Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 vilkussa satunnainen vika -> Korjattu!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 vilkussa satunnainen vika -> Korjattu!

    Hassu vika. Silloin tällöin (useimmiten kosteina aamuina) kun kytkee vilkun oikealle alkaakin vasemman puolen vilkku villkumaan tai sitten ei vilku mikään mutta sitten alkaakin vilkkua kun kääntää rattia. Mukavuusvilkku ja vasemmalle vilkku toimii normaalisti.

    Tietäisikö joku kertoa onko vika viiksessä, releessä tai jossain muualla?

    Itse epäilen viikseä kun ratin pyörittely vaikuttaa asiaan.

    Autossa on myös jälkiasennettu vetokoukku eikä relettä ilmeisestikkään ole vaihdettu "vetokoukku"-malliseksi mutta peräkärryn kanssa ei ole ollut ongelmia. (mistä semmosen releen saa ja mitä maksaa?)

    Olikohan kukaan purkanut viikseä? Vai ostaako vaan ebaystä uuden?
    Viimeksi muokannut Ahdinko; 26.2.2011, 18:36. Perustelu: Otsikko

  • #2
    viiksi vika aika varmaan, eli koittasin uudella viiksellä.

    Comment


    • #3
      Nyt on viiksi vaihdettu ja vika korjaantui.

      Availin tuon vanhan viiksen jos syy olis löytyny, mutta eipä tuosta oikeen mitään selvinny. Ilmeisesti vika on kuitenkin siinä piirilevyssä sillä mekaanisesti näyttäisi toimivan. Piirilevyllä on muutama pintaliitosvastus sekä kaksi ilmeisesti hiililiukua, joista toinen vilkulle ja toinen pitkille valoille. Veikkaisin, että jossainkohtaa on katkos, mutta ei jaksa kiinnostaa mittailla..

      Comment


      • #4
        Miten paljon pitää purkaa, että saa vilkkuviiksen irti? Riittääkö alemman kopan irroitus ratin alta? Entä mitä kokoa/tyyppiä ovat tuon kopan ruuvit, äkkiseltään näytti joko torx t8 tai t10 tai sitten pieni kuusiokolo. Ovat niin syvällä hankalassa paikassa ettei oikein näe.

        Entäs miten itse viiksen saa irti?

        Comment


        • #5
          Vastaan osittain itse itselleni; muovit irtoaa pitkällä Torx T8 (2 ruuvia) ruuvarilla ja isommalla kuusiokoloavaimella (1 ruuvi).

          Villkuviikseä en saanut irti pikaisella yrittämällä. Vak.nop. säätimen viiksi liikkui jonkin verran, mutta en sitäkään uskaltanut irti repiä. Villkuviiksi ei liikahtanut mihinkään vaikka kaikki näkösällä olevat ruuvit otin pois. On varmaan kiinni vielä muoviklipsuilla jostain vai pitääkö irrotta jotain muutakin, ei kai nyt rattia sentään?

          Voisko joku valaista viiksen irroituksessa, jolla on kokemusta/tietoa asiasta?

          Saattaa aiheuttaa melko vaarallisiakin tilanteita kun vilkuttaa väärään suuntaan eli pitäisi saada pikaisesti toimimaan oikein.

          Comment


          • #6
            Jotta viikset saa irti, täytyy ratti irroittaa. Vakionopeussäätimen ohjeissa on hyvää tietoa purkamisesta (voinet unohtaa kaikki ohjelmointijutut), esim. tämä on hyvin kattava myös purun suhteen: http://www.audisport-iberica.com/for...n-de-tempomat/
            Selostus on pikänlainen, mutta homma ei ole kovin vaikea. Muutamaa erikoistyökalua tarvitaan: T8 ja muistaakseni T30 torx:it ja ratin irttoittamiseen sellainen tiheähampainen tähtiavain (mä ostin Bilteman sarjan, jossa on molempia).

            Muistathan ottaa akunnavan irti ennen ratin irroitusta! Ja merkitse ratin asento ennen irroitusta, että saat samaan asentoon takaisin.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia ohjeista. Täytyypä joku ilta alkaa purkamaan. Espanjan kielen taito ei oo kovin kaksinen, mutta eiköhän kuvienkin perusteella jo jotain saa tehtyä... tai sitten kääntäjän avulla.

              Vilkkuviiksen hinta on Motonetissä 40e. Täytyy tarkistaa marmorilta mitä siellä maksaa...

              Comment


              • #8
                Marmorilla viiksellä hintaa 118e. Tietääkö joku minkälaista tavaraa nuo Motonetin viikset mahtaa olla?
                Orkkis viiksi kesti alle 8 vuotta eli ei sekään järin laadukasta tavaraa ole... Voihan jopa olla, että tarvikeosa on samasta tehtaasta kuin merkkiosa.

                Comment


                • #9
                  No nyt on Motonetin viiksi kiinni ja on muuten täsmälleen saman oloinen, tuntuinen ja näköinen kuin alkuperäinen. VAG:n merkkejä ei titysti ollut, mutta varaosanumero kyllä löytyi. Hinta oli etukäteen katsottuna 39,90e, mutta tiskillä hinta olikin 29,90e. Kun liittyi kanta-asiakkaaksi niin sai 10% alennuskupongin ja viiksen hinnaksi jäi vajaa [COLOR=red]27e[/COLOR]. Marmorilla siis 118e sama tavara! Apinaa pumpataan. Ei se titenkään kaikissa osissa välttämättä noin mene ja kaikkea ei saakaan kuin merkkitiskiltä tai joltain merkkiosien myyjältä.

                  Itse vaihto oli suht helppo. Avaimet piti koodata uudestaan manuaalin ohjeen mukaan.

                  Comment


                    #10
                    Jatkampas tähän kun satuin löytämään haulla.

                    Eli itellä melkein samanlainen ongelma, mukavuus vilkku oikealle temppuilee, välillä ei vilkuta ollenkaan ja välistä taas vilkuttaa vasemmalle.

                    Uuden viiksen kävin tänään hakemassa varaosaliikkeestä hintaan 29€.

                    Minkälainen homma on tuon viiksen vaihto?

                    Meneekö mitään muisteja kun ottaa akun irti?
                    Radiosta tietysti menee kanavat hukkaan.

                    tarviiko jotain koodata uudelleen?

                    Comment


                    • #11
                      Sähköikkunat voi joutua vetämään alas ja ylös manuaalisesti, ainakin B5:ssa ja uskoisin saman olevan B6:ssa.

                      Akku irti (airbagin takia). Ratti ihan eteen ensiksi, sitten airbagi ja ratti irti. Ympärysmuoveja irti. Viiksi setti irti (kannattaa kohta panna merkille, että tulee takas samaan kohtaan) ja sitten vaihtaa vilkkuosa siihen. Sitten takaisin kasaan. Jos viimesen päälle tekee niin ratin kiinnityspultti tulisi vaihtaa uuteen ja vetää oikeaan momenttiin.

                      About noin B5:ssa, enkä usko että kovin erilainen olisi rakenne B6:ssakaan.

                      Samalla vaivalla melkein laittaa vakionopeuden säädin kytkimen, lisäksi täytyy vain koodata se päälle. Jos tuolla ne johdot B6:ssa on valmiina.

                      Comment


                        #12
                        Muuten mutta on jo ollut tehtaalta asti tuo vakkari :D

                        Comment

                        Working...
                        X