Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ylläpitolaturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mulla ratkasi asian se että tarviin laturia myös muissa vehkeissä ja defa on sidottu tohon yhteen autoon aika vahvasti.

    Comment


      #62
      Itsellä ei ole kuin tuo yksi auto ja perheessäkään ei ole toista autoa tällä hetkellä, niin tuo tavallaan puhuisi tuon Defan puolesta.

      Comment


      • #63
        Itsellä ollu c-tek xs3600 asennettuna konehuoneeseen jo yli 3 vuotta ja hienosti toimii, ei oo tarvinnut arpoa lähteekö auto käyntiin aamulla vaikka pienin malli onkin. Kyhäilin haaroittimia kaksin kappalein niin saa myös sisätilan lämpiämään.

        Comment


        • #64
          Webasto + uusi Defa laturi B6:ssa.

          Comment


          • #65
            Defat kaikissa..

            Comment


              #66
              Olen etsinyt venekäyttöön luotettavaa 12VDC kontakti-paria, mutta eikös tällainen toimisi etenkin eberi/webasto käytössä? Eli laturi auton ulkopuolella, ja kytketään autoon pienvirralla. Asennus olisi vähän helpompi, ja boonuksena mahdollisuus syöttää virtaa ainakin sen verran että ovet aukeaa.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja tailax Näytä viesti
                Defat kaikissa..
                niin tiälläin.

                Comment


                • #68
                  Ctekkiä ollu pitkää käytössä, tällä hetkellä löytyy repertuaarista seuraavia malleja, 0,8A, 3,6A, 5A, 25A
                  Koskaan ei ongelmia ollut ja huolletta on veneessäkin aina maasähkön ollessa lataukset päällä 0,8A+25A vehkeillä.

                  Comment


                  • #69
                    Tuli aloitettua tämä, niin tämmönen se sitten tuossa nykyisessä palvelee CTEK XS7000.

                    Comment


                      #70
                      Minulta hajosi hiljattain Ctek XS 3600. Vehje ei lähde enää lataamaan ja vaikuttaa siltä, että se "Mode" -nappi on kuollut. Mitään ei tapahdu vaikka kuinka nappia painelisi. Netistä lueskelin hajoavan "Mode" -napin olevan suorastaan tyyppivika näissä. Laitteen takuu on jo umpeutunut ja pikkuisen ottaa pattiin, kun olen laturia käyttänyt ehkä kymmenen kertaa. Tuo nappi muuten oli alkujaankin sellainen, että sitä piti aina vähän renklata, jotta moden sai vaihdettua. Olisi vaan pitänyt laite vaihtaa takuuaikana uuteen, mutta se vaan jotenkin unohtui ja unohtui. Oma moka, mutta minkäs teet kun sama pää kesät talvet. Ketutuksen määrä on aika suuri, kun hankin Ctekin juurikin siksi, että halusin laatulaitteen, joka palvelee vuosia, mutta toisin kävi. On tämä nykyinen törkytalous aika karmaisevaa.

                      Olisiko kellään tietoa, voiko tuon "Mode" -napin jotenkin korjata? Jonkinsortin elektroninen komponentti tuossa nappulassa näyttää olevan.

                      Vai heitänkö Ctekillä suosiolla riistalintua ja hankin Defan tilalle?
                      Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.6.2012, 14:21.

                      Comment


                      • #71
                        Enpä uskoisi tuota merkkiä vaihtamalla paremmat yöunet saavan.
                        Se on kuitenkin tämä "kiinantalous" joka jyrää, siis ilmeisesti laitteista halutaan tehdä lyhytikäisempiä, jotta kauppa kävis.

                        No tämä on tietenkin vain oma mielipide.

                        Varsinkin kodinelektroniikassa tämä on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.

                        Comment


                        • #72
                          Mitäs akun jännite näyttää ?

                          Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.

                          Eli en kyllä veneeseen ainoaksi laturiksi valitsisi ainakaan jos käytössä ei ole alhaisen jännitteen suojausta joka kytkee akun pois päältä jos jännite tippuu liiaksi.

                          Comment


                            #73
                            Ennen kuin asentelette C-tekkejä, selvittäkää sopiiko tuo ylläpitolaturi käytössä olevan akun lataamiseen. Monet huoltovapaat hyytelöakut saattavat tykätä kyttyrää noista "älykkäistä" ylläpitolatureista. Varsinkin motskareissa näitä riittää.

                            Ukko tuhosi uuden akun Superdukesta C-tekillä. Talven jälkeen vuorokausi latausta ja akku paskana. Kun ohjekirja sitten vahingon tapahduttua kaivettiin esiin, siellä erikseen mainittiin, ettei saa ladata noilla latureilla. Tavallinen laturi herätti akun vielä henkiin, mutta ei se kestänyt enää kuukauttakaan, kun oli kennot oikosulussa niin, ettei mopo lähtenyt enää käyntiin.

                            Comment


                              #74
                              Itselle tulee tuo uusi malli C7 Bosch. Edellisen C3:n myin pois. Sekin oli kyllä hyvä laturi. Tähän viimeisimpään malliin tuli onneksi ominaisuus, jotta se jatkaa latausta vaikka sähköt kävisikin välillä pois sähkökatkon vuoksi.

                              Comment


                                #75
                                Mitäs akun jännite näyttää ?

                                Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.
                                Hyvä huomio. Pitääkin tsekata tämä. Akku tosiaan oli melko tyhjä jota yritin Ctekillä varata.

                                Comment


                                • #76
                                  Vesiakun ja geeliakun latureissa on semmonen ero, että laturi "keittää" veden latauksen jälkeen. Eli syöttää hetken korkeampaa jännitettä. Tämä toimenpide tuhoaa geeliakun. Ja kuten todettu aiemmin, nykyaikaiset laturit tarvitsevat toimivan akun toimiakseen. Laturin heräte tulee akulta. Tästä syystä liian huonolla akkulla ei lähde edes lataamaan.

                                  Comment


                                    #77
                                    Mitäs akun jännite näyttää ?

                                    Meikäläisen laturi(en) mode nappi tuntui kuolleelta kunnes ymmärsin akun jännite on liian alhainen jotta laturi tunnistinpihujen päässä jonkun akun, tällöin tarvitaan hetkeksi joko boosteria tai toinen akku rinnalle että laturi lähtee käyntiin.
                                    No niin. Case closed. Minun Ctekki näköjään on ihan ehjä. Ongelma aiheutui liian tyhjästä ladattavasta akusta, jonka vuoksi vehkeen "Mode" -nappi ei aktivoitunut. Vika näköjään taas kerran käyttäjässä vaikka haluaisin kyllä syyttää Ctekin perin ruotsalaista toimintalogiikkaa. Monestihan laturilla yritetään ladata tyhjää akkua, mutta mikäli akku liian tyhjä, niin laturi ei näemmä suostu yhteistyöhön. No eipä se mitään, kyllä tuon Ctekin kanssa pystyy elämään, kun ymmärtää tämän rajoitteen.

                                    Kiitokset Petrille erittäin hyvästä vinkistä.

                                    Comment


                                    • #78
                                      No oman mokatyräyksen takia vaihdettu nyt XS3600, joka tuntuu erittäin hyvältä vehkeeltä, n.hintalaatusuhteeltaan.

                                      Mulla kun on tuo sisäpistoke, mutta taloyhtiössä sisälämmittimen käyttö kielletty, niin ajattelin sen ctekin töpselin laittaa siihen sisätöpseliin.

                                      Ainut vaan, että se sisätöpseli on siellä kabiinissa ja haluaisin laittaa semmoisen mootoritilanpuolelle.
                                      Uskaltaako semmosen laittaa esim. akkukaukaloon, siis ihan virallisella defan johdolla, vai vaatiiko moottoritilanpuolelle jotain erikoistöpsyä (suojaus)?

                                      Comment


                                        #79
                                        Meinaatko Kari laittaa ctekin myös autoon kiinteästi?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kyllä, sellalainen tarkoitus olis, itseasiassa laite jo asennettukin.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ota sitten huomioon että se akkukaukalo=uima-allas, kun sinne pistorasiaa asentelet. Itse en asentelisi sinne yhtään pistorasiaa, vaan tekisin kytkennät ja asennukset ihan siellä auton sisällä.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Hyvä pointti ja otettu huomioon. Tulee sinne kaukalon kohdalle, mutta moottorin puolelle.

                                              Siihen kaukalon peltiin tuli asennettua sellaiselle telineelle.

                                              Tuon kaukalon vesiriesan ymmärrän, mutta onneks tässä evolötkössä tutti on näkyvillä ja tulee melko säännöllisesti puhdistettua. (minuutin homma jos sitäkään)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tänään kävi sitten aika mielenkiintoisia asioita kun laitoin auton ekaa kertaa lohkolämmitykseen. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitatettu jossain defan lohko, sisälämppäri sekä laturi.

                                                Tänään kävi siten että auto alkoi vilkuttelemaan vilkkuja, todennäköisesti oli sisälämppäri aiheuttanut jotain liikettä mikä sotki varashälyttimen. No sitten avasin ovet avaimella ja laitoin takas kiinni. No sitten kävi se ihmellisin auto lähti itsestään käyntiin ja sammui hetken päässä. Olin siis muutaman metrin päässä autosta avaimet kourassa. Avaimeton toimintaa autossa ei ole.

                                                Vahva epäilys on että laturi on kytketty kiinni väärään paikkaan kone huoneen puolella vai missäköhän se mahtaa ollakaan. En ole vielä nähnyt mulikkaa kone huonetta tutkiessa.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Tai sulla on vettä ohjainlaitteissa. Onko lattiat kuinka märät? Entä tuulilasikaukalo?

                                                  vrt. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=115725
                                                  Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 11.12.2012, 11:36.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Onko ohjainlaite siellä kaukalossa? Vai onko jotain kenties jossain jalkatiloissa?

                                                    Täytyy tänään katsella/kokeilla kaukalon ja lattioiden kosteudet.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Lainaan aihetta. Ctek7. Asennus D3 A8.
                                                      Onko jollakin arvausta / tietoa, mihin napoihin se tuolla peräloosterin elektroniikkakeskuksessa kytketään, jotta virranhallintajärjestelmä ei sekoile ylimääräisistä ampeereista?

                                                      Miinuspuoli oli helppo, eli napaan kiinni, mutta plussapuolelle oli lukuisia potentiaalisia ehdokkaita näkyvissä. Valitsin yhden fiilispohjalta ja ainakaan yhden yön latauksen jälkeen auto ei ole palanut :)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Väri väriin ja loput maihin vai miten se nyt menee?

                                                        Jos joku terminaali löytyy johon tulee riittävän paksu johto ja koko ajan näkyy jännite niin ei liene mitään merkitystä mitä käyttää. Sen kummemmin autoa näkemättä rohkenen yleistää näin. Maksetaan sitten yhdessä palovakuutuksen omavastuut.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Idioottivarma ratkaisu on kytkeä se kaukokäynnistyspisteisiin, eli kasin kohdalla niihin paikkoihin, mihin apuvirtaa saa antaa siellä akun luona. Muistelen että se iso plussamötikkä lähtee ruuvaamalla irti, sen alle on hyvä laittaa rengasliittimellä.
                                                          Viimeksi muokannut pulla; 11.2.2013, 17:39. Perustelu: typoja

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Juuri näin arvasin asentaessa. Ctekin mukana tuli liitosjohto, jossa regasliittimet M8 pultille. Otin käyttöön.
                                                            Pitäisi varmaan ottaa asennuksesta foto, josko herättäisi jossakin ajatuksia...Toisaalta auto ei ole vielä palanut, katotaan huomenna uudestaan...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Miksi kytkeä ctek 4f:ään kiinteästi? Itselläni Ctek MXS 5.0 Polar ja olen kytkenyt suoraan konetilan vasemmassa reunassa oleviin napoihin aina kun on tarvinnut? Monet lämmitystolpat ei kestä lohkolämppäriä ja ylläpitolaturia samaan aikaan, asennus on siis minun silmissäni turhaa vaivan näkemistä? :) Konepelti ylös ja Ctek kiinni muovisilla saksilla vaan apukäynnistysnapoihin konetilaan! :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X