Mulla ratkasi asian se että tarviin laturia myös muissa vehkeissä ja defa on sidottu tohon yhteen autoon aika vahvasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ylläpitolaturi
Collapse
X
-
-
Olen etsinyt venekäyttöön luotettavaa 12VDC kontakti-paria, mutta eikös tällainen toimisi etenkin eberi/webasto käytössä? Eli laturi auton ulkopuolella, ja kytketään autoon pienvirralla. Asennus olisi vähän helpompi, ja boonuksena mahdollisuus syöttää virtaa ainakin sen verran että ovet aukeaa.
Comment
-
-
Minulta hajosi hiljattain Ctek XS 3600. Vehje ei lähde enää lataamaan ja vaikuttaa siltä, että se "Mode" -nappi on kuollut. Mitään ei tapahdu vaikka kuinka nappia painelisi. Netistä lueskelin hajoavan "Mode" -napin olevan suorastaan tyyppivika näissä. Laitteen takuu on jo umpeutunut ja pikkuisen ottaa pattiin, kun olen laturia käyttänyt ehkä kymmenen kertaa. Tuo nappi muuten oli alkujaankin sellainen, että sitä piti aina vähän renklata, jotta moden sai vaihdettua. Olisi vaan pitänyt laite vaihtaa takuuaikana uuteen, mutta se vaan jotenkin unohtui ja unohtui. Oma moka, mutta minkäs teet kun sama pää kesät talvet. Ketutuksen määrä on aika suuri, kun hankin Ctekin juurikin siksi, että halusin laatulaitteen, joka palvelee vuosia, mutta toisin kävi. On tämä nykyinen törkytalous aika karmaisevaa.
Olisiko kellään tietoa, voiko tuon "Mode" -napin jotenkin korjata? Jonkinsortin elektroninen komponentti tuossa nappulassa näyttää olevan.
Vai heitänkö Ctekillä suosiolla riistalintua ja hankin Defan tilalle?Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.6.2012, 14:21.
Comment
-
Enpä uskoisi tuota merkkiä vaihtamalla paremmat yöunet saavan.
Se on kuitenkin tämä "kiinantalous" joka jyrää, siis ilmeisesti laitteista halutaan tehdä lyhytikäisempiä, jotta kauppa kävis.
No tämä on tietenkin vain oma mielipide.
Varsinkin kodinelektroniikassa tämä on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.
Comment
-
Mitäs akun jännite näyttää ?
Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.
Eli en kyllä veneeseen ainoaksi laturiksi valitsisi ainakaan jos käytössä ei ole alhaisen jännitteen suojausta joka kytkee akun pois päältä jos jännite tippuu liiaksi.
Comment
-
Ennen kuin asentelette C-tekkejä, selvittäkää sopiiko tuo ylläpitolaturi käytössä olevan akun lataamiseen. Monet huoltovapaat hyytelöakut saattavat tykätä kyttyrää noista "älykkäistä" ylläpitolatureista. Varsinkin motskareissa näitä riittää.
Ukko tuhosi uuden akun Superdukesta C-tekillä. Talven jälkeen vuorokausi latausta ja akku paskana. Kun ohjekirja sitten vahingon tapahduttua kaivettiin esiin, siellä erikseen mainittiin, ettei saa ladata noilla latureilla. Tavallinen laturi herätti akun vielä henkiin, mutta ei se kestänyt enää kuukauttakaan, kun oli kennot oikosulussa niin, ettei mopo lähtenyt enää käyntiin.
Comment
-
Mitäs akun jännite näyttää ?
Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.
Comment
-
Vesiakun ja geeliakun latureissa on semmonen ero, että laturi "keittää" veden latauksen jälkeen. Eli syöttää hetken korkeampaa jännitettä. Tämä toimenpide tuhoaa geeliakun. Ja kuten todettu aiemmin, nykyaikaiset laturit tarvitsevat toimivan akun toimiakseen. Laturin heräte tulee akulta. Tästä syystä liian huonolla akkulla ei lähde edes lataamaan.
Comment
-
Mitäs akun jännite näyttää ?
Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.
Kiitokset Petrille erittäin hyvästä vinkistä.
Comment
-
No oman mokatyräyksen takia vaihdettu nyt XS3600, joka tuntuu erittäin hyvältä vehkeeltä, n.hintalaatusuhteeltaan.
Mulla kun on tuo sisäpistoke, mutta taloyhtiössä sisälämmittimen käyttö kielletty, niin ajattelin sen ctekin töpselin laittaa siihen sisätöpseliin.
Ainut vaan, että se sisätöpseli on siellä kabiinissa ja haluaisin laittaa semmoisen mootoritilanpuolelle.
Uskaltaako semmosen laittaa esim. akkukaukaloon, siis ihan virallisella defan johdolla, vai vaatiiko moottoritilanpuolelle jotain erikoistöpsyä (suojaus)?
Comment
-
-
Hyvä pointti ja otettu huomioon. Tulee sinne kaukalon kohdalle, mutta moottorin puolelle.
Siihen kaukalon peltiin tuli asennettua sellaiselle telineelle.
Tuon kaukalon vesiriesan ymmärrän, mutta onneks tässä evolötkössä tutti on näkyvillä ja tulee melko säännöllisesti puhdistettua. (minuutin homma jos sitäkään)
Comment
-
Tänään kävi sitten aika mielenkiintoisia asioita kun laitoin auton ekaa kertaa lohkolämmitykseen. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitatettu jossain defan lohko, sisälämppäri sekä laturi.
Tänään kävi siten että auto alkoi vilkuttelemaan vilkkuja, todennäköisesti oli sisälämppäri aiheuttanut jotain liikettä mikä sotki varashälyttimen. No sitten avasin ovet avaimella ja laitoin takas kiinni. No sitten kävi se ihmellisin auto lähti itsestään käyntiin ja sammui hetken päässä. Olin siis muutaman metrin päässä autosta avaimet kourassa. Avaimeton toimintaa autossa ei ole.
Vahva epäilys on että laturi on kytketty kiinni väärään paikkaan kone huoneen puolella vai missäköhän se mahtaa ollakaan. En ole vielä nähnyt mulikkaa kone huonetta tutkiessa.
Comment
-
Tai sulla on vettä ohjainlaitteissa. Onko lattiat kuinka märät? Entä tuulilasikaukalo?
vrt. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=115725Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 11.12.2012, 11:36.
Comment
-
Lainaan aihetta. Ctek7. Asennus D3 A8.
Onko jollakin arvausta / tietoa, mihin napoihin se tuolla peräloosterin elektroniikkakeskuksessa kytketään, jotta virranhallintajärjestelmä ei sekoile ylimääräisistä ampeereista?
Miinuspuoli oli helppo, eli napaan kiinni, mutta plussapuolelle oli lukuisia potentiaalisia ehdokkaita näkyvissä. Valitsin yhden fiilispohjalta ja ainakaan yhden yön latauksen jälkeen auto ei ole palanut :)
Comment
-
Väri väriin ja loput maihin vai miten se nyt menee?
Jos joku terminaali löytyy johon tulee riittävän paksu johto ja koko ajan näkyy jännite niin ei liene mitään merkitystä mitä käyttää. Sen kummemmin autoa näkemättä rohkenen yleistää näin. Maksetaan sitten yhdessä palovakuutuksen omavastuut.
Comment
-
Vieras
Idioottivarma ratkaisu on kytkeä se kaukokäynnistyspisteisiin, eli kasin kohdalla niihin paikkoihin, mihin apuvirtaa saa antaa siellä akun luona. Muistelen että se iso plussamötikkä lähtee ruuvaamalla irti, sen alle on hyvä laittaa rengasliittimellä.
Comment
-
Miksi kytkeä ctek 4f:ään kiinteästi? Itselläni Ctek MXS 5.0 Polar ja olen kytkenyt suoraan konetilan vasemmassa reunassa oleviin napoihin aina kun on tarvinnut? Monet lämmitystolpat ei kestä lohkolämppäriä ja ylläpitolaturia samaan aikaan, asennus on siis minun silmissäni turhaa vaivan näkemistä? :) Konepelti ylös ja Ctek kiinni muovisilla saksilla vaan apukäynnistysnapoihin konetilaan! :)
Comment
Comment