Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

huoltovälinäytön nollaus, TT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • huoltovälinäytön nollaus, TT

    Tervehdys!

    Eipä löytynyt search:lla aiheesta...

    Onko vinkkejä miten saan nollattua huoltovälinäytön? Tein auton ohjekirjan mukaan, eli virrat pois ja painaa oikeanpuoleista nappia, sit virrat päälle ja painaa vas. puoleista kunnes SERVICE-teksti häviää. Vaan eipä hävinnyt.

    Auto on TT vm. -00 ja saksantuonti. Ohjekirja tosin on suomalaiseen autoon, mut ei kai se pitäis vaikuttaa..???

    kiitos etukäteen! :)

  • #2
    Jos autoon on säädetty LongLife-huoltoväli ei nollaus taida onnistua ilman Vag-Comia. Jos taas huoltoväli on vakio, 15000km, niin tästä voi olla apua - toimi ainakin omassa autossa.

    Kokeile näin:

    1. Katkaise virta
    2. Pidä trippinappia (tripin nollausnuppi) pohjassa
    3. Kytke virrat päälle ( Pidä trippinappia pohjassa )
    4. Näytössä pitäisi lukea "service OIL"
    5. Päästä trippinappi
    6. Vedä kellonsäätö nupista kunnes "service oil" muuttuu "-----"
    6. Paina trippinappia uudestaan jos valuat vaihtaa huoltotyyppiä (OIL tai INSP).
    7. Vedä kellonsäätö nupista kunnes "Service INSP" muuttuu "-----"
    8. Näytössä pitäsi lukea - - -
    9. Katkaise virta

    Comment


    • #3
      Eipä toiminut noillakaan ohjeilla... Autossa on kiinteä huoltoväli.
      Onkohan kellään muulla hyviä vinkkejä??
      Kiitos taas...

      Comment


        #4
        Ainoa järkevä vaihtoehto on VAG-com. ODB2-db9 välisovitin vaikka Partco:sta n. 23e rakennussarjana.

        Comment


          #5
          Ja sitä vag-comia saa kyllä sieltä Audi-liikkeestäkin ;) Tänään nollasin oman huoltovälin, 0eur Laakkosella.

          Comment


          • #6
            Miten lie onnistuisi Fixus kauppiaan "huoltovalon kuittauslaitteella"? Tuote 290-A1-403 VAG

            Selailin luetteloa ja sellainen sattui sieltä silmiin. Hintaa moisella näytti olevan kokonaiset 44?

            Comment


              #7
              Mitähän mahtaa tarkoittaa "In 2", joka ilmestyi trippimittariin tossa aamutuimaan.
              Myös "CHECK" valo syttyi loimottamaan samassa yhteydessä, auto toimii silti normaalisti (= vienkö paalaamoon?)

              Vanhassa S4:n mittaristossa ei moista hienoutta ollut, joten siitä ei sitten tietenkään käyttöohjeessakaan mitään puhuta. Nyt kun on asennettu tuo S6-mittaristo, niin se aiheuttaa kaikenlaista jumppaa ja ihmettelyä (on se silti hienompi, kuin alkuperäinen...).

              Comment


              • #8
                Toi In2 trippimittarissa tarkoittaa yksinkertaisesti 2-tason Inspection:ia eli todennäköisimmin tässä tapauksessa 60 000 km välein tehtäväksi suunniteltua tarkempaa huoltoa. Check-valo lienee samaan kategoriaan kuuluva kotkotus.
                Älä siis vie autoa paalaamoon :o).
                Jos haluat pörrätä rahaa, niin tilaa autollesi huolto paikallisesta VAG-huollosta.

                Olis muuten kiva tietää miten meidän 90-luvun Audeista saa ton huoltohässäkän kuitattua kotikonstein. Itsellä esimerkiksi vm. 95/96 A6, eikä ainakaan tässä keskustelussa kuvatut niksit toimi näytön nollaamiseen (samainen trippimittarin näytössä oleva teksti..."oel", "In1" tai "In2".
                Jos löytyy infoa, niin voisitte vaikka jakaa...pliis.

                Comment


                • #9
                  Samainen ongelma itsellänikin kuin Matilla yllä. Muuta tehtynykkään Audille ku huoltanu, mutta In2 se vaan aina vilkkuu kun avainta kääntää ;)

                  Comment


                    #10
                    mistäs hankit TT:n ohjekirjan autoosi? Audin liike pyytää siitä lipareesta 65euroa! Saako sitä muualta vai täytyykö maksaa ko. hinta?

                    Comment


                    • #11
                      Muistaakseni tilasin aikaanaan TT:n ohjekirjan suoraan maahantuojalta, eikä kyllä ollu noin kallis. Tosin siitä on jo kolme vuotta...

                      Comment

                      Working...
                      X