Missä noi anturin tarkistettavat liittimet mahtavat sijaita Avantissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F polttoainemittari jumittaa
Collapse
X
-
Takapenkin alta löytyy polttoainetankin huoltoluukut. Vioittuvat liittimet löytyvät tankin sisältä.
Huoltoluukkuja avatessa kannattaa huomioida, että tankin tulisi olla alle puolen välin tulvimisen välttämiseksi. Kannattaa myös huomioida että anturien liittimiä löytyy useampi kappale, koska anturit löytyy kardaanitunnelin molemmilta puolilta.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja barro Näytä viestiTulkitsenko oikein noita "linkin tiedotteita" että tuo johtovaiva koskettaa alkusarjan 05-07 autoja?
Vai onko tuo normaali korjausohje noihin johtimien katkoksiin?
Meinaan että oma vm-07 pelin pa-mittari tipahti pohjaan ja range 0:aan, joten jotain tuon suuntaista tarttis tehdä;)
Vikakoodeista näkee heti onko tiedotteen vika kyseessä. ( no tietty voi olla joku muukin, kaikki on mahdollista).
Comment
-
PA-mittari tekee taikojaan myös silloin kun auton tankkaa niin, että avaimet on virtalukossa.....
Että luulisin jotain vikaa... vikaa olevan jos mittari temppuilee...
Comment
-
Jaajaa, no sen kerran kun mittarissa oli ongelmaa niin tankatessa avaimet oli lukossa eikä mittari näyttänyt yhtään mitään sen jälkeen, paitsi sitten seuraavan puolen tunnin kuluessa alkoi "jatkotankkauksen" jälkeen hiljalleen hiipiä kohti oikeita lukemia. Tai siis tankkasin pari kertaa peräkkäin kun tuil tien päällä sekin mieleen, että jos mittarista ei vaikka olisi tullutkaan mitään.
Comment
-
Itsellä sama vika. Käytin takapenkkiä pois paikoiltaan ja katselin töissä nopeasti niiden kahden peltiluukun alle. Sieltä löytyi kuskin takaa sellainen korkin näköinen parikymmentä senttiä halkaisijaltaan. Liekkö lähtee kiertämällä pois??? Ja kuinkas sitten se puoli purkaantuu vänkärin takana minne kaikki johdot menevät? En oikein ole onnistunut varmaa vastausta löytämään ja eikä kehtaisi liikaa voimaa käyttää ettei tule pysyviä aukaisuja tehtyä.
Comment
-
Vieras
Sarjan ideana on poistaa liittimiä, joista nuo kosketushäiriöt johtuu. Sarja ei paljoa maksa, joten jos vähän jaksaa nähdä vaivaa, saa vian korjattua tehtaan mallin mukaisesti.
Comment
-
Vieras
Kannattaa lukea korjausohje mitä sinne pitää tehdä. Ja lienee se ja sama miten paskoilta näyttää, oikein tehtynä ei oireita enää tule. Toki jokainen tekee miten parhaaksi näkee, itse neuvon tavan jolla varmasti toimii jos tekijä ei tahdo itse vaivata päätään ja josta on kokemusta kymmenistä autoista.
Comment
-
Itse avasin vaan tankkikalusteet, liittimet auki/kiinni rumppaamista vähän aikaa. Sitten ruiskutin CRC 2-26 liittimiin, liittimet kiinni ja kaikki paikalleen. Sen jälkeen on mittari pelannut moitteettomasti. Aikaa meni penkin purkuineen jne sen 30min parkkipaikalla tehden.
Tankki kannattaa edelleen olla melkein tyhjä!!
Comment
-
Mahtaisikohan olla sama vika, kuin ylläolevilla vaiko anturi menossa paskaksi.
Tuossa kutosessani siis mittari pari kertaa nyt tehnyt niin, että kun täyttää tankin aivan täyteen, niin mittari ei nouse kuin 3/4 asti. Tästä sitten todella hitaasti on noussut "oikeaan" lukemaan.
Vikakoodeja ei VCDS:llä löytynyt.Viimeksi muokannut Cid; 15.4.2014, 19:46.
Comment
-
Varmistu että sulla on alle puolitankkia ainetta, muuten löpöt/bensat on sylissä kun aukaset luukun. Laita hetkeksi jotain öljyä tms. rinkulan väliin. Jos ei oo ikänään avattu niin on tiukassa kun kumitiiviste on kuivunu. Jos ei ole oikeeta työkalua niin sitten leveepäinen taltta/meisseli ja vasaralla poksuttelemaan auki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nikke_ Näytä viestiVarmistu että sulla on alle puolitankkia ainetta, muuten löpöt/bensat on sylissä kun aukaset luukun. Laita hetkeksi jotain öljyä tms. rinkulan väliin. Jos ei oo ikänään avattu niin on tiukassa kun kumitiiviste on kuivunu. Jos ei ole oikeeta työkalua niin sitten leveepäinen taltta/meisseli ja vasaralla poksuttelemaan auki.
Tankilla on ajettu yli 600km sekalaista ajoa, joten pitäisi olla selkeästi alle puolen.
Comment
-
Juurikin niin se lähtee. Jos on riittävästi käsiä niin keskeltä kun painattaa alaspäin niin kevenee vielä hieman tuo aukasu, mutta lähtee ihan pelkästään naputtelemallakin. Ei siellä uimurin lisäksi mitään erikoista varottavaa ollu. Pumppuyksikkö ja tuo kansi on erilisiä osia jotka kohdistetaan kahdella tapilla paikalleen. Katso ennenkun otat koko paketin pois että missä reiässä ne tapit on. Ei tarvii asennus vaiheessa arpoo sitä.
Comment
-
Ei muuten saletisti lähde rikkomatta nuo. Pykälät lentää melkein samantien, kun niitä kopauttaa. Taitaa olla 10 vuotta vanha muovi vähän haurasta.
En löytänyt osanumeroa noille, voisihan ne renkaat ottaa särkemällä pois ja laittaa uudet tilalle, niin onnistuisi. Ei meikäläisen ymmärrys riittänyt niiden löytämiseen räjäytyskuvista.
Comment
-
Vieras
Löytyy tankin kuvasta. Ongelma on tosiaan se, että tuo muovin jumittuu tehokkaasti kierteistään kiinni.
Yritä hakata kuvan klo 12 kohtaa kun avaat. Siinä on pari pitkittäistä pykälää tukemassa noita poikittaisia. Jos ei lähde ehjänä niin sitten vaan rikki ja uutta tilalle. Sitä kumitiivistettä joka on kansiosan alla, ei ole pakko uusia, sen hintakin on kohtuu suolainen. Kun laitat paikoilleen niin katso että letkut ja johdot menee vapaasti eikä ole kohon tiellä.
Pumpun kansi menee vain yhdessä asennossa paikoilleen niin että on tiivis. Tankin reijän kehyksessä on sille selkeä kolo.
Johtovika tuo tuskin on, niissä yhteys katkeaa ja mittari tippuu nollaan. Ennemmin on jotain jomman kumman kohon tiellä tms.Viimeksi muokannut pulla; 13.7.2014, 14:01.
Comment
-
Tuohon tankin luukun avaamiseen on melko helppo tehdä työkalu, jos vain tallista löytyy jonkilainen hitsi ja romurautaa. http://www.aliexpress.com/item/T4006...402858961.html linkin tankana kaupallinen versio työkalusta, kun omasta tekeleestä ei ole kuvaa tässä koneella. Kaupallisesta versiosta eroten omassa on vain kaksi jalkaa, ja toimii silläkin erinomaisesti.
Comment
-
Noniin... Luukut on nyt saatu auki. Vanhat meni poikki, kun vähän räväkämmin napsautti meisselin kanssa ja liki repimällä piti ottaa irti kierteistään silti. Tiukassa siis olivat ja ihan haperoa muovia.
Molemmat puolet on käytetty auki, omituisinta oli se, että kuskin puolella tankki oli melkein tyhjä ja apumiehen (pumpun) puolella oli löpöä sen verran, ettei ihan yli tullut reunasta eli puolisen tankkia. Laskeskelin ajomääristä, että noin varttitankki pitäisi olla - tuostahan se tulee kyllä. Päivällä pihaan ajaessa mittari näytti täyttä, äsken noiden luukkujen auki käytön jälkeen käynnistin, niin näytti 3/4-tankkia.
Kuvaa koitin tulkita, mutta en ymmärrä, miten tuommoinen epätasapaino määrissä voisi olla mahdollinen.
Comment
-
Itselläni yhden kovemman tömähdyksen jälkeen A6:n polttoainemittari alkoi näyttää tyhjää. Onkohan kyseessä tämä vika, vai kenties vain joku johdon irtoaminen? Mittarissa ei ole pitkänkään ajon aikana mitään elämää, ja ajomäärä näyttää ajotietokoneessa nollaa, samalla kun muut lukemat ja kulkupelin toiminta eivät normaalista mitenkään eroa. Myöskään aikaisemmin ei ole mitään erikoista ilmennyt, vaan mittari on aina toiminut pikajunan vessakeksinnön varmuudella.
Kännykän Torque-ohjelma (ERM-327 kiinni OBD:ssä) ei vikakoodia ole asiasta näyttänyt, joka ei tokikaan tarkoita vielä mitään kuten tiedämme.
Comment
Comment