Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virran "ryöstö"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virran "ryöstö"

    Auto Audi A6 avant 2,5 V6 1998

    Takapenkkiläisille on oma tupakansytytin. Kannattaako tuossa alkaa tupakansytyttimeen meneviltä johdoilta ryöstämään virtaa? Ajatuksena saada jatkettua kaapelilla tupakansytytin hansikaslokeron alle, jossa navigaattorin laturi majailee. Pitäisin mielellään auton siistinä ja kaikki ylimääräinen pois silmistä. Navin johto on jo jemmattu tuulilasin ja kojelaudan väliin sekä oikealle puolelle muovien väliin/alle. Tarkoituksena olisi myös laittaa puhelimen autolaturi mahdollisesti samaan paikkaan hansikaslokeron alle.

  • #2
    Samastahan se virta normaalistikin otetaan, eli miksi ei? Kovin montaa haaraa toki tuohon ei kannata tehdä. Kannattaa myös varmistaa, ettei tupakansytyttimelle tule syöttöä kuin virrat päällä, ettei akku tyhjene joku kaunis päivä.

    Comment


    • #3
      No sitä minäkin mietin että miksipä ei :D
      Ajattelin vain että onko tämän ikäisessä autossa miten edistyksellinen sähköjärjestelmä joka saattaisi mennä sekaisin.
      Tupakan sytkään tulee virta jatkuvana mutta eipä ne laitteet siellä ympäri vuorokauden tule olemaan

      Comment


        #4
        Niin ei tarkoituksella, mutta kun unohdat kuitenkin. Kannattaa laittaa virtalukon taakse jo nyt, eikä vasta kun ensimmäisen kerran aamulla on akku zippi.

        Comment


        • #5
          Takaistuimen sytytin poistuu käytöstä kun suljet kuljettajan ovesta takaikkunoiden kytkimet (turvajuttu lapsia varten, jos ne räplää ikkunoita niin varmaan sytytintäkin on Günter miettinyt). Näin ainakin A8:ssa. Tällöin sinulla lakkaa virransyöttö myös naville. Onko pieniä lapsia? Voi olla hyväkin tai huono juttu tuo virran sulkeminen tapauksesta riippuen. Pahimmassa tapauksessa navia ei voi käyttää kun on pieniä lapsia kyydissä.

          Comment


          • #6
            Hanskalokerolle jos on sähkö menossa, eikö helpompi olisi viedä sulaketaulun terminaaleilta kojelaudan alla johdot?

            Comment


            • #7
              Tai suoraan akulta sulakkeen ja releen kautta? Näin ite tein kun vedin tupakansytyttimen digiboksille hanskalokeron taakke. Oli varmaan kaiken kaikkiaan lyhin ja helpoin reitti vetää johto.

              Comment


              • #8
                Lapsia ei ole. Miten käytännössä onnistuu tuo akusta suoraan johdon vetäminen? Tarkoituksena alkaa myös parantelemaan äänentoistoa ja virtakaapeli pitäisi myös konttiin saada vedettyä.

                Comment


                • #9
                  Akulle vaan johdon toinen pää ja laitteelle toinen pää. Sulake väliin mahdollisimman lähelle akkua. Tämän lisäksi väliin myös rele jos haluat että virrat katkeaa laitteilta kun esim. avaimet ottaa virtalukosta. Releelle sitten heräte virtalukolta/mankasta/tms..

                  En tiedä mistä A6:n saa parhaiten johdon vedettyä sisätiloihin konehuoneesta, mutta jos on esim. pistoke sisälämppärille, niin seuraa vaikka sen johtoa. Tai jos ei ole, niin esim. defan sivuilta voi luntata mistä se sisätilan johdon voi vetää.

                  Comment


                    #10
                    Ratin alla voi kyllä olla suoraan liitinkiskot, joissa mutterilla varustetut pultit joihin on helppo laittaa johdot. Jos on, niin löytyy kaikki tarvittavat liittimet virta-avaimen kautta ja suoraan akultakin.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Pennivasara Näytä viesti
                      Takaistuimen sytytin poistuu käytöstä kun suljet kuljettajan ovesta takaikkunoiden kytkimet (turvajuttu lapsia varten, jos ne räplää ikkunoita niin varmaan sytytintäkin on Günter miettinyt). Näin ainakin A8:ssa. Tällöin sinulla lakkaa virransyöttö myös naville. Onko pieniä lapsia? Voi olla hyväkin tai huono juttu tuo virran sulkeminen tapauksesta riippuen. Pahimmassa tapauksessa navia ei voi käyttää kun on pieniä lapsia kyydissä.
                      Ei vaikuta tuo lasinnostimen pois kytkentä ainakaan minun autossa samalla tavalla kuin Pennivasaran A8

                      Comment


                        #12
                        Ainakin vanhemmissa (70-80lukusissa) on sulakerasialla tyhjiä ylimääräisiä virtalähtöjä. Kai niitä noissa uudemmisakin vielä on? Sieltähän sen kaikista helpoiten saa, ei tarvi katkoa mitään johtoja eikä vedellä akulle ylimääräisiä johtoja.

                        Comment


                        • #13
                          Itse koin ainakin helpommaksi vetää johdon suoraan akulta hanskalokeron taakke, kun läpivienti kerran sinne suoraan johtaa A4:ssa. Ei se tosin varmaan kummonen homma ois tuolta sulaketaulustakaan vetää.

                          Comment


                            #14
                            Sulakerasialla pitäisi olla sellaisiakin napoja mihin tulee virta kun on virrat päällä.

                            Comment


                            • #15
                              Ei tartte läpivientejä, jos ottaa sähköpääkeskuksesta. En noista uudemmista tiedä miten niissä (taisi tuon vuoden A6:ssa olla vielä sama kuin ensimmäisissä A4:ssa), mutta eiköhän siellä ole nuo mutterinastat tai vastaavat jossain mihin voi kytkeä, tai sitten sulakerasiaan. Noista sitten saa kaikki mahdolliset, eli suoran virran, kytketyn virran ja muut. Maapisteetkin löytyvät vierestä. Asennuksesta saa vielä sellasen, että sähkökytkennät voi poistaa ilman, että jää jälkiä.

                              Comment


                              • #16
                                Mistäkähän sen saisi sitten selville että mistä kohti suleketaulua voipi alkaa sitä virtaa ottamaan?

                                Comment


                                  #17
                                  Purat ratin alta muoveja pois ja katsot mitä näkyy. Jos näkyy selvät mutterinastat merkintöineen, niin niistä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X