Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ilmastointivika ja outo sähköjuttu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 ilmastointivika ja outo sähköjuttu

    Auto kävi ilm.huollossa perjantaina ei vuotoja tai mitää.. nyt ajoin ilm. täysillä max kylmyydellä ja yhtäkkiä kuskin puolen suulakkeista rupes tulee max kuumaa ilmaa eikä auta vai mitä tekee. Yritin sammuttaa autoa yms mitä vaa mut silti puhaltaa pelkkää kuumaa.

    Noh annoin sit auton olla pihas käynnissä ilm täysilla ja radio päällä. Olin sit lähös ni radio oli sammunu ja ilm sammu sit kans. Sammutin auton ja käynnistin niin eipä lähtenykkää. Ihan ku akku ois tyhjä. Noh hetken ootin ni sit lähti ja akku oli iha tyhjä. Kaveri sit mittas latauksen ni oli 13.1 jotain. Pitäs vissii olla yli 14 jotain. Eli tyhjensi akun vaikka auto oli käynnissä. Voiko tuo akku juttu johtua siit et ilmastointi yritti puhaltaa kylmää vaik tuliki kuumaa ja mikä tuossa ilmastoinnissa on vikana?

    voisiko vikana olla joku lämmönsäätö moottori? Ja mites kun auto ostettu 1.5kk sit autoliikkeestä niin kuuluuko tuo siihen "takuun" piiriin?
    Viimeksi muokannut okkim; 16.8.2010, 14:57. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu. Lausee elkaa Isolla kirjaimella ja päättyy (yleensä) yhteen pisteeseen.

  • #2
    Kyllä tuota kannatta liikeen kanssa alkaa vääntään.
    Ei kuuman puhaltaminen ole nyt syy vaan ennemmin oire jostain muusta.
    Laturi, akku tai virtalukon pohja?

    Comment


    • #3
      Viimeksi muokannut okkim 16.08.2010 kello 15:57 Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu. Lausee elkaa Isolla kirjaimella ja päättyy (yleensä) yhteen pisteeseen.
      joo sori ois pitäny kirjottaa ekaan viestiin se edellinen juttu mut mä kirjotan miten kirjotan.. voit sit tänkin muokata äidinkielillisesti oikeaksi.

      mutta siis asiaan: olin treeneis ja auto seiso reilu tunnin pihal yksin ni nyt toimii taas ilmastointi normaalisti.. pitää sitä nyt seurailla miten toimii.
      Viimeksi muokannut jonze; 16.8.2010, 19:13.

      Comment


      • #4
        kuuluuko akun kuvan/valon palaa mittaristossa kun autoa starttaa ? ainakin ohjekirjas näin lukee

        Comment


          #5
          Kuuluu, ja sen kuuluu myös sammua.

          Comment


          • #6
            itellä se ei pala missään vaihees.. eli oisko mahd. että se on jostain syystä poistettu käytöstä? esim just ton laturi vian takia? perkule menee koht hermo tuon auton kans... vikakoodin luvussa näytti ainoastaan että: "hetkellinen alhainen jännite"

            Comment


              #7
              Noin pienestä viasta ei kannata hermojaan menettää. Kaikki noi viat johtuu siitä alhaisesta jännitteestä erittäin todennäköisesti. Ja alhainen jännite liittynee laturiin jos kerran noin surkea latausjännite. Perinteisesti laturin heräte menee laturin valon (akkuvalo) kautta. Jos lamppu ei syty, on valo palanut, piuha irti/katki/hapettunut tai laturi täysin kuollut. Uudemmista autoista en ole 100% varma, mutta tutkin virtapiirikaavioita, ja näissäkin (B6/B7) ainakin laturin heräte menee ohjainlaitteelle, jossa on "Kontrollampe für Generator" ja perinteiseksi hehkulampuksi merkattu. Eli varmaan ihan tuo tavallinen kytkentä, ja vika helppo löytää.

              Oletettavasti olet jo soittanut sinne autoliikkeeseen ja on annettu ohjeet miten toimia, hyvinkin voi mennä virhevastuun piikkiin. Ja jos ei, niin pahimmillaan laturin vaihto edessä. Ja sen joutuu kuitenkin vaihtamaan viimeistään kun vapaakytkin leviää.

              Comment


              • #8
                Onkos tässä nyt kokeiltu ettei ole akku paskana? Huonolla akulla saa aikaan just esim. ton "hetkellinen alhainen jännite" ja kaikkee muuta kummallista.

                Comment


                • #9
                  akku on kunnossa..

                  auto lähtee viikonloppuna hyvinkäälle sinne korjaamolle mihin myyjä sen halusi..

                  Comment

                  Working...
                  X