Kyseessä facelift 1.8T 1-alueisella, matriisinäyttöisellä automaatti-ilmastoinnilla. Klimatronic-tempulla saa näkyviin 86 kanavaa, joista suurempien kuvauksia ei pahemmin verkosta löydy. Kanavat 54-60 näyttävät suht realistisia celsius-asteita eri mitta-anturien lämpötiloiksi. Vikakoodi kanavalla 1 näyttää nollaa.
Viime kesänä jo alkoi A4 vinkua ajoittain kun ilmastointi oli päällä. Toiminnallisia ongelmia ei vielä ollut. Tänävuonna vinkuminen alkoi toukokuun helteillä olla jo kiusallisella tasolla, oli pakko laittaa klima econ-modeen kun ajeli kaupungissa ettei mummot hypi seinille.
Veinpä auton näytille LMS:n Turun toimipisteeseen - olisivat heti vaihtaneet kompuran sen suuremmin asiaan perehtymättä. Kävin kuitenkin toisella korjaamolla, joka ensin kiristeli kompuran hihnaa, mutta ei saanut vinkunaa loppumaan. Reklamaation ja uuden korjauskierroksen jälkeen vaihdettiin hihna, kiilapyörät ja kiristäjä sekä tehtiin normaali aineiden tyhjennys/täyttöhuolto (ainetta oli hävinnyt vain alle 10% kokonaispainosta) - vinkui edelleen ja kylmän ilman saanti alkoi heikentyä selvästi. Huomasin itse sattumalta että sähköflekti ei pyöri - vaihdettiin tänään motonetista löytyneeseen uuteen. Jo pyörii sähköflektikin aina kun ilmastointi on päällä, kylmää ei vaan kabiiniin tule.
Hanttarin puolen tulipellistä läpi menevät putket ovat erittäin kylmät, mutta puhalluksesta ei tule kuin lehmänhenkäyksen veroista ilmaa.
Kävin VW-auton pikahuollossa, jossa kaveri ei VAG-comilla osannut muuta kuin sanoa että vikakoodeja ei näy - eli samat mitä olin jo itsekin todennut. Koitin veivailla säätöjä laidasta laitaan, mutta puhallusilma pysyy sitkeästi vähintään hieman ympäröivää ilmanlämöä korkeammalla. Lieneekö vika todennäköisimmin läppämoottoreissa, säätöpaneelissa(==ohjainlaite?) vai kompurassa tai putkistossa?
Viime kesänä jo alkoi A4 vinkua ajoittain kun ilmastointi oli päällä. Toiminnallisia ongelmia ei vielä ollut. Tänävuonna vinkuminen alkoi toukokuun helteillä olla jo kiusallisella tasolla, oli pakko laittaa klima econ-modeen kun ajeli kaupungissa ettei mummot hypi seinille.
Veinpä auton näytille LMS:n Turun toimipisteeseen - olisivat heti vaihtaneet kompuran sen suuremmin asiaan perehtymättä. Kävin kuitenkin toisella korjaamolla, joka ensin kiristeli kompuran hihnaa, mutta ei saanut vinkunaa loppumaan. Reklamaation ja uuden korjauskierroksen jälkeen vaihdettiin hihna, kiilapyörät ja kiristäjä sekä tehtiin normaali aineiden tyhjennys/täyttöhuolto (ainetta oli hävinnyt vain alle 10% kokonaispainosta) - vinkui edelleen ja kylmän ilman saanti alkoi heikentyä selvästi. Huomasin itse sattumalta että sähköflekti ei pyöri - vaihdettiin tänään motonetista löytyneeseen uuteen. Jo pyörii sähköflektikin aina kun ilmastointi on päällä, kylmää ei vaan kabiiniin tule.
Hanttarin puolen tulipellistä läpi menevät putket ovat erittäin kylmät, mutta puhalluksesta ei tule kuin lehmänhenkäyksen veroista ilmaa.
Kävin VW-auton pikahuollossa, jossa kaveri ei VAG-comilla osannut muuta kuin sanoa että vikakoodeja ei näy - eli samat mitä olin jo itsekin todennut. Koitin veivailla säätöjä laidasta laitaan, mutta puhallusilma pysyy sitkeästi vähintään hieman ympäröivää ilmanlämöä korkeammalla. Lieneekö vika todennäköisimmin läppämoottoreissa, säätöpaneelissa(==ohjainlaite?) vai kompurassa tai putkistossa?
Comment