Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointiasiaa, auto/manuaali

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ilmastointiasiaa, auto/manuaali

Onko tuossa automaatti-ilmastoinnissa jokin juttu, kun ei lähde heti päälle esim. aamusella kun on jo vähän viileä ja säätää lämpötilan esim. 25c asteeseen niin mitään ei tapahdu AUTO-asennossa?
    Jos itse säätää puhalluksen nopeuden mieleisekseen niin ilmaa alkaa toki tulla.
    Näytössä lukee siis silloin MAN. Mutta eikös tässä manuaalitilassa nopeus pitäisi jäädä siihen mihin sen on itse säätänyt?

Puhallin silti nostaa itsekseen nopeutta vaikka olen MAN-asennossa sen mieleiseksi säätänyt.
    Milläs nuo auto-ilmastoinnin vikakoodit pystyi lukemaan?

Mun mielestä se toimii ihan normaalisti, näin ainakin omassa A2:ssa jossa on yksialue-ilmastointi pienellä näytöllä, siis samanlainen käyttöliittymä joka tuli B5-koriin faceliftissa. Olen itse pähkäillyt sen niin, että turha sitä kylmää ilmaa on puhaltaa jos on lämmintä tilattu. Käynnistyksen jälkeen kun kestää hetken ennenkun moottori on lämmittänyt vettä sen verran, että lämmityslaitteen kautta saadaan lämmintä ilmaa.

Comment

Juuri noin. Boxi seuraa jäähdytin nesteen lämpötilaa ja kun se on tarpeeksi kohonnut, se antaa luvan puhaltimelle alkaa pyörimään. Turhaan sitä kylmää ilmaa kannattaa mihinkään puhaltaa.

Comment

Niin ja se nopeuden säätö ei lukitse puhalluksen nopeutta tiettyyn asentoon vaan lisää tai vähentää sitä automaatin antamaa nopeutta. Omasta mielestä olisi tosin parempi jos sen pystyisi lukitsemaan tiettyyn nopeuteen, mutta logiikkaa ei taida päästä rukkaamaan mistään.

Comment

Ok.Tämä selvensi paljon! Ei siis tule turhaan ihmeteltyä mikä vaivaa, varsinkin tuo puhaltimen nopeus vaivasi miksei jää sille tasolle mihin säätää. :)

Comment

Omassa A4 b6:ssa kun auton käynnistää kylmänä niin ilmastoinnista (ainakin niin luulen) kuuluu pientä vaimeaa "paukkumista" ihan niin kuin olisi "ilmaa" järjestelmässä. Pitääkö huolestua kenties...? En kyllä ole ilastointia huoltanut koska se toimi koko kuuman kesän erittäin hyvin. Toimii toki vieläkin.

Comment

Eiköhän se ääni tule tässäkin tapauksessa ilmastoinnin läppämoottoreista joka on täysin normaalia. Kylmäkierrossa aineen väheneminen laskee jäähdytystehoa mutta ei takuulla aiheuta paukkumista - ellei kompuraa käytetä ilman voitelua...

Voihan se ääni toki jostain muualtakin kuulua, mutta ei kuulu tänne asti joten paha sanoa :P.

Comment

No juu näin minäkin ajattelin niinkuin dumo tuossa saneli... Eikä se ääni tosiaan paha ole. Itsellä on vain viimisen vuoden aikana ollut NIIIIN huono tuuri auton kanssa että nykyään jokainen pieni ääni herättää epäilyjä...

Comment

Working...
                X