Eli ongelma on siis sellainen, että keskuslukitus ei toimi millään kolmesta avaimesta. Tämä ilmeni sen jälkeen kun vanha akku sanoi itsensä irti ja vaihdoin uuden. Voiko johtua siitä vai missähän vika voisi olla? Meneekö joku johto joka olisi voinut irrota akun vaihdon yhteydessä? Olen synkronoinut kaikki avaimet, mutta mitään ei tapahdu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskuslukituksen kauko-ohjaimet ei toimi!
Collapse
X
-
Vieras
Mistä autosta on kyse? Profiilissasi olevasta A4 B6:sta vai?
Ellen nyt ihan väärin muista, keskuslukitukselle tai sen kauko-ohjaukselle ei ole mitään erillisiä sulakkeita. Kaikki nuo toiminnot toimivat mukavuusohjainlaitteen kautta, kuten moni muukin juttu. Jos se on poissa pelistä joka toki on mahdollista, moni muukin juttu on toimimattomassa tilassa.
Onko tuo avainten "paritus" auton kanssa varmasti onnistunut? Melkein parasta olisi VCDS:n / muun testerin kanssa poistaa opetetut avaimet ja yksi kerrallaan lisäillä uudestaan.
Ilmeisesti kuitenkin autolla voi ajaa, eli ajonesto tunnistaa avaimen oikein?
Comment
-
Joo siitä autosta juuri. Kaikki muut toiminnot pelaa normaalisti ja autolla voi ajaa. Siksi ihmettelin itsekkin, että mikä tuon mahtaa aiheuttaa. Avainten synkronointia on koittanut minun lisäksi moni muukin, mutta tuloksetta. Täytyy varmaan käyttää testerissä ja tehdä niin kuin sanoit. Ja voisihan sen sulakejutun tarkastaa, että onko niille omaa sulaketta jos et ole aivan varma.
Comment
-
Minulla on sama ongelma. Autona on vuoden 2005 A4 1.8TQ Avant.
Pääavaimen kaukolukitus lakkasi toimimasta ja ostin uuden pariston. Myyjä kertoi, että signaali oli aika heikko uudellakin paristolla, eikä kaukolukitus toiminut. Otin vara-avaimen käyttöön, mutta se hyytyi samalla tavalla parin päivän sisällä.
Nyt olen käyttänyt manuaalista lukitusta puoli vuotta.
Mitä tarkoittavat "paritus" ja avaimen poistaminen ja lisääminen yksi kerrallaan?Viimeksi muokannut Matteus; 4.8.2010, 20:14.
Comment
-
Vieras
Autolle pitää opettaa millä kaukosäätöavaimilla lukot saa auki, ohjeet tuohon "paritukseen" esim. täältä, jos käytössä on VCDS/VAG-COM: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Comfort_System. Tämä tapahtuu korjaamotesterillä tai kotikonstein sopivalla testerillä (VCDS jne.). Ei ne avaimet noin vain hajoile ellei esim. saa kovasti kosteutta sisäänsä ja hapetu. Jos ei tuolla ja uudella patterilla tokene, kannattanee avata avain ja tutkia näkyykö esim. hapettumia. Uudet avaimet maksavat marmoritiskillä vajaan parin sadan luokkaa.
Riikka: Mukavuusohjainlaite ohjaa keskuslukitusta, joten olen aika varma ettet sieltä erillistä sulaketta löydä. Mukavuusohjainlaitteita on kyllä hajonnut, varsinkin jos kuskin jalkatilan maton alle päässyt vettä esim. tukkeutuneen vedenpoistoreiän seurauksena.
Comment
-
Löysin sivuilta tällaisen ohjeen ja vaikka en olisi sen uskonut auttavan niin avaimet alkoivat toimia! Hienoa! Kaikille avaimille piti tehdä tuo sama juttu.
-Paina kauko-ohjausavaimen avauspainiketta
-Työnnä avain samalla virtalukkoon ja kytke virta
-katkaise virta ja irroita avain
-Paina avauspainiketta tai lukituspainiketta ja sitten pitäisi toimia!
Eli ilmeisesti avaimien koodit olivat kadonneet akun vaihdon yhteydessä. Se ohje jonka löysin omasta ohjekirjasta ei auttanut, mutta tuo onneksi auttoi.
Comment
-
Vieras
Riikka: Tuo on se "paritustapa" jota yleensä käytetään (tai ainakin joka omassa tiedossani on ollut). Joskus olen silti joutunut tekemään testerillä.
Comment
-
Hei vaan!
Uusi tällä palstalla, joten asiaani on varmaan puitu myös aiemmin..
Kysymys ja avun pyyntö kuuluukin koskien hankkimaani Q7 vuosi mallia 2007, (moottorina 4.2Tdi).
Pidin autoa muista syistä seisonnassa talven, akunkenkä pois paikaltaan. Sen jälkeen keskuslukko ei enää pelaa avaimesta. Hankin VCDS ohjelmiston, lukaisin ohjeet avaimien opetukseen, mutta en onnistu saaman opetuksia läpi.. keskuslukko ja hälyt pelaa avaimesta käsin kyllä.
Onko hyviä toimia vinkkejä - kiitokset jo etukäteen?
Comment
-
En nyt ihan päässy varmuuten mitä haetaan, mutta ymmärsinkö oikein että pelaa ok avaimella ovesta lukkoa kääntämällä, mutta kaukosäätö ei toimi?
Ohan kokeiltu vaihtaa avaimen patterit?
Ei aina ole ihan selkeä se avaimien paritus prosessi. Kannattaa kokeilla vielä vaikka eri ohjeilla, ollut itselläkin joskus haasteita sen kanssa kun jouduin useamman kerran tekemään edelliseen autoon.
Jos yhtään muistan oikein minkä mallin avain näissä on niin ei myöskään olisi ensimmäinen josta on kaukosäätö mennyt rikki. Pystyvät ainakin marmorilla tutkimaan onko siellä mitään elämää, jos ei niin sen kaukosäätimen piirilevyn pystyy vaihtaa tilaamalla blank avaimen netistä (esim ebay) ja vaihtamalla sen piirilevyn alkuperäiseen avaimeen
Comment
-
Tässä yksi, 4B/C5-autoon toiminut ohje:
Istu kuskin penkille.
Toisella - ei nyt ohjelmoitavalla - avaimella käännä virrat päälle.
Avaa kuskin puolen ikkuna ja mene ulos.
Laita ovi kiinni.
Ohjelmoitavalla avaimella lukitse auto kuskin ovesta AVAIMELLA - ei kaukosäätimen nappulasta.
Avaa oven lukitus ohjelmoitavalla avaimella painamalla kaukosäätimen avausnappulasta yhden kerran(AVAIN 1). Tässä vaiheessa mittariston valot välähtävät kerran.
Odota 10 sekuntia ja paina avausnappulaa ohjelmoitavasta avaimesta kerran. Lukitus aukeaa ja ykkösavain on ohjelmoitu.
Toinen avain.
Istu kuskin penkille.
Toisella - ei nyt ohjelmoitavalla - avaimella käännä virrat päälle.
Avaa kuskin puolen ikkuna ja mene ulos.
Laita ovi kiinni.
Ohjelmoitavalla avaimella lukitse auto kuskin ovesta AVAIMELLA - ei kaukosäätimen nappulasta.
Avaa oven lukitus ohjelmoitavalla avaimella painamalla kaukosäätimen avausnappulasta kaksi kertaa (AVAIN 2). Tässä vaiheessa mittariston valot välähtävät kahdesti.
Odota 10 sekuntia ja paina avausnappulaa ohjelmoitavasta avaimesta kerran. Lukitus aukeaa ja kakkosavain on ohjelmoitu.
Kokonaisuudessaan neljä avainta voidaan ohjelmoida (kolme kertaa, neljä kertaa, valot välähtävät kolme, neljä kertaa). Ikkunan aukaisu helpottaa välähdysten näkemistä, mutta homma helpottuu, jos yksi istuu sisällä ja yksi on ulkona.
- 1 like
Comment
-
Comment