Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F polttoainemittari jumittaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mulla oli oireina välillä tyhjää näyttävä tankki ja välillä mitäsattuu vaikka tankki olisi ollut täynnä. Antoi myös vikakoodia Fuel Supply Sensor (G169):sta silloin kun viisari näytti aivan tyhjää. Otin takapenkin irti ja nakuttelin tuolta hantin puolen huoltoluukusta tuon härpättimen esille. Nostin ylös ja totesin että antaa olla ja laitoin takasin paikoilleen. Maanantaina korjaus merkkihuollossa ja nyt kaikki toimii niin kuin pitääkin. Eniten tossa nakersi se että webasto ei lähe päälle silloin kun polttoaineen merkkivalo palaa... Erittelynä tuossa hommassa oli:
    - Polttonestepumppu, sähk. irr+kiinn
    - Tiiviste
    - Kumi
    - Polttoainetankin anturin 2 irrotus ja kiinnitys
    - Korj. sarja
    - Polttoainepumpun / johdotuksen kunnostus

    Comment


    • #62
      Mitä Teemu maksoi?

      Comment


      • #63
        450€ kaikkineen.

        Comment


        • #64
          Huh.
          Melko kallista...

          Comment


          • #65
            Olen samaa mieltä. Itse tekemällä varmasti säästää, mä säästän jostain muusta sit :)

            Comment


            • #66
              polttoainemittari A6 4F 3.0 diesel vm. 2008 ei toimi

              Hei.

              Olisiko ideaa, miten varmistua vian aiheuttajasta? Muutaman viikon ajan polttoainemittarin neula on jäänyt kokonaan alas kun virran kääntää päälle. Ja hetken päästä syttyy polttoaineen loppumisen varoitusvalo eli keltainen tankin kuva. Kuitenkin aivan satunnaisesti ja harvoin mittari toimii normaalisti ja voi kesken ajonkin alkaa toimia.
              Mistähän vikaa kannattaa alkaa etsiä? Olisko helposti korjattavissa? Minkälainen tunnistin/anturi tankissa on ja olisko syy kenties suoraan siinä? Vai jossain muualla sähköpuolella?
              Vikakoodeja en ole tsekannut ja ne voisin koittaa selvitellä jos se auttaisi.
              Onko tää joku yleisesti tunnettu ongelma?
              Kiitokset vinkeistä!

              Comment


              • #67
                Johtoja räpläämällä mulla korjaantu ja on toiminut viimeiset 40tkm.

                Comment


                  #68
                  Itselläni tuo vuosi sitten mainitsemani mittarin häiriö korjaantui tuttuun auditapaan itsekseen.

                  Comment


                  • #69
                    Täällä kans pätkimistä tuossa mittarissa. Näyttää siltä että myös ACC on naimisissa tohon pätkimiseen. Cruise ei mee päälle jos polttoainemittari näyttää nollaa. Voiko olla?

                    Tankkiin on kuullemma joskus vaihdettu jotain ja pelasi hetken..
                    Tarkempaa tietoa ei ole, kun hankin auton aika vasta.

                    Comment


                    • #70
                      Raapustan tähän vielä jatkoa.

                      Bosch testeri antoi vikakoodin, että maa vika johtosarjassa 2x.

                      Yritin käydä kysymässä johtosarjaa marmorilta, niin arvelivat että koholaite olisi rikki.

                      En oo kyllä näissä tarinoissa isommin törmänny, että koholaite olisi rikki.
                      Se on kuitenkin 150€ + tiivisteet.

                      Comment


                      • #71
                        Tänään sit lötkö joko jääti dieselin tai polttoaine mittari ei osaa näyttää oikein ja diesel loppui. Jäätiin siis tien päälle. Sain sen sit takas omaan lämpimään talliin ja tankkasin lekkeristä dieseliä ja kopasin käyntiin 15min tallissa seisomisen jälkeen. Harmi sinänsä kun ei tullut maltettua tankkauksen kanssa, että oliko kumpi nyt selkeästi syyllinen. Nyt vaihtaa suodatin (joka on vuosi sitten vaihdettu) ja tankata täyteen niin nähdään mikä on tilanne.

                        Johdot uusin tässä taannoin ja mittari alkoi näyttää uskottavaa määrää. Tänäänkin hyytyessä oli 1/3 tankissa tavaraa vielä.

                        Kysymys: onko pitänyt johtojen uusimisen jälkeen mittaria jotenkin kalibroida tai opettaa?

                        Comment


                        • #72
                          Voi sen kalibroida, mutta yleensä ei ole tarvetta kunhan uimurin tanko ei ole päässyt vääntymään asentelujen aikana.

                          Asennuksne aikana voi myös esim. joku johta mennä vahingossa väärään väliin ja huonolla tuurilla jumittaa rajoittaa uimurin liikettä.

                          Comment


                          • #73
                            Ok. joku tämmönen siellä voi olla. Vikakoodiksi oli jäänyt polttoaineen paine. Kuittasin pois ja käynnistin uudelleen, niin ei tullut enää vikakoodi takaisin.

                            Comment


                            • #74
                              Nyt iski omaankin autoon tämä vika. On välillä pari viikkoa ettei toimi ja sitten taas hetken toimii. Ilmeiseti anturi/johto vikaa siis tiedossa.

                              Onko kellään tiedossa Tampereelta päin muuta korjaamoa joka tällaisen osaisi laittaa kuin Laakkonen?

                              Comment


                              • #75
                                Ei mahda olla kallis homma ees laakkosella, kun sinne on valmis korjaussarja tankkiin. Helppo laittaa itekkin mut sotkusta hommaa (paitsi jos kiihottuu dieselistä niinku minä).

                                Comment


                                • #76
                                  A6 C6 4f5 polttoainemittari ei toimi.

                                  Oon jo paininu asian kanssa siitä asti kun auton ostin mut en oo raaskinu marmorillekkaan viiä 1000e korjaukseen ( arvuuttelivat polttoaineantureita joita o vissiin 2kpl ja johtosarjaa. osat maksais 650e ja työ 350e.
                                  Eli tarkemmin auto on 2.7tdi quatro 2009 ja polttoainemittari ei toimi 98% ajasta.
                                  Mittari näyttää tyhjää oli tankki täys tai tyhjä tai siltäväliltä. Välillä se intoutuu jopa toimimaan, mut suurimman osan aikaa se on mykkä. Polttoainemittari ei toimi ni ei toimi webasto ja kun webasto ei toimi ni se on aika kalsea ajella näin talvisin, varsinkin toissaviikolla -33asteen pakkaasessa.
                                  Kesällä tuntuu jotta sadekelit on se joka laittaa mittarin mykäksi, helteillä se toimii. Samoin talvella kun auto seisoo lämpimässä päivänkin. Äsken se alkoi toimia ko pesin kaaran painepesurilla, kaikki kaaret hyvinkin tarkkaan. Viikonloppuna se toimi hetkellisesti kun leikin jäisellä alustalla, auto heittelehti nopeesti.

                                  Kellä tietoa mahdollisesta vian aiheuttajasta?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vikakoodit kannattaa lukasta, helpottaa paikallistamaan oikein vian ja korjaustavan.

                                    Usein johtosarjavika, johon diagnosointi- ja korjausohjeet: http://uberlame.com/a6_tsb/Electrica...0refueling.pdf

                                    Toi johtosarjan korjaussarja maksaa muistaakseni pari kymppii marmoril.

                                    Vikakoodit kuitenkin ensiksi lukuun.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Hei gents.

                                      I run into the same issue. It started autumn last year, but since it comes and goes, I somehow managed thru-out the winter. When spring came and later summer, I nearly forgot the whole thing. Now it came back when temperature lowered a bit. Reading this TSB article it says that it should have been fixed for good after 2008. My car is 2010 so not sure if issue is exactly the same. Anyone have had this with car > 2008?

                                      My VCDS reads clearly:

                                      [COLOR="Red"]00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169)
                                      010 - Open or Short to Plus - Intermittent[/COLOR]
                                      Reading TSB and seeing what repair kit contains, based on Ari's picture, it feels like there is a bit too many parts given. Anyone fixed it himself? Any special tooling required?

                                      Thank you!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X