Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi toimii vain LO-asennossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi toimii vain LO-asennossa

    Audi 100 -93 (C4) autom. ilmastointi toimii vain LO-asennossa, muuten puskee kuumaa. Missä vika, sisälämpotila-anturissa (kojelaudan päällä oleva pieni 2x2 cm säleikkö) vai missä?

  • #2
    Joks vikakoodit on luettu? Mitä sanoi?

    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2439
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2142

    Comment


    • #3
      Lämmönsäätömoottori tai siihen liittyvät systeemit todennäköinen vikapaikka. Lue vikakoodit.

      Lo-asennossa vesiventtiili suljetaan, joten lämmöntuoton pitäisi ehtyä pikkuhiljaa. Mutu.

      Comment


      • #4
        Ilmastointi toimii vain LO-asennossa

        Luin virhekoodeja (painamalla oikean reunan alakulman autonkuvaa (sisäilman kierto) ja oikean yläkulman nuolta ja sitten kelaamalla lämpötilan plus ja miinus näppäimillä siinä koodilistassa 1C, 2C, 3C....61c ja painamalla autonkuvaa arvon saamiseksi:
        01C paikassa joka sivun http://www.audiworld.com/tech/int5.shtm kooditaulun mukaan on System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC) järjestelmän virhetoimintokohta
        01C
        se antoi 08.5 Temperature Regulator Flap static block
        ja ajon jälkeen vilkkui myös 11.7 Central Flap, sporadic block

        eli mikä vikana?

        Comment


        • #5
          Tuon 08.5 virheilmon aiheuttaa kuvan kotelon alla oleva säätömoottorin liikkumattomuus:
          http://personal.inet.fi/koti/kkoski/temp/P7143041.JPG

          Samantyyppistä ongelmaa setvittiin aikaisemmin:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=1580

          e: linkki korjattu

          Comment


          • #6
            karppa, katsoin viestisi linkit ja sitten katsoin konepellin alle, otin ilmastoinnin suojalevyn pois ja kuvanmukainen paikka löytyi.
            Miten nyt,
            pitääkö purkaa tuulilasinpyyhkijän mekanismit ja yläsuojapellit, jotta pääsee ruiskuttamaan sitä jimiä niihin läppämoottorin liitosjohtoihin, joilla sait itse sen mötikän toimimaan linkin mukaan vai painelenko suoraan sopivaan huoltoon (missähän semmoisia osaajia olis? täällä H:gin seudulla) jotka osais sen sisuksia korjata tai onko ko. osa kovinkin arvokas vaihtaa?

            Comment


            • #7
              Miten myös tää toinen ilmoitus
              ...vilkkui myös 11.7 Central Flap, sporadic block , se näyttäisi olevan jossain radion takana oleva keskus läppämoottori, mihin kait? pääsee hansikaslokeron poistamalla, vai pitääkö purkaa koko keskikonsooli?

              Comment


              • #8
                Tuommoinen ohje tuli joskus kirjoitettua, lisäkonsultointia saa vaikka jatkamalla tuon viestin perään:
                http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=2072

                Comment


                • #9
                  Tuossa Petri pistikin loistavat ohjeet huoltoon, itse moottorit näyttää kutakuin tällaisilta: http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...o_moottori.jpg Jos ei huoltotoimenpiteillä saa heräteltyä henkiin niin merkkiliikkeen tiskille kannattaa varata 120-170 euroa mukaan per moottori. (riippuen minkä niistä tarvii)

                  Varaosa nuumeroita moottoreille voi poimia näistä, kojelaudan alla piileskelevät: http://etka.auto2.ru/au/A10Q/1992/119/56/1239705/ (osa #35) ja tulipellin kaukalossa oleva: http://etka.auto2.ru/au/A10Q/1992/119/56/1239521/ (osa #23)

                  edit: Tuon tulipellin kaukalossa olevan säätömoottorin sähköliittimiin pääsee käsiksi purkamatta oikeastaan mitään. Juuri tuota moottoria en ole kuitenkaan irroittanut, se saattaa vaatia jo aavistuksen enemmin askartelua.

                  e: linkki korjattu

                  Comment


                  • #10
                    Lämmönsäätömoottorin (Temperature Regulator Flap Motor) purkamiseksi ja korjaamiseksi
                    löysin hyvän ohjeen osoitteesta http://www.audi.auto.ru/climate/temp.../temp_flap.htm

                    Siinä puretaan kuvien kera tuulilasin edessä oleva ritilä ja tuulilasin pyyhkimet, jotta päästään käsiksi ko. moottoriin ja sitten irroitetaan moottori. Osaiskohan joku kääntää ko. ohjeen ?
                    Onko joku tehnyt kyseisen irroitustyön ja avannut ko. moottorin ? Ohjeita tai kommentteja?

                    Comment


                    • #11
                      Käänsin tekstin www.altavista.com pikakääntäjällä. Tämän ohjeen lopussa sanotaan, että moottorin mahdolliseen säätöön tarvitaan VAG 1551/1552 systeemiä. Se kai on huoltokorjaamojen analyysiohjelmisto. Hoitaako se krakkeroitu VAG-COM ko. säädöt myös?

                      Comment


                      • #12
                        Mitä näyttää ulkolämpötila mittari, mulla oli sama homma, mutta korjaantuu liittimen puhdistuksella tai anturin vaihdolla... N. 35 euroa

                        Comment


                        • #13
                          Ulkona on kojetaulun mittarin mukaan 11.5 ja samaa näytti kodin seinässä oleva lämpömittari.
                          Diagnostiikkakoodit antoivat seuraavia lukemia, kun käynnistin kylmän auton ja luin diagnostiikka-arvot koodeittain ilmastoinnin näytöltä:
                          02c Digital value of Interior Temperature sensor, in Headliner (G86) 11.5 astetta
                          03c Digital value of Interior Temperature sensor, in Instrument Panel (G56) 11.1 astetta
                          04c Digital value of Fresh Air Intake Duct Temperature sensor (G89) 11.2 astetta
                          05c Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature sensor, (G17) front 12.1 astetta
                          06c Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature sensor 25,5 astetta
                          07c Digital value of Ambient Temperature sensor at Fresh Air Blower (G109) 14.1 astetta

                          Tuo koodin 06c arvo oli kyllä aivan liian korkea, missähän se sensori sitten on ????

                          ja vielä on lämpötiladiagnostiikkakoodeja, jotka näyttivät seuraavaa:
                          45c Calculated interior temperature (Internal software, in digits) 30.4 astetta

                          aivan liian suuri arvo kylmään autoon, tosin ilmastointi oli LO-asennossa

                          46c Outside (ambient) temperature, filtered for regulation (internal software) 1,2 astetta
                          47c Outside (ambient) temperature, unfiltered (internal software, in deg C) 1,2 astetta
                          48c Outside (ambient) temperature, unfiltered (in digits) 12,2 astetta

                          Mikähän tuon koodin 06c anturi on kun siinä oli tuo 25,5 astetta ja mistä sisäinen laskuri sai sisälämpötilaksi 30.4 astetta ja ulkolämpötilaksi 1.2 astetta?
                          Miten etenen, anturien uusiminen ja puhdistus tuntuisi helpolta tehtävältä, kun ne vain löytyvät?

                          Comment


                          • #14
                            HUOM: 'Digital value', eli nuo <10 kanavat antaa lämpötilatiedon AD-muunnetun arvon, ei mitään tekemistä Celsiusten kanssa.

                            Arvo 255 on 'maksimissa' eli viittais että anturi on rikki (avoin piiri), jolloin kyl pitäs tulla jo virhekoodikin. Mene ja tiedä sitten...

                            Celsiuksiksi konvertoidut arvot löytyy noista loppupään kanavista.

                            Ulkolämpöanturi on keulilla puskurin sisällä, sisäilman oton anturi on sisäilman otossa konepellin alla repsikan puolen nurkassa.

                            Sisälämpöantureita on kaksi, katossa kattovalopaneelissa ja kojelauden sisässä, jonne se vetää ilmaan kojelaudan päältä. Voivat helpostikin näyttää yli 30 arvoja jos vähänkään on aurinko paistanut. Tämä on ihan normaalia ja siitähän se tietää että pitäs jäähdytellä...

                            Comment

                            Working...
                            X