Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 sisustan valoista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Ite kävin taas ihmettelemässä tuota peiliä, ja mulla on tuo kyllä erilainen ku noissa kuvissa oleva.
    Ei ole tuollaista erillistä irtoavaa kansiosaa, vaan on yhtä puuta koko peili suoraan tuohon lippaan kiinni.

Onko Benkulla kumman mallinen näissä kuvissa olevista peileistä?

Comment

Mulla on tuo alempi malli. Kaikki mikä tuossa näkyy on sitä kansiosaa- kun sen irrottaa niin alle jää muovipohja missä sitten noita kupariliuskoja ja valojen pidikkeet.
      Kuskinpuolen olen jo vaihtanut ja oli kyllä hermoja raastavaa vääntää tuota alareunasta irti- kaikki vaistot sanoi että kohta hajoaa jotain, hirveellä räsähdyksellä sitten irtos. Tänään olis tarkoitus laittaa pelkääjän puoli.
      Täytyy myös verrata onko mulla tuossa vanhemmassa autossa sama malli , vaiko tuo ylempi. En ole katsonut tarkemmin...

Comment

Jotenkin melkein arvaisin, että Benkun satasessa on samanlaiset meikkipeilit kuin minun -95 A6:ssa. Mielenkiinnolla odotan.... Eli kerropa onko mulla peilit samanlaiset kuin Audi 100:ssa oli?

Comment

Mulla on kyllä satkussa ja A6:sessa samanlaiset peilit, eli Hookoon kuvista tuon alemman malliset.
          Semmoinen huomautus tuosta mun satkusta: meni vuonna 2003 lunastukseen saksassa konerikon vuoksi. Siellä sitten paikallisen AVK:n mekaanikko vaihtoi kolaroidusta autosta koneen, TDI:n valot yms yms- eli esim kantapään kautta opittu että mulla kone uudempi kuin 5/1995.
          Mikään ei takaa etteikö noita aurinkosuojia olis vaihdettu....

Comment

Sain vietyä asiaa vähän eteenpäin, kun löysin kytkentäkaavion Haynesin manuaalista (interior_lighting.jpg). Kytkentäkaavion olennainen osa on piirrettynä myös valokuvan päälle (vanity_mirror_light.jpg).

1 = battery (akku)
            5 = relay plate (relelevy)
            6 = main fusebox (pääsulakerasia)
            148 = front interior light (sisävalo, edessä keskellä)
            149 = passenger's vanity mirror light (matkustajan meikkipeilin valo)
            150 = driver's vanity mirror light (kuljettajan meikkipeilin valo)

Eli siis... Autossa toimii sisävalo (148) ja kuljettajan meikkipeilin valo (150). Matkustajan meikkipeilin valo (149) ei toimi.

Mittamalla vika on paikallistunut pääsulakerasian (6) ja aurinkolipan saranan (149, switch 1) välille. Eli saranalle ei tule virtaa. Saranalta on yhteys valkoiseen johtoon (mittasin 0,2 ohmia niiden väliseksi resistanssiksi). Ruskea johto saa maata (resistanssi ruskean johdon ja maan välillä 0,5 ohmia).

Jos tuo kytkentäkaavio on oikein, niin virtapiiri on poikki jostain pisteiden A ja B väliltä. Nyt kun vaan tietäisi, miten nuo johdot on fyysisesti vedetty. Ajattelin ensin irrottaa sisävalon, jospa vika löytyisi sieltä. Muuten pitää kai seurata johtoja sulakkeelta asti. Toivottavasti ei ihan hirveästi joudu sisustaa purkamaan.
            Attached Files

Comment

Tuonne sisävalolle tulee 6 johtoa, käsittääkseni +12 v, ohjaus ovikytkimeltä ja maa, toinen 3-johtoinen liitin sitten samat takavalolle. Sivuille tulee johdot muuta kautta- enkä ole ainakaan nähnyt meikkipeileille meneviä johtoja tuolla. Olen joskus vetänyt antennijohtoa kännykän lasiantennia varten ja mikin johdotukset C4:seen, aika helppo purkaa a-pilareista verhoiluja sen verran että pääsee johdotuksiin käsiksi, samaten kattoverhoilun etureuna on helposti raotettavissa.
              Mullahan on tuossa kattoluukku joten tuohon sisävalopaneeliin tulee tietenkin luukun johdotukset sekä ilmastoinnin lämpöanturi. Oli mulla tuossa yksi kiinnike murtunut niin vähän turhan usein tuli katseltua noita johdotuksia kun paneli tippui johtojen varaan roikkumaan

Comment

Onkos kellään linkkiä siihen yhteen topicciin, missä käytiin S4:n sisustan kaikki valojen korjaukset läpi?
                Pitäisi peilien katkaisijan ja muutaman sähkölasin katkaisijan valot vaihtaa, sekä ilmastointilaitteen näppäimille.
                Miten se jalopuupaneeli ilmastoinnin näyttöjen ympäriltä lähtee irti halkaisematta mitään?

Comment

Tuossa ainakin tuon paneelin irroitusohjeet näytön ympäriltä

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...78&postcount=5

Comment

Löytyykö jostain koottuna Urssin sisävalojen polttimoiden mallit ja määrät?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                      Löytyykö jostain koottuna Urssin sisävalojen polttimoiden mallit ja määrät?
                      Moinen kiinnostaa itseäkin.

Comment

Mitenkäs lähtee penkinlämmittimen ja sivupeilien katkaisijat irti ilman minkään paikan hajoamista?
                        Pääsisi lamppuja uusimaan kun etukäteen jo tietää miten ne lähtee.

Comment

Penkinlämmittimen katkaisijat on ihan painamalla paikoillan, peltijouset pitelee paikoillaan.

Sivupeilien ohjauksen takia saat hiukan purkaa kojetaulusta peitteitä irti. Aloita ilmastoinnin ohjauspaneelin "kehyksestä", se on vain painamalla kiinni, eli tulee harkitulla väkivallalla pois paikoiltaan. Alta sitten paljastuu sopiva ruuvi millä saat tuon peilien kytkimen irti.

Comment

Working...
                          X