Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköflekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jaahas näinkö on? Kiitoksia tiedosta! Uusi flekti marmorilla näköjään 180?.

    Comment


      #32
      Kannattaa ajoittaa vaihto esim. jakopää rempan yhteyteen jos alkaa olla ajankohtainen. Ei mahdu tulemaan pois keulaa purkamatta ainakaan 2.8:ssa. Vaihdoin ko kikkareen syssyllä samasta syystä. Pienenä vinkkinä Tepon kautta saa puhaltimen aikapaljon halvemmalla.

      Comment


        #33
        Kahdesti 1.8 turboon vaihtaneena sen saa keulaa purkamatta tehtyä, kun irrottaa jakopään suojan. Sormet on verillä ja pahoja sanoja lentelee, mutta tehtävissä on. Helpompi taitaa olla löysätä lukkomuovi(?). Ja uusi kannattaa tilata http://www.speed-autoteile.fi/.

        Comment


          #34
          V6 dieseliinkin vaihtuu keulaa purkamatta. Motonetistakin saa, liittimen joutuu vaihtamaan ainakin -01 kutosessa.

          Comment


          • #35
            Ainakin A6:ssa 4.2L -02 mahtuu vaihtamaan hyvin ilman purkamista.

            Comment


            • #36
              Siis pitääkö käynnistettäessä molempien flektien olla pyörimättä? Ainakin tallissa startatessa kuskinpuoleinen flekti pyörii urssissa.

              Comment


                #37
                Onko sulla Urssissa 2kpl sähköflektejä?

                Mulla on vain apukuskinpuoleinen sähköllä ja kuskinpuoleinen on viskolla. Visko ei juuri kylmänä kauheasti pyöri.

                Comment


                • #38
                  Eivät ole sähköisiä käsittääkseni. Muistin vain termaria testatessa, että pyörii kuskinpuoleinen ainakin kevyesti ihan tallissa kylmänä startatessa(siis lämmin talli). Pelkääjän puoleinen ei pyörinyt lainkaan. Nyt on ollut viime yön auto ulkona, joten pitääkin illalla tarkastaa pyöriikö nyt myös.

                  Comment


                    #39
                    Kyllä se pyöriikin kevyesti (viskolla oleva). Aina siellä sen verran vastusta on, että pyörittää propellia. Sähköinen ei pyöri startin jälkeen, mutta lähtee heti käyntiin kun ilmastointi läsähtää päälle (nyt näin kylmällä hiukan hankala testata).

                    Noiden lisäksi tuo sähköinen lähtee päälle lämpötilan mukaan, kaikkein isoin "vaihde" menee päälle vain todella kuumissa olosuhteissa (yli 95 astetta). Itse testasin nuo vaiheet yms. anturit pöydällä ja kuumailmapuhaltimella tohottaessa. Mullahan oli koko jäähdytysjärjestelmä sökö...(kaikki anturit, vastuspaneeli, jälkijäähyrele ja pumppukin).

                    Visko on helppo testata ihan kuumailmapuhaltimella, hiukan tohottaa siihen suuntaan (vaikka kone olisi kylmä) niin se lähtee pyörimään. Visko voi vanhentuessaan mennä myös jumiin eli huutaa kuin vanhassa Volvossa kylmänäkin.

                    Comment


                    • #40
                      A6 C5 Sähköflektin irroitus

                      Jos joku on flektin irroittanut, niin vinkkejä tarvitaan. Näyttää ahtaalta tuo paikka.

                      Modet voi siirtää sähköpuolelle...
                      Viimeksi muokannut ViKi81; 4.5.2011, 12:43. Perustelu: Väärä osasto

                      Comment


                        #41
                        Kaksikin kertaa. Onnistuu hirmuisellä äheltämisellä jakopänä välistä, mutta hermoja säästää vetämällä keulan huoltoasentoon.

                        Comment


                        • #42
                          Se ei taida olla kuin yhdellä ruuvilla kiinni ja sitten vaan kääntää?

                          Comment


                            #43
                            Kyllä mäkin sen sieltä pois sain ilman keulan huoltoasentoon laittoa. Sopivasti kun pöyrittelee oikeeseen asentoon niin muljaltaa pois. Toki ei siellä kyllä yhtään ylimääräistä tilaa ole.

                            Vähän oftopic mutta kuitenkin:
                            Oletan irroituksen syyksi sen, että ei oikein ilmastointi toimi paikallaan ollessa kunnolla kun ei ilmastoinnin flekti pyöri. Ja ihan vaan vinkkinä ajattelin kertoa miten omani korjasin. Siis syyhän oli moottorin jumittuneet hiilet. Sitä moottoriahan ei mitä ilmeisemmin oltu ajateltu purettavaksi, mutta ne peltilipareet taivuttamalla sen sain osiksi. Putsasin ja herkistelin hiilet ja ei muuta kuin kasaan. Hiilet eivät olleet vasta kuin n. puoliksi kuluneet (ja mun autolla on kuitenkin ajettu jo 473tkm) joten ajattelin niiden kestävän vähintäänkin auton loppuiän. Eli jos et vielä ole hommannut uutta flektiä, kannattaa vilkaista onko kyseessä sama vika, joka on suht edullinen korjata.

                            Comment


                            • #44
                              Kiitos tiedoista. Yritän ensin irroittaa ilman huoltoasentoa. Laakkoselta kävin moottorin hakemassa, kun ei niin merkittävää eroa ollut Tepon hintaan ja sai heti.

                              Motonetin moottori näytti jotenki niin huonolaatuiselta että ajattelin siitä pysyä kaukana. Liitin oli väärän tyyppinen.

                              Comment


                                #45
                                Oliko sun flekti ihan kaput vai melusiko se ainoastaan? Mulla olisi sama projekti edessä, mutta en ole vielä ehtinyt... Paljonko muuten marmorilla piti flektistä maksaa? Motonet näköjään tarjoaa kahta eri versiota 80 ja 300W. Onko toi malli helposti tarkistettavissa?

                                Comment


                                  #46
                                  Tuo lisäflekti on aina 300W. Olisikohan tuo toinen malli ässäläisten kennon etupuolella oleva ?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Minun flekti ei pyörinyt ollenkaan. Marmorilta sain osan 250 euroa. Jos on aikaa suosittelen Tepon varaosa kanavaa, on halvempi ja saa laadukkaampaa, kuin motonetista.

                                    Motonetin moottorissa on siis liitin vääränlainen, joten joutuu vaihtamaan liittimen jos sen ostaa.

                                    En laittanut keulaa huoltoasentoon, joten oli aika ahdas vaihtaa. Parituntia sain projektissa kulumaan. Aukaisen joku päivä tuon vanhan moottorin ja tutkin sitä hieman, jos siitä sais vielä soivan pelin...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Siis puhutteko nyt ilmastoinnin flektistä, vai mistä ?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kyllä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kyllä se mahtuu sieltä tulemaan. Näyttää ahtaalta, mutta lähtee pois nätisti. Ruuvi auki ja pyöräytys, niin irtoaa.

                                          Comment


                                            #51
                                            Minun flekti ei pyörinyt ollenkaan. Marmorilta sain osan 250 euroa. Jos on aikaa suosittelen Tepon varaosa kanavaa, on halvempi ja saa laadukkaampaa, kuin motonetista.
                                            Ok! Minulla flekti pyörii, mutta kohta se alkaa meluamaan niin paljon, että parempi laittaa ilmastointi econ-asentoon. Kiitoksia vinkeistä.
                                            ps. kai se flekti mahtuu tulemaan välistä myös 2,4 V6 moottorilla olevasta A6:sta ilman keulan huoltoasentoa?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Täällä paranneltu myös yhtä hyytynyttä flektiä.
                                              Moottorissa vissiin hiilipölyä ja muuta likaa reippaasti, lähti irroittamatta kopistelemalla taas pyörimään.
                                              Pitänee kuitenkin vielä jatkaa tuon kimpussa ja koittaa saada jollain tavalla irroittamatta koko pakettia painettua moottorille puhdistus- / voiteluainetta.
                                              Onko hyviä suosituksia?
                                              Hyllyssä olisi mm. PRF:n voitelevaa puhdistusainetta elektroniikkakomponenteille, kuten potentiometrit yms.

                                              Vispilän laakerit muuten ovat OK, pyöri alusta pitäen hyvin herkästi ja pyöriessään ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
                                              Viimeksi muokannut jarituru; 12.7.2011, 16:19. Perustelu: Oho

                                              Comment


                                                #53
                                                Täällä oli palanut ilmastoinnin flektin 40A sulake ratin alta (a6 c5). Nyt pelannut viikon hienosti. Puhaltimen virran saantia voi mitata ohjaustehostimen säiliön vierestä olevasta liitinkiskosta; paksuimmat piuhat mitä siinä on, toinen puna/musta (+) ja toinen musta (-) ja liitin taisi olla ruskea.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Hyytyi jo, eli ei auta kuin taipua ja irroittaa flekti jossain vaiheessa ja koittaa parannella sitä Janin tavoin.
                                                  Kiinnitys siis ainoastaan sillä vasemmassa yläkulmassa olevalla pienellä ristipääruuvilla, jolloin irronnee koko se musta kehikko?

                                                  Hieman tuo tila arveluttaa tämän kokomoottorin osalta.
                                                  Tilaa ei ole niinkään paljoa, että saisi normikokoisen käden nyrkkiin flektin ja pannun väliin.
                                                  Jos ei ilman koko keulan räjäyttämistä lähde, niin sitten hankin suosiolla uuden ja teen pidemmän kaavan kautta uuden osan kera...

                                                  Mitenkäs tässä muuten laitetaan keula "huoltoasentoon"?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Täällä oli palanut ilmastoinnin flektin 40A sulake ratin alta (a6 c5).
                                                    Missäs tälläinen sulakerasia on et vois tarkistaa...ei pyöri flekti joten jos kattois ton sulakkeen ekaks..

                                                    Mulla A6 C5 2004 1.9tdi eikä ohjekirjassa ainakaan tuollaista mainita...

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Edelleen pelaa eli korjaantui yhdellä sulakkeen vaihdolla. Kun olen noin kirjoittanut, niin varmasti täytyy irroittaa ratin alla oleva hylly, jonka takana on sulaketta ja relettä. Ei muista enää tarkasti.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Sulakkeet löytyy kun avaa oven ja katsoo kojetaulun päätyä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei löydy flektin sulake sieltä päädystä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kiitos hyvästä threadistä...

                                                            Koputtelemalla lähti pyörimään ja sammu sitten melkein heti. Onneks noissa V6 koneissa on tilaa runsaasti tuolla alkaa tekemään jotain... just sai käden sinne väliin, että sai pyöräytettyä (koitin siis ensin, että pyöriikö se ylipäätään... hienosti rullasi).

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Niin, tilaa. Mitä se on?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X