Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5:n avain (mallia kaukosäädöllinen) kävi pesukoneessa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5:n avain (mallia kaukosäädöllinen) kävi pesukoneessa.

    Että näin.

    Mitähän tälle kaukosäätömallin avaimelle vois tehdä? Vähän aikaa pesun jälkeen toimi normaalisti. Päivemmällä ei enää toiminut kaukosäätöinen k.lukituksen aukaisu ja nyt illalla enää lukitseminenkaan ei onnistu kuin "manuaalisesti".

    - Ultraäänipesu, paristo-osan vaihto?

    Ottaa hiukan päähän, kun tällä hetkellä ainut avain tuohon autoon. Jos vielä heittää niin, että ajonestolaitekaan ei tunnista avainta niin avot.

    Avaimet kävi farkkujen kanssa pesussa tänä aamuna...
    Viimeksi muokannut 360degrees; 25.7.2010, 21:32.

  • #2
    Ultraäänipesu vois olla kova sana. Itsellä on myös hyviä kokemuksia jonkinlaisesta elektroniikan suoja-aineesta, spray-pullosta suihkutellaan piirilevylle yms. Tällä olen saanut ainakin parit täysin mykät (kastuneet) radiokuulosuojaimet toimimaan :)

    Comment


    • #3
      Ultraäänipesu ei taida olla kovin hyvä idea, kestääkö edes elektroniikka sen . Neste ko. laitteissa vaihtelee, yleensä tislattua vettä ja alkoholia.
      Itsellä 100:ssa putosi aikoinaan kobran kaukosäädin rankkasateessa , yöllä vesilätäkköön. Ovet kyllä aukesivat ja auto lähti käyntiin , mutta sadan metrin jälkeen pysähtyi ja meni hälyttimet päälle. Tiesin kyllä mitä tapahtui ja aloin etsiä kobran virtakytkintä konehuoneesta , oli mukavaa vettä tuli kaatamalla, oli säkkipimeää ja 140db soi korvan juuressa. No lopulta löysin kytkimen, tosin yleisöä oli jo kohtuullisesti katselemassa viereisistä taloista. Kuivattelin laitetta noin viikon verran ja taas alkoi pelata eli samaa systeemiä suosittelen. Pariston kunnon voi katsoa. Varmuuden vuoksi kannattaa paristo ottaa pois. Avaimen koodaus pariston jälkeen meni : paina kaukosäätimestä ja avaa ovi avaimella muutaman sekunnin sisällä.

      Comment


      • #4
        Ei riittänyt synkronointi tuohon minun avaimeen. Sille tehtiin pariston vaihto ja samalla tehtiin toinen avain, jolla ovet saa auki (minulla on vain yksi avain tuohon). Sitten avain koodattiin uudelleen:

        1. Avain, jolla ovet saa auki työnnetään virtalukkoon ja virrat käännetään päälle (pitää nimen omaan olla kaukosäädötön).
        2. Kaukosäätöavaimella manuaalisesti ovi lukkoon
        3. Paina 5 sekunnin sisällä avauspainiketta kerran
        4. Odota 5 sekuntia
        5. Paina avauspainiketta kerran (vahvistaa ohjelmoinnin, ajoneuvon lukitus avautuu)
        5. Kytke virrat pois päältä ja poista avain virtalukosta
        6. Valmis

        Nyt kaikki rokkaa. Meni rahaa tuohon pariston vaihtoon, uuden avaimen tekoon ja uudelleen ohjelmointiin (sain ohjeet itselleni mukaan) 57e avainsuutari Ykkösmestareille. Tärkeintä kuitenkin, että kaukosäätö toimii taas. :)

        Comment


        • #5
          Ei virtalukossa olevan avaimen tarvitse olla kaukosäädötön. Juuri pari päivää sitten synkkasin omasta autosta (A4) kaket ja virtalukossa oli kaukosäädöllinen avain.

          Comment


          • #6
            Omaan b5 hommasin uuden avaimen. Laakkoselta sanoivat että auto täytyy viedä heille että avaimet saa koodattua. Kotikonstein ei kuulemma onnistu.
            Onnistuuko vai onko Laakkosen keikka?

            Comment


            • #7
              Oikeilla välineillä onnistuu. Vaatii PIN-koodin.

              Comment


              • #8
                Vcds löytyy mut sillä se ei kait onnistu. Pin-koodi ilmeisesti pyydettävä tehtaalta

                Comment


                • #9
                  Sitä ei saa sieltä, se pitää koodauttaa marmorilla tai sitten pitää olla sopiva työkalu jolla koodin voi onkia itse.

                  Comment


                  • #10
                    Löytyy musta muovinen avain missä lätkä perässä.
                    Kaks eri numerosarjaa löytyy lätkästä. Onkohan jompikumpi se Pin-koodi

                    Comment


                    • #11
                      Sellainen vaalea muovinen lätkä? Kyllä siinä luultavasti on se koodi, neljä numeroa.

                      Comment


                      • #12
                        Joo,
                        Toinen tarra ilmeisesti runkonumeron loppu. Toisessa ekalla rivillä kaks numeroa ja toisella viisi.
                        Oliskohan tuo vaan avaimen tunnus? Tuolla muoviavaimella pääsee ilmeisesti vaan sisälle...

                        Comment


                        • #13
                          Viisinumeroinen se pin-koodikin on, mutta eka numero on aina nolla.

                          Comment


                          • #14
                            Eli nyt kun tuo Pin-koodi on tiedossa ni löytyykös jostain ohjeita tuon avaimen koodaamiseen.
                            Jos oikein ymmärsin ni nyt pitäs kotona tavan tallaaja saaha avain toimimaan?

                            Comment


                            • #15
                              Jos ihan vähän viitsisi googlata, niin löytyisi vaikka tällainen ohje:
                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ching_(Cluster)

                              Comment


                              • #16
                                Eipä hyväksynyt tuota numeroa mikä lätkässä oli.
                                Taitaa olla kuitenkin Laakkosen keikka...

                                Comment


                                • #17
                                  Ei ole, kyllä tuon ikäiseen pitäis löytyä lähiseudun harrastajalta vehkeet joilla pin-koodin saa kaiveltua. Minäkin sen voin postin välityksellä tehdä hivenen huokeammin kuin veljekset Laakkonen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämäkin unohtu ku auto jäi seisomaan. Nyt ollu enemmän ajossa ni vois tuo keskuslukitus kaukosäätöisesti toimia.
                                    Onkos Etelä-Karjalan alueella joku joka osaisi tuon uuden avaimen koodata toimimaan?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X