidän siitä huolta ja huollan myös.
                        Sorry, jos oli jotenkin ristiriitaista, tästä syystä kuitenkin.
                        En tahallani tee mitään tai johda harhaan ketään.
                        (Ja kulkee 288, mitattu Saksassa radalla.)
                        Viimeksi muokannut jukrav; 14.9.2010, 20:33.

                        Comment


                        • #13
                          No kuitenkin kerron, että vikakoodi ja sen etsintä kertoi seuraavaa:
                          00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too High

                          Ja sen etsintä kertoi seuraavaa:
                          00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
                          00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too Low
                          00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too High

                          Possible Symptoms
                          Airbag Warning Light active
                          Possible Causes

                          Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty
                          Coil Spring with Slip Ring (F138) faulty
                          Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty
                          Possible Solutions

                          Check Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95)
                          Check Coil Spring with Slip Ring (F138)
                          Check Airbag Igniter Driver Side (N95)

                          Ross-Tech -sivulta tää opastus

                          Olen painanut 3 viikkoa 12-13 h päivää ja en nyt ehdi kahlata ja etsiä
                          Sorry kaikille.
                          Jukka
                          Viimeksi muokannut jukrav; 14.9.2010, 20:35.

                          Comment


                          • #14
                            Kyseessä lienee siis A6 C5, B4 kun on Audi 80, tähän taidettiin aikasemmassa Ipsin postauksessa viitata.

                            Tyyppivika näissä laitteissa on se kuljettajanpuolen penkin airbagin keltainen (A4:sessa ainakin keltainen, A6:sesta en varmuudella tiedä) liitin siellä penkin alla. Luultavasti kosketushäiriö siinä. Heivaa tuo liitin pois ja korvaa se toisella liittimellä, vaikka laadukkailla abikoilla ja sen jälkeen nollaat vikakoodin, jonka jälkeen Airbagin merkkivalo/vikakoodi hävinnee toivottavasti pysyvästi.
                            Viimeksi muokannut Ilkka L; 15.9.2010, 14:30. Perustelu: Asiavirhe korjattu liittyen mallikoodeihin

                            Comment


                            • #15
                              Minullahan lukee otsikossa Audi A6 C5.
                              Ja itselläni on A4 B5.
                              Tai nyt menee sit yli hilseen.
                              En tiedä tän A6 auton korimalleista mitään sorry.
                              Kirjoitin vaan mitä Vag-Com antoi valita eli A6 C5
                              Joskus ei voi tietää kaikkea, mut haluan kyl :-)
                              Viimeksi muokannut jukrav; 15.9.2010, 19:34.

                              Comment


                              • #16
                                Joo kyllä siinä nyt niin lukee kun korjasin otsikon.

                                Comment


                                • #17
                                  Nythän on kyse varsinaisesta kuskin bagista eikä jakkarabagista, joten penkin alle sorkkimisella ei voita mitään. Ross-techin listaus mahdollisista vioista on korrekti. Autolla lienee ajettu aika paljon?

                                  4B <> B4 aiemmassa otsikossa varmaan kirjoitusvirhe. Ei sen korjaamisesta pidä ainakaa vetää herneitä. Asiaan takertuminen puolin ja toisin on typerää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olen Porkkiksen kanssa aivan samaa mieltä, täysin.
                                    Pilkkujako täällä on tarkoitus ......................, mut kiitos korjauksista.
                                    Autolla ajettu noin 177 tkm.
                                    Nyt ei ole koodin kopiota täl hetkellä, läppäris kyl, mutta mielestäni kirjoitin kuin minun Vaggi näytti ainoan A6:sen siellä. No ehkä kirjoitin tai muistin sen väärin, koska kaikki tieto läppäris kun tätä kirjottelin kotikoneella.
                                    Muuta en tiedä, mut jos nyt tein jotain aivan väärin, olen tosi pahoillani kaikille tietäville ja muillekin autoista ja Audeista kiinnostuneille.
                                    Ei muuta ku hyvää syksynjatkoa kaikille.
                                    Viimeksi muokannut jukrav; 16.9.2010, 19:55.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No nyt vaivasi tää juttu niin paljon, että piti kaivaa läppäri käyntiin ja tässä on sen Vagin alku.

                                      "VAG-COM Version: Release 311.2-N


                                      Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
                                      Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

                                      Address 01 -------------------------------------------------------
                                      Controller: 4B0 907 551 D
                                      Component: 2.7l V6/5VT G D112
                                      Coding: 05512
                                      Shop #: WSC 00426
                                      No fault code found."

                                      No ehkä tulkitsin väärin kaikki ja kirjoitin väärin ulkomuistista, sorry kaikille lukeneille ja muillekin foorumilaisille.
                                      Jukka

                                      Comment

                                      Working...
                                      X