Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 Cruise - vikaa etsimässä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi V8 Cruise - vikaa etsimässä

Moi.

Otsikon mukainen ongelma siis kyseessä. Seuraavanlaisia toimenpiteitä on suoritettu vian löytymiseksi:

Alipainepumppu tarkistettu. Ok.
    Alipainejärjestelmä testattu. Ok.
    Sulakkeet tarkistettu. Ok.

Olen tarkistamassa viikseä seuraavaksi. Millaisia ajatuksia herättää? Onko jollain tietoa jostain "vakio" viasta, joka aiheuttaisi rikkoontumisen? Esimerkiksi ohjainyksikkö? Jos, niin löytyykö vikakoodia vai pitääkö purkaa koelauta pois ja mitata yksikkö ja johteet?

ohjainyksikön uudelleen kolvauksella olen herättänyt pari vakkaria.

Comment

Jos radio ei ole alkuperäinen, aiheuttaa se cruisen toimimattomuuden mikäli liittimen pinnijärjestystä ei ole muutettu oikeaksi. Eli irroita poppikoneen liitin ja kokeile toimivuutta.

Comment

Mahdollisia vikakohteita on suunnilleen yhtä monta kuin komponentteja järjestelmässä. Koska vuodon mahdollisuus on eliminoitu, jäljelle jää 2 yleistä vikaa. Joko johdot ovat vilkkuviiksen juuresta katki tai poljinanturien sähköpiiri on katki. Koita irroittaa ensimmäiseksi poljinanturien johdot ja oikosulje ne. Esim haarukka-abikon voi survoa johtoliittimeen.

Comment

Mulla on autossa PIONEER DEH-605RDS-W mallinen CD-soitin. Onko tietoa, oisko jopa alkuperäinen lisävaruste? Vuosimalli on kyllä 1992.

Comment

Ei ole tehtaalla asennettu.
            DIN liittimen pinnijärjestys eroaa Audin järjestyksestä virransyöttöjen ja antennivahvistinlinjan suhteen. DIN tunkee antennivahvistin-/vahvariherätevirtaa Audin johtosarjan nopeussignaalijohtimeen joka sotkee cruisen toiminnan.

Comment

Tuntuisi oudolta edes, että tuon hintaisessa vehkeessä olisi ollut vuonna 1992 CD-soitin. Ensimmäinen suomalainen CD-musiikkilevy oli muistaakseni Riki Sorsan joku 1985.

Comment

Hei.
                Miten nyt kun oon ottanut soittimen pois ja tulos on sama. Ei toimi.
                Asennusjälki oli kyllä niin "ammattimaisen" näköistä, että uskoisin asentajan tienneen mitä tekee.
                Antenninvahvistimen piuha oli kytkemättä (sininen). Ja toinen jännä johto "lights" oli kytkemättä soittimeen (harmahtava)

Kertooko mitään teille tietäville?

Comment

Eihän siniharmaa tai sinivalkoinen piuha ole kytkettynä mihinkään? Se on nopeussignaalin johto.

Comment

Voiko se nopeussignaalin johto harata vastaan, vaikka soitinta ei ole yhdistettynä?

Edit: Niin ja oli siellä yksi yksinäinen johto, jossa oli oikea ruskea liitinkin, irrallaan.
                    Viimeksi muokannut 12Markku; 31.8.2010, 12:11.

Comment

Mielenkiinnosta kyselen. Saitko vakkarin kuntoon?

Comment

Btw tuohon Cd-soittimen ihmettelyyn. Ei ole tehtaalta tullu 1DIN CD-soittimella V8:ia, mutta on siellä voinut olla Bosen/Alpinen 6:n levyn CD-boksi kuten omassa oli.

Comment

Hoi, tuliko se vakionopeudensäädin kuntoon? Ja jos tuli, niin missä oli vika?

Comment

Ei ole vakkari toiminnassa edelleenkään. Vika on (ehkä.. :-) rajattu ohjainyksikköön. Ilmeisesti edessä on kojelaudan purkaminen ennen kuin siihen pääsee käsiksi. Jos jollakin kokemuksia niin ohjeita otetaan TODELLA mielellään vastaan.

Comment

Kojelaudan purku on aika simppeli homma:
                              http://66.196.80.202/babelfish/trans...php%3fid%3d103

Omassakaan ei tuo vakionopeudensäädin toimi lainkaan. En minä sitä tarvitsekaan, mutta saisihan tuo toimia...

Osaako joku kertoa tarkan paikan sille vakkarin boksille?
                              Viimeksi muokannut Härski; 28.12.2010, 22:47.

Comment

Häilyvä muistikuva sijainnin olevan kuskin polven päällä, eli kojelaudan alahyllyn irroituksellä pääsee käsiksi.

Comment

200:ssa cruisen purkki on siinä rattipylvään vieressä, joten luulenpa, että V8:n on jotakuin vastaavassa paikassa. Käsiksi pääsee kun ottaa vaan sen oliverin mainitseman hyllyn irti. Ruuvien määrää en muista.. =)

Comment

Lähes varmaa tietoa.
                                    Luulen että topikin aloittajalla on mun vanha auto, joka tapauksessa omasta etsin kyseistä poxia moneen kertaan vaan en löytänyt. Seuraavassa V8:ssa jouduin irroittamaan koetaulun että sain mittarin irti (piti laittaa plasmat). Cruisen poxi oli repsikan puolella hanskalootan kohdalla sen poikittain menevän alumiinipalkin etupuolella. Eli koetaulun päälinen pitää ottaa pois ennenkuin siihen pääsee käsiksi.

PS: Siinä mun ekassa cruise alkoi välillä toimimaan kun oli ensin ajanut 200 km.
                                    Eli siinä ei vika ollut ainankaan missään radion asennuksissa.
                                    tollanen radio oli siinä ekassa cruise vammaisessa.

Comment

Sullahan on mun auton kuvia. :-)
                                      Joo.. Boxista vika lienee löytyy. Koetaulun irrotushommiin siis.

Tietääkö joku mitä vikaa noissa bokseissa on?

Comment

Juotokset ainakin käytävä läpi kaiken varalta, jos sen avaa?

Comment

Working...
                                        X