Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 ABS ja ESP valot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 ABS ja ESP valot

    laitoin auton käyntiin ja otin jalan jarrulta, niin nuo hälyt syttyivät kojetauluun. perskutarallaa.... auto sammuksiin.. virrat päälle... hälyt sammuvat, niin kuin pitää. auto käyntiin ,jarrun painallus...ei hälyjä, mutta kun nostaa jalan jarrulta, rävähtää hälyt kojetauluun. noh...läksin asioille useampia pysähdyksiä ja sammutuksia, hälyt palaa takas. 20km:n ajelujen päätteeksi tulin kotio, sammutin auton, tarttasin uudestaan,polkasin jarrua...vika poissa?? ulkolämpötila +4, kosteata. satunnainen kosteus/kosketushäikkä jossain??
    eräällä palstalla oli vastaavia vikoja kerrottu jarrujen ylikuumenemisen seurauksena, mutta tässä lähettiin liikkeelle ns. kylmällä autolla.

    #2
    Ilman vikakoodeja vähän suotta arvailla, mutta olisikohan jarrupolkimen kytkin.

    Comment


    • #3
      kerran pikahuollossa lukivat vikakoodit, ja siellä tais olla jääny satunnainen toimintahäiriö tuossa katkaisimessa....täytyy luetuttaa noi uusiks. kiitti vinkistä :)

      Comment


      • #4
        Eiköhän se liene se ns. jarruvalokytkin. Se ei maksa kuin pari kymppiä, joten taitaa enemmän maksaa se vikakoodien luku, ellei itsellä ole siihen mahdollisuutta.
        Eikä se aina edes jätä vikakoodiakaan joka kerta sen valoshown jälkeen...
        Joskus jopa moottorinkin vikavalo syttyy kaikkien muiden lisäksi tuon katkaisijan vian seurauksena...

        Comment


        • #5
          Itelläni ainakin oli vika juuri tuossa kytkimessä (brake light switch) maksoi 20? Audilta ja helppo vaihtaa ite.

          Comment


            #6
            Täällä yksi samanlainen kokemus parin viikon takaa. Kyseessä oli tällöin myös A6 C5.

            Comment


            • #7
              no niin... luetutin vikakoodit ja brake light switch eli jarruvalokatkaisin oli jättäny merkkinsä vikablokkiin. palikka tilaukseen. taas suuri kiitos foorumin asiantuntijoille.

              Comment


              • #8
                voi perseen suti! yhteen vikaan pääsee kiinni, toista pukkaa tilalle. onko tämä sitä audin omistamisen ihanuutta? nimittäin hallitus jäi autolla tienposkeen töistä tullessaan. akku tyhjä. sen verran buutattiin kaverin autosta kaapelilla virtaa, että pääsi kotia. yleismittari kertoi, että akulle ei tule lainkaan latausta. todennäköisesti laturi paskana. audilaatua-->kunnes poistut autoliikkeen pihasta.....

                Comment


                  #9
                  Muilla merkeillä ei pääse edes pois pihasta, joten on lyhyt matka huoltoon.

                  Comment


                  • #10
                    tuomio tuli....laturi sökö. samalla vaihtavat takaperän repsikan puolen vetarin stefan. oli hieman tihuutellut. akku menee uusiksi varuulta. onhan silläkin ikää jo 5 vuotta. samaan läjään kaikki, kun kerran on nosturilla. kirpaisee kerran :)

                    Comment


                    • #11
                      homma valmis :) hintaa tuli aika rapiasti hommalle, mutta taas mennään etiäpäin. uuden akun hinta yllätti: 140?!! onpas lyijy kallistunut. yksi seikka kiinnitti heti huomion: abs ja esp toimiessaan ei enää vilkuttele valoja! vanha akku tais olla "valmis." startatessa on kuin päästäis ukkosta pullosta, niin vinhasti pyörittää starttia.

                      Comment


                      • #12
                        Sama homma täälläkin, pitääpä siis käydä lukaseen vikakoodit huomenissa, kunhan saan heräteltyä tuota läppärin akkua sen verran, ettei se sammu jo rappukäytävässä.

                        Comment


                        • #13
                          Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä volttimittari näytti kun laturi oli sökö?

                          Comment


                          • #14
                            volttimittari näytti pelkkää akun jännitettä, joka oli 9,5-10 volttia. tuolla jännitteellä pääsi pari kilometriä ilman muita virtalaitteita juuri ja juuri huoltoliikkeen pihaan.
                            meni muuten aika tarkalle. ajoin parkkiin ja laitoin vaihteenvalitsimen P-asentoon, jolloin auto sammui :)

                            Comment


                            • #15
                              otetaanpas tuo abs+esp häly uudestaan esiin. ei korjaantunut jarrukytkimen vaihdolla?? antanut hälyt pari kertaa rempan jälkeen. kuvio edelleen sama. tulee satunnaisesti käynnistyksen jälkeen, kun nostaa jalan jarrulta. kuittaantuu, kun sammuttaa ja tarttaa uusiksi. ideoita?

                              Comment


                              • #16
                                edittiä edelliseen: abs ja esp putos päältä kovan jarrutuksen jälkeen?? haiskahtaa vahvasti jonkun abs anturin toimintahäiriöltä. anturi mahdollisesti liian kaukana hammaskehältä (mutu)
                                ei muuta kun auto uudestaan pukille.

                                Comment


                                • #17
                                  Nuo ESP:sit ja ABS:sät ovat aika monimutkaisia systeemejä, mutta lähes kaikista virhetoiminnoista pitäisi jäädä vikakoodi. Vikakoodia ei kuitenkaan jää, jos esim. kytkin on viallinen. Tuleeko nyt vikailmoitus toimintahäiriöstä vai ilmoitus, että ko. systeemi ei ole päällä? Speed sensorit ovat kyllä yleisiä vikoja, niissä voi olla sekä mekaanisia että sähköjohtovikoja. Tuossa kuitenkin SSP 204 ESP, josta löytyy myös paljon ABS-juttua:
                                  http://130.74.178.22/aw/training/esp.pdf
                                  Viimeksi muokannut vepek; 26.1.2009, 18:44.

                                  Comment


                                  • #18
                                    otetaanpas tuo abs+esp häly uudestaan esiin. ei korjaantunut jarrukytkimen vaihdolla?? antanut hälyt pari kertaa rempan jälkeen. kuvio edelleen sama. tulee satunnaisesti käynnistyksen jälkeen, kun nostaa jalan jarrulta. kuittaantuu, kun sammuttaa ja tarttaa uusiksi. ideoita?
                                    Onkohan se nyt varmaa ettei vika ole edelleen siinä kytkimessä tai sen asennuksessa, eli sehän taitaa olla säädettävä se työntimen pituus, joten siinä voi olla häslinkiä...
                                    Sitten kun se kytkin on totaalisesti rikki niin se ainakin itselläni jätti vasta vikakoodin vaikka se temppuili lähes puolen vuoden ajan ja oli välillä tovin olevinaan kunnossakin.
                                    Kuitenkin jos se paikallaan painelu sytyttää vikavalot, vaikuttaa että vika on edelleen kytkimessä tai sen säädössä...

                                    Comment


                                      #19
                                      Täällä toinen C5nen johon vaihdettu tuo kytkin. Vika ilmenee kuitenkin edelleen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        vika taisi löytyä!! uusi jarruvalokatkaisin on säädetty päin persettä! jarruvalot syttyvät vasta, kun puolet pedaalin liikevarasta on käytetty. käsittääkseni jarruvalot pitää syttyä, kun jarrupedaali liikahtaa. korjatkaa, jos olen väärässä. vika ilmeni, kun vakkari päällä jouduin hieman jarrutteleen, eikä vakkari lähtenytkään pois päältä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jarruvalot pitäisi todella syttyä muutaman millin välyksellä. Vikakoodi siis varmasti tulee siitä, että sähkökytkin irottaa ennen kuin paineet putoavat.
                                          Viimeksi muokannut jasso; 1.2.2009, 01:41.

                                          Comment


                                          • #22
                                            näin minä sitä itsekkin pähkäilin :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              mites tuo kytkin on säädettävissä? vilkaisin jalkatilaan, ja kytkin on kiinni todennäköisesti sokalla metallirungossa, jota ei voi säätää??rikoillako?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Muisteleisin että ei siinä sen vaikeampaa säätöä ole kuin vetää sen keskitapin ulkoasentoonsa ja painaa jarrupedalia pohjaan silloin kun laittaa sen katkaisijan paikoilleen.
                                                Sehän ei ole millään kiinni, eli lähtee pois kun kääntää sitä, olikohan vastapäivään neljänneskierroksen ja paikoilleen menee tietysti päinvastoin. Siinä on siis tavallaan pikaliitin, ikäänkuin tapit kuten joskus oli ajovalolampuissa...
                                                Se siis työntää sen katkaisijan pohjaan kun laskee pedalin ylös ja samalla säätyy se ylimääräinen tappi sisään ja se on siinä, noin minä sen nyt muistaisin, vaikka siitä taitaa jo aikaa olla kun olen vaihtanut...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  kokeilenpa noilla ohjeilla. kiitti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    pyörähdin kytkimen asentaneen liikkeen pakeilla. ottivat heti syyniin. ilmeisesti tuo kytkin oli kalibroitu väärin, koska asentaja pyöräytti kytkintä käsissään ja laitto takas kiinni. nyt syttyy jarruvalot oikein, eli heti, kun pedaali painuu sen millin pari. saas nähdä, oireileeko tuo esp+abs vielä.
                                                    edit: pari viikkoa mennyt ilman ongelmia. tais tulla kuntoon..
                                                    Viimeksi muokannut kake1969q; 11.2.2009, 18:20.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Audi A6 ABS ja ESP valot

                                                      Kysymyksessä Audi A6 1,8 vm 2000. Airbackin valo paloi ja korjaamolla epäilivät että spiraalipiuha on poikki. Näin olikin kun asiaa sitten tutkin, irrotin backin ja spiraalipiuhan sen kaikkee elektroniikkaa sisältävän mötikän kera. Uutta piuhaa ei ollut, joten kasasin hilppeet takaisin ja kas kummaa, nyt syttyi ESP ja ABS valot. Tietokone herjaa kääntökulmatunnistinta, mitä tarkoittaa ja miten sen saisi päivitettyä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Olet irroittanut ratin asentotunnistimen ja joudut calibroimaan sen uudestaan näillä ohjeilla : http://www.ross-tech.com/vag-com/car...ringangle.html
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 15.8.2010, 13:13.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitoksia linkistä. Spiraalipiuha vaihdettu ja airbackin valo sammui, vaan esp ja abs valoja ei tuossa paikallisella korjaamolla saatu sammumaan noillakaan ohjeilla. Ei kuulema hyväksy noita koodeja. Pitääkö olla millaiset laitteet, löytyykö niitä vaan merkkikorjaamolta vai mättääköhän tässä nyt joku muu?
                                                          Viimeksi muokannut jasso; 15.8.2010, 13:17.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vag-comilla onnistuu, kun osaava harrastaja koodaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X