Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ajotietokoneen jälkiasennus? Mahdotonta vaiko täysin päätöntä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No nyt on FIS mittari asennettu,ja viiksi napeilla..kytkennän viikselle tein(mielestäni)oikein/ohjeen mukaan,mutta mittaristo ei vaan tee mitään vaikka nappeja painelee. Onko joku suorittanut kytkennän,ja saisiko jeesiä että varmistuisi että kytkentä on varmasti oikein. Eli mittariston napa 17-viiksen 2:seen,18-1:seen ja 19:4:seen.

    Comment


      #32
      Muuten on oikein, mutta kai olet muistanut maadoittaa viiksen 3-navan?

      Comment


      • #33
        Hupskeikkaa,,en:) Kiitos! Yritämmä uudelleen.

        Comment


        • #34
          Miten kävi? Mistä Jarkko hankit mittaritaulun ja viiksen? Jouduit kuitenki marmorilla käymään ajoneston koodaamassa?

          Comment


          • #35
            Joo,nyt toimii ok! Mittariston ja viiksen ostin purkaamolta,ja marmorilla koodasivat eston/avaimet. Vieläkö sais tuon valoherjan pois niin ois kunkku!

            Comment


            • #36
              Eikö valoherjaa saa muka pois maadoittamalla oikeata pinniä?

              Comment


              • #37
                No ilmeisesti ei,vaatisi sen jonkun valoboksin..jolla hintaa mycke mycke liian paljon.

                Comment


                • #38
                  Nyt on FIS mittaristo asennettu ja pari kyssäriä ois.

                  Näyttö on vissiin skeidana, pitää tutkiskella sitä myöhemmin. Tilasin jo uuden näytön....
                  http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...2021.38.26.jpg

                  Sit kello näyttää vähän omiaan, onnistuuko korjaus nostamalla viisarit pois ja laittamalla molemmat näyttämään esim. klo 12:00 ja siitä lähtis sitten kulkemaan itekseen?
                  http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...2021.38.38.jpg

                  Sitten valoherja ja pissapoikaherja pitäis saaha pois. Mistä ootte ostanu ton pissapojan anturin ja oliko sen laittoon ohjeita täällä? Onkos missään netissä ohjetta tuon valoboksin asennukseen? En itse löytänyt.
                  Etka väittää että yksi rele vois olla, mikä toimis:
                  http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...ht_warning.png

                  Sit tuo viiksi ja sen johtosarja. Aika härskin näköinen tuo johtosarja, minkälaisilla liittimillä Jarkko liitit nuo pinnit tuohon viikseen?
                  http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...2022.27.52.jpg
                  http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...2022.28.03.jpg

                  Comment


                  • #39
                    Kello siirtyy vasenta nuppia vetämällä pitämällä vedettynä.

                    Auton vuosimallista riippuen pesurin anturi joko erillinen tai osa pumppua (pyöreä kolmepinninen liitin).

                    Comment


                    • #40
                      Joo tiiän tuon kellohomman että toimii noin, mutta katoppas tota kuvaa tarkemmin että mitä tuntiviisari näyttää ja mitä minuuttiviisari.

                      Comment


                      • #41
                        Mites, minne se tulee sen punaisen 20-pinnisen liittimen toinen pää kiinni? Eli kun ne neljä johtoo menee viikselle, mut minne loput menee? Kulutus-signaali jne.

                        EDIT:
                        Ostin nimittäin tuommosen kaapelin: http://www.kunset.de/products/de/Aud...ung-A4-B5.html
                        Mittarin päässä siis tuommonen punainen 20-pin liitin ja toisessa päässä on tommonen neliön muotoinen liitin. Tuleeko se ECUun kiinni vai minne?

                        Kertokaa, niin mä kerron teille miten saatte sen valovahdin poistettua. :)
                        Viimeksi muokannut valtsu; 4.7.2011, 14:11.

                        Comment


                        • #42
                          Noniin, vihdoin on ajotietokone nyt asennettuna. (Piti käydä ensin amalinin luona korjauttamassa näyttö)

                          Tässä olisi nyt mahdollisimman yksiselitteisesti mitä tarvitsee tuohon hommaan:
                          • Ajotietokoneellinen mittaristo, pre-facelift analogikellolla ja facelift digitaalisella. (Käsittääkseni nämä käy ristiin, mutta tarvitsee vaihdella johtojen paikkoja.)
                          • Johtosarja <-- Tämä käy faceliftiin ja pre-facelift.
                          • Pyyhkijänviiksi ajotietokoneen namiskuukkeleilla. 4D0 953 503 B (sedan) 8D9 953 503 D (avant)
                          • Pissapojan nestesäiliön tasoanturi.


                          Sitten vähän listaa, mitä pitää tehä (nämä koskee pre-facelift mallia):

                          Mittaristo paikalleen ja ajoneston koodaus VCDS:llä.

                          Lokari pois ja pissapojan tasoanturi paikalleen.

                          Anturin toinen johto menee maihin ja toinen johto mittariston taakse punaisen 20-pin liittimeen pinnipaikkaan 9.

                          Kulutussignaali löytyy ECUn takaa liitinrivistöstä ruskea 10-pin liittimen pinninumero 3. Toinen pää mittariston taakse punaiseen 20-pin liittimeen pinnipaikalle 1.

                          Lämpötilannäytön johto tulee mittariston taakse punaiseen 20-pin liittimeen pinnipaikalle 5.

                          Toinen pää tinataan johtoon ilmastoinnin ohjausyksikön taakse, punaiseen 20-pin liittimeen pinnipaikalle 1. Tämä liitin on merkitty ilmastoinnin ohjausyksikköön B-kirjaimella.
                          http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc/audi/FIS_TEMP1.JPG
                          http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc/audi/FIS_TEMP2.JPG
                          http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc/audi/FIS_TEMP3.JPG


                          Sitten mittariston takaa punaisesta 20-pin liittimestä vielä pinnit 19 ja 16 maihin, niin valoherjat (bremslicht) häviää mittaristosta.

                          Tältä se sitten näyttää kun kaikki on laiteltu:




                          Lopuksi vielä tein tämmösen pdf:n joka selventää noita mittariston pinnijärjestyksiä. Tekstit on kerätty netistä ja kuvat otin selkeyttämään viereen toisesta dokumentista.

                          http://dl.dropbox.com/u/1978345/misc...B5_cluster.pdf
                          Viimeksi muokannut valtsu; 22.8.2011, 19:51.

                          Comment


                          • #43
                            Valtsu..nii saikko noiden kahden johdon (16,19)maa kytkennällä valoherjan pois?

                            Comment


                            • #44
                              Näillähän se lähti.
                              Faceliftissähän ne on siitä harmaasta liittimestä 14 ja 16 pinnit, mitkä pitää maadoittaa.
                              (tosin tämän varmaan jo tiesitkin! :)

                              Comment


                                #45
                                Saikos ton pissapoja-herjanki pois maadoittamalla? Vai vaatiiko jotain vastusta?

                                Comment


                                  #46
                                  Pystyy myös vag-comilla koodaamaan minunmielestä pois käytöstä. Ainakin ohjeet on sen koodaamiseen käyttöön, joten miksi ei toimis toisin päin?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja diffas
                                    Saikos ton pissapoja-herjanki pois maadoittamalla? Vai vaatiiko jotain vastusta?
                                    Tulee vähän myöhässä tämä, mutta maadottamalla oikeen pinnin saa ton pissapoikaherjan veks (tietenki kovat jätkät heittää ton anturin tonne vaan).

                                    Faceliftis harmaa liitin pinni 15
                                    Pre-faceliftissä punanen liitin pinni 9

                                    Comment


                                      #48
                                      Heh, eli siis pinnit 14-16 maihin - problem solved. :D

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ajotietokone

                                        Moi. Mulla on tommone -95 vm a4 ja sitte on purettavaksi tommone- 01 facelift b5, mietin vaa että mulla on sen verran (kait) vähemmän älyä tossa audissa 95'ssa b5 entä edes pre-faceliftissa että kannattaako edes alottaa tekemään tätä operaatiota?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Lainaanpa tätä topicia:
                                          Tuli hankittua ebaysta ajotietokoneellinen mittaristo (vuosimallista -98) b5:een aanelkkuun (vm. -96). Tilasin myös johtosarjan sekä viiksen jossa tietsikan näppäimet, taisi olla se vm. 97 tarkoitettu. Johtosarjaan kuului ajotietokoneelle tulevat johdot sekä mittariston takaa oikealta tulevat johdot, jotka liittyy siis suoraan viikseen. (johtosarjasta haarautuu vielä 2 erilaista liitintä viikselle joista toinen on selvästi vaihtoehtoinen, siis uudempaan ja vanhempaan malliin käypäinen) Hankaluus tässä onkin se, että mittariston vasemmalle puolelle tuleva liitin on pienempi kuin pitäisi olla (tiedän, oon liian malttamaton ja tyhmä ku en tilannu samaa vuosmallia olevaa mittaristoo mut makso vaan 35e nii "ostin ku halvalla sain"). Kysymys kuuluukin siis: onko olemassa adapteria näitten välille, vai pitääkö hankkia jostain isompi liitin ja alkaa kolvailemaan piuhoja? ei kellään sattus olemaan kytkentäkaavioita noihin? ja ajonestohan tässä ei pitäis olla ongelma ku IMMO:a ei oo integroitu mittaristoon näissä kummassakaa.
                                          Viimeksi muokannut nekrofiili; 5.5.2013, 22:02.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Katoppas täältä mikä mittaristo sulla on ja millasen ostit?
                                            http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2797763

                                            Eli onko sulla nyt kiinni tuo mittaristo 1? ja tilalle olisi tulossa malli 2?

                                            Comment


                                            • #52
                                              joo itseasiassa tota sivua oon muutamaan otteeseen selaillu. kyllä eli mittaristo 1 on tällä hetkellä kiinni ja 2 ois tulossa tilalle

                                              Comment


                                              • #53
                                                Siitä johtosarjasta saat sen toisen 32 pinnisen liittimen (koska mittaristo 2 tarvitsee vain sen pienemmän). Toinen pitää hakea marmorilta, mutta voit ottaa sen liittimen malliksi sinne.

                                                Johdotukset näkyy tuolta linkistä mittaristo 1 -> mittaristo 2 vastaava toiminne oikeaan reikään. Kolvailuhommia ei tarvita, koska ne johdot pitäis käydä suoraan siihen uuteen isompaan liittimeen.

                                                Toki kannattaa ottaa kuvia ja dokumentoida ne johdot hyvin (saat vaihdettua vanhat liittimet takas), jos ei toimikaan se uusi mittaristo.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Itselläni vuosimallin 96 2.6 AT mittaristolla missä ei ole voltteja tai öljymittaria, mitenkäs semmoiseen tuollaisen prefacelift FIS mittariston asennus onnistuu kun niissäkin näyttää olevan nuo voltti sekä öljymittarit? Maksaako edes vaivaa tehdä tuota mittariston vaihtoa vai ei?
                                                  Kovin monimutkainen hommahan tuo ei ainakaan paprulla näytä mutta mites sitten käytännössä?
                                                  Ebay:stähän noita osasia saisi suhteellisen edukkaasti?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Nyt ei ole kyseessä jälkiasennus, mutta liittyy vahvasti juttuun. Eli s4 b5 oli seisonnassa hieman pidempään ja seisonnan aikana oli ilmestynyt vikoja, jotka tuntuisi viittaavan ajotietokoneeseen kaikki:

                                                    Pesunesteen valo palaa (uusi anturi)
                                                    Ajotietokoneen napit eivät toimi viiksen päästä (tänään asennettu toinen viiksipaketti, eikä vieläkään)

                                                    Ajotietokone näyttää kokoajan samaa, eli paljonko vielä ajaa ennen tankkausta, joten toimii siis kuitenkin jotenkin. Myös ovia avatessa syttyy aina vain kuskin oven symboli ruutuun.

                                                    Onko tuolla jokin ohjain joka liittyisi kaikkiin noihin vikoihin? Voisiko koodaus olla jotenkin kadonnut seisonnassa? Ajotietokone olisi silloin ehkä ihan hiljaa?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Keskimmäinen liitin mittaristossa kannattaa tarkistaa ja vaikka pari kertaa laittaa edestakaisin, jos on hapettunut.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        sain asennettua uuden mittariston paikalleen eli siis mittaristo 1 --> mittaristo 2. muuten näyttää pelittävän paitsi ajoneston valoa vilkuttaa. tarviinko uuteen mittaristoon login koodin että pystyn sen sopeuttamaan ajoneston kanssa vai miten menetellä? koitin vag-commanderia asentaa mutta eipä näytä toimivan, liekkö ees toimii ton oman piuhan kanssa. apu olis tarpeen kun on kiire, ens viikolla pitäs saadan leimalle ja haluisin nyt saada ton pelittämään ku oon niin paljon vaivaa jo nähny sen eteen. ei kiinnostas purkaa asennuksia ja vaihtaa takasin vanhaan mittaristoon

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tarttet loginkoodin mittariston ja avaimien opettamiseen.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No mikås ois helpoin tapa ronkkia toi login koodi jos helppoa tapaa siihen nyt ylipäätään on

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              vag-commander

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X