Jaahas näinkö on? Kiitoksia tiedosta! Uusi flekti marmorilla näköjään 180?.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sähköflekti
Collapse
X
-
Kahdesti 1.8 turboon vaihtaneena sen saa keulaa purkamatta tehtyä, kun irrottaa jakopään suojan. Sormet on verillä ja pahoja sanoja lentelee, mutta tehtävissä on. Helpompi taitaa olla löysätä lukkomuovi(?). Ja uusi kannattaa tilata http://www.speed-autoteile.fi/.
Comment
-
Eivät ole sähköisiä käsittääkseni. Muistin vain termaria testatessa, että pyörii kuskinpuoleinen ainakin kevyesti ihan tallissa kylmänä startatessa(siis lämmin talli). Pelkääjän puoleinen ei pyörinyt lainkaan. Nyt on ollut viime yön auto ulkona, joten pitääkin illalla tarkastaa pyöriikö nyt myös.
Comment
-
Kyllä se pyöriikin kevyesti (viskolla oleva). Aina siellä sen verran vastusta on, että pyörittää propellia. Sähköinen ei pyöri startin jälkeen, mutta lähtee heti käyntiin kun ilmastointi läsähtää päälle (nyt näin kylmällä hiukan hankala testata).
Noiden lisäksi tuo sähköinen lähtee päälle lämpötilan mukaan, kaikkein isoin "vaihde" menee päälle vain todella kuumissa olosuhteissa (yli 95 astetta). Itse testasin nuo vaiheet yms. anturit pöydällä ja kuumailmapuhaltimella tohottaessa. Mullahan oli koko jäähdytysjärjestelmä sökö...(kaikki anturit, vastuspaneeli, jälkijäähyrele ja pumppukin).
Visko on helppo testata ihan kuumailmapuhaltimella, hiukan tohottaa siihen suuntaan (vaikka kone olisi kylmä) niin se lähtee pyörimään. Visko voi vanhentuessaan mennä myös jumiin eli huutaa kuin vanhassa Volvossa kylmänäkin.
Comment
-
Kaksikin kertaa. Onnistuu hirmuisellä äheltämisellä jakopänä välistä, mutta hermoja säästää vetämällä keulan huoltoasentoon.
Comment
-
Kyllä mäkin sen sieltä pois sain ilman keulan huoltoasentoon laittoa. Sopivasti kun pöyrittelee oikeeseen asentoon niin muljaltaa pois. Toki ei siellä kyllä yhtään ylimääräistä tilaa ole.
Vähän oftopic mutta kuitenkin:
Oletan irroituksen syyksi sen, että ei oikein ilmastointi toimi paikallaan ollessa kunnolla kun ei ilmastoinnin flekti pyöri. Ja ihan vaan vinkkinä ajattelin kertoa miten omani korjasin. Siis syyhän oli moottorin jumittuneet hiilet. Sitä moottoriahan ei mitä ilmeisemmin oltu ajateltu purettavaksi, mutta ne peltilipareet taivuttamalla sen sain osiksi. Putsasin ja herkistelin hiilet ja ei muuta kuin kasaan. Hiilet eivät olleet vasta kuin n. puoliksi kuluneet (ja mun autolla on kuitenkin ajettu jo 473tkm) joten ajattelin niiden kestävän vähintäänkin auton loppuiän. Eli jos et vielä ole hommannut uutta flektiä, kannattaa vilkaista onko kyseessä sama vika, joka on suht edullinen korjata.
Comment
-
Kiitos tiedoista. Yritän ensin irroittaa ilman huoltoasentoa. Laakkoselta kävin moottorin hakemassa, kun ei niin merkittävää eroa ollut Tepon hintaan ja sai heti.
Motonetin moottori näytti jotenki niin huonolaatuiselta että ajattelin siitä pysyä kaukana. Liitin oli väärän tyyppinen.
Comment
-
Minun flekti ei pyörinyt ollenkaan. Marmorilta sain osan 250 euroa. Jos on aikaa suosittelen Tepon varaosa kanavaa, on halvempi ja saa laadukkaampaa, kuin motonetista.
Motonetin moottorissa on siis liitin vääränlainen, joten joutuu vaihtamaan liittimen jos sen ostaa.
En laittanut keulaa huoltoasentoon, joten oli aika ahdas vaihtaa. Parituntia sain projektissa kulumaan. Aukaisen joku päivä tuon vanhan moottorin ja tutkin sitä hieman, jos siitä sais vielä soivan pelin...
Comment
-
Minun flekti ei pyörinyt ollenkaan. Marmorilta sain osan 250 euroa. Jos on aikaa suosittelen Tepon varaosa kanavaa, on halvempi ja saa laadukkaampaa, kuin motonetista.
ps. kai se flekti mahtuu tulemaan välistä myös 2,4 V6 moottorilla olevasta A6:sta ilman keulan huoltoasentoa?
Comment
-
Täällä paranneltu myös yhtä hyytynyttä flektiä.
Moottorissa vissiin hiilipölyä ja muuta likaa reippaasti, lähti irroittamatta kopistelemalla taas pyörimään.
Pitänee kuitenkin vielä jatkaa tuon kimpussa ja koittaa saada jollain tavalla irroittamatta koko pakettia painettua moottorille puhdistus- / voiteluainetta.
Onko hyviä suosituksia?
Hyllyssä olisi mm. PRF:n voitelevaa puhdistusainetta elektroniikkakomponenteille, kuten potentiometrit yms.
Vispilän laakerit muuten ovat OK, pyöri alusta pitäen hyvin herkästi ja pyöriessään ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Comment
-
Täällä oli palanut ilmastoinnin flektin 40A sulake ratin alta (a6 c5). Nyt pelannut viikon hienosti. Puhaltimen virran saantia voi mitata ohjaustehostimen säiliön vierestä olevasta liitinkiskosta; paksuimmat piuhat mitä siinä on, toinen puna/musta (+) ja toinen musta (-) ja liitin taisi olla ruskea.
Comment
-
Hyytyi jo, eli ei auta kuin taipua ja irroittaa flekti jossain vaiheessa ja koittaa parannella sitä Janin tavoin.
Kiinnitys siis ainoastaan sillä vasemmassa yläkulmassa olevalla pienellä ristipääruuvilla, jolloin irronnee koko se musta kehikko?
Hieman tuo tila arveluttaa tämän kokomoottorin osalta.
Tilaa ei ole niinkään paljoa, että saisi normikokoisen käden nyrkkiin flektin ja pannun väliin.
Jos ei ilman koko keulan räjäyttämistä lähde, niin sitten hankin suosiolla uuden ja teen pidemmän kaavan kautta uuden osan kera...
Mitenkäs tässä muuten laitetaan keula "huoltoasentoon"?
Comment
-
Kiitos hyvästä threadistä...
Koputtelemalla lähti pyörimään ja sammu sitten melkein heti. Onneks noissa V6 koneissa on tilaa runsaasti tuolla alkaa tekemään jotain... just sai käden sinne väliin, että sai pyöräytettyä (koitin siis ensin, että pyöriikö se ylipäätään... hienosti rullasi).
Comment
Comment