Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 ABS ja ESP valot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Omassakin kutosessa paloi molemmat valot, ja tuolloin oli yksi abs-anturi särki. Mutta siitä kyllä pitäisi löytyä VCDS:lla vikakoodi mielestäni.

    Comment


    • #62
      Yhdellä ja samalla VCDS/Vag-com -istunnolla nuo kaikki viat yms. pitäisi tulla selville kunhan koodien ja arvojen tulkitsija osaa hommansa. Ei tarvitsisi turhaan kokeilla ja käyttää aikaansa. Eikö ABS-boksilta ei ole vielä lainkaan kyselty mielipidettä asiasta, koska sehän siellä valojaan vilkuttaa?
      Yhdellä ja samalla VCDS/Vag-com -istunnolla nuo kaikki viat yms. pitäisi tulla selville kunhan koodien ja arvojen tulkitsija osaa hommansa. Ei tarvitsisi turhaan kokeilla ja käyttää aikaansa. Eikö ABS-boksilta ei ole vielä lainkaan kyselty mielipidettä asiasta, koska sehän siellä valojaan vilkuttaa?
      Samaa mieltä, nyt pitäisi saada kunnon vikakoodilistaus, vieläpä mielummin englanniksi, että se on ymmärrettävä.
      ESPillisessä autossa tietyt moottorin vikakoodit aiheuttavat ESP-vikavalot, mutta kyllä siitä pitäs sitten jäädä vikakoodi ESP/ABSeihinkin tyyliin "power signal missing from ECU" tms.


      Lainaus:
      akku kannattaa käyttää irti, jos ei vikakoodeja nollaa. Muuten uuden MAFin kanssa seosten sopeutus voi kestää turhan kauan.

      Tuollaista sopeutusta ei ole olemassa.
      Kiisseliautoja en niin tunne, joten käytin "seoksia" yleisnimenä opituista anturiarvoista ja kertoimista. Ne nollautuu joko vikakoodit nollaamalla tai akun irroittamalla.

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja janne_j Näytä viesti
        jarruvalot ainakin toimii ihan normaalisti. ne tarkistin äskön..
        Nii se vielä että jos se jarruvalokytkin temppuilee niin voi ne jarruvalot silti palaa.

        Comment


        • #64
          onkohan täällä kokkolassa päin kenelläkään testeriä että sitä vois tutkia??

          Comment


          • #65
            Homma alkais olemaankin melkein pulkassa, ei vaan hyväksy tuota 001 koodia. Pitääkö tuo kalibrointi tehdä jus pilkulleen noin että autolla ajetaan suoraan palan matkaa vai riittääkö että renkaat on suorassa ja motti käynnissä?

            Comment


            • #66
              Tossa on suomeks rattiasentotunnistimen sopeutus:

              1. käynnistä kone
              2. käännä rattia kierros oikeaan sitten kierros vasempaan
              3. varmista että ratti on suoraan (tässä kohti ohjeissa pyydetään ajamaan, mutta ei yli 20km/h. Ajaminen ei pakollista, kunhan ratti ja renkaat on suorassa)
              4.pidä kone käynnissä
              5.
              [Select]
              [03 - ABS Brakes]
              [Login - 11]
              Enter 40168
              [Do It!]


              6.

              [Basic Settings - 04]
              Group 001
              [Go!]

              [Done, Go Back]


              7. Käytännössä olen huomannut, ett joissakin autoissa vaatii vielä pienen testiajon, että vikakoodit ja valot häviää. Jos ohjainyksikön koodauksia on joutunut muuttamaan, niin tarvitsee jopa lukkojarrutuksen

              Comment


              • #67
                Noin juurikin toimin, siihen asti menee ok. kun tullaan tuohon vaiheeseen että laitetaan tuo koodi 001 ja painetaan go. Ruutuun tulee teksti. Error group 001 not availabe. Onko väliä laitetaanko piuha autoon kiinni ennen vai jälkeen käynnistyksen ja tuota ratin kääntelyä? Kokeilin kyllä molemminpäin, tulos oli sama. Voisiko joku sulake olla palanut, piuhat irti asentotunnistimesta, vai mistähän tuo oire voisi tulla?

                Comment


                • #68
                  Mikä on ABS/ESP ohjaimen koodaus?
                  Jos näyttää 00000, niin joudut tekemään hieman pidemmän koodauksen.

                  Comment


                  • #69
                    Mistähän näkisin tuon koodin. Nollia on paljon ainakin siinä ruudussa kun aloittaa tämän homman. Vikakoodit ymmärsin nyt katsoa äkkiseltään ennen kuin auto taas lähti. 01044 control module incorrectly. Coded 35-00. 00778 Steering angle sensor 66-10. Not matched- intermittent. Suomentamaan en nyt ala kun osaatte itse varmaan paremmin. Tuon sensoripaketin pitäisi olla oikenlainen ja väärin sitä ei käsittääkseni pysty laittamaan, voisiko se piuha olla irti? Ilmeisesti tuon tuolta joutuu vielä irroittamaan ja sehän vaatii tieten Backin irroittamisen myös. Siitä tieten seuraa että backin valo syttyy, saakohan sen koodattua tuolla (wag-com) laitteella pois?

                    Comment


                    • #70
                      Eli ohjainmoduli väärin koodattu kertoo vikakoodi.

                      siinä on ohjainyksikön koodaus:
                      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...cs_(Bosch_5.7)

                      Comment


                      • #71
                        Ei tuonut tuokaan koodaus onnea, iloa ei. Error group 001 not availabe. Tuo teksti tulee lopussa vaan näytölle. Voisiko olla että se spiraalipiuhakääntökulmatunnistinpaketti ei ole tuohon käypänen. Mielestäni siinä oli samat numerot kun aikaisemmassa, voihan sitä tieten ihminen erehtyä. Saako sen airbackin valon poistettua tuosta jos irroitan sen paketin vielä ja tarkistan asian vai herjaisiko tuo testeri sitä jos ei olisi oikeanlainen eli onko tuon paketin irroitus turhaa työtä?

                        Comment


                        • #72
                          Ei se airbag-valo syty jos et virtoja käytä päällä bagin ollessa irti. Mutta tuo koodaus kannattaa vielä kokeilla, itselläkin vaati monta yritystä ennen kuin meni kaikki oikein. ( Ei aina merkkiliikekään osaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88389 )

                          Comment


                          • #73
                            Mikä vag-com versio sulla on käytössä?

                            Comment


                            • #74
                              Versio on käsittääkseni 409.1-S. Autossahan on sellainen nappi josta ton espin saa pois päältä. Nyt sitä ei tosin tiedä onko ne päällä vai ei kun se valo palaa koko ajan vai meneekö espi päälle aina kun sammuttaa virrat, riippumatta siitä mitä napista on valittu? Voisiko tässä olla nyt se että nappulasta on otettu espit pois päältä?

                              Comment


                              • #75
                                Esp on käsittääkseni oletuksena aina päällä ja sen saa napista pois käytöstä aina siihen asti kun nappia uudelleen painetaan tai virrat käytetään pois päältä

                                Comment


                                • #76
                                  Se nappula ei katkaise sähköjä tms. se vain antaa impulssin ohjelmalle. Napista se ei voi olla kiinni.
                                  Tuo koodaus on himan kinkkinen. Ennen koodausta pitää muistaalaittaa login kooditkin oikein.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Olisko tuossa 2000-mallissa vielä Bosch 5.3 . Tuossa siitä Audi Servlet. Sivulta 20 alkaa koodausjuttu, siis login koodi + toinen koodi pitää laittaa ja mm. jarrujen tyyppi pitää selvittää.
                                    http://vwforum.vwforum.ro/index.php?...post&id=128417

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kiitoksia hyvistä neuvoista. Valot saatu vihdoin sammumaan. Tuolta vepekin mainitsemasta linkistä löytyi nuo puuttuvat koodit, eli tarvittiin tuon 40168 koodin lisäksi vielä 04275 ja 09575 koodit.

                                      Comment


                                      • #79
                                        nostetaampa tätä ku vika löytyi.. polttoainesuodattimen yhteydessä on joku muovinen "venttiili" joka oli murtunut.. vika löyty kun jäin autolla tielle ja se vietiin korjaamolle. tai ainakaan valot ei ole sen jälkeen enää syttyny..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mulla audi a3 1.8TQ ja vuosimallia -00. Esp ja abs valot palaa. Näyttää että ohjausmoduli väärin koodattu, välillä näyttää että ohjauskulman anturi paskana ja välillä myös näyttää pitkittäiskiihtyvyysanturia.. Ei näytä samaan aikaan noita, mut abs valo sammuu kun kääntelee rattia ja vag com on samaan aikaan kiinni autossa.. voisikohan tuo ohjauskulman anturi olla rikki tai sit väärässä asennossa ? Tulee kiire tässä kun muutaman viikon päästä leimalle vietävä :D Ja osat aika kalliita ni ei pysty lähtee kaikkee vaihtelee uusiin :)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tuon kiihtyvyysanturin pystyy/pystyn luultavasti korjaamaan, niissä on anturielementin juotokset huonot. Paketti on ainakin sivuttaiskiihtyvyysanturissa valettu uretaaniin, joten pitää tietää, että mistä kohti avaa paketin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Savilahden autossa katto tänään vikakoodit ni pelkkä kiihtyvyysanturi ois rikki ja sen takia luultavasti herjaa noita muitakin. Ja kun viat nollas ja kiihdytin pihalla ni valot sytty samantien palamaan.. Että se ois nyt ekana vaihtolistalla, tai kunhan saan sen purettua. Hanskalokeron takanahan sen pitäs olla ?

                                              Comment


                                              • #83
                                                ABS ja ESP valot palavat

                                                Missähän vois vika olla, kun auton käynnistää niin tulee kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo ja abs/esp valo syttyy...? Ja vika on päällä koko ajan... Abs anturi on vaihdettu uuteen... Vikakoodien luku antoi koodit:

                                                -058E Esivarauspumppu vialllinen
                                                -FFFF Ohjainlaite epäkunnossa
                                                -011D Pyörintänopeusanturi, etuoikea katkos


                                                Kyseessä siis a6 vm-2000
                                                Viimeksi muokannut okkim; 23.1.2011, 12:42. Perustelu: Poistettu turha boldaus.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  kannattas lukee vag-comilla, noi vikakoodikuvaukset on huonosti suomennettu ja numerot ei vastaa vag-vikakoodeja.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ok.. käytin korjaamolla tuota autoa ja siellä oli boschin testaus laitteet.. sieltä sitten tommoset koodit löytyi.. Mut pitääpä varmaan viedä uudestaan koodin lukuun..

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Siis onko nuo nyt ihan hexoina vaan? Typerää.

                                                      FFFF = 65535 = http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535 (Mistä ohjaimesta luettuna? Moottorin ECUsta? Lastutettu?)
                                                      011D = 00285 = http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00285

                                                      058E = 01422 = Ei löydy suoraan, mutta vissiin ESP:n hydraulipumppu. VCDS:llä näkisi tarkkeminkin, että millaista vikaa pumpussa.

                                                      Yleisesti ottaen kaikki muut kuin VCDS (ent. VAGcom) ovat oikeastaan käyttökelvottomia VAGineiden diagnosoinnissa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Joo siis kirjotin tohon noi koodit niin kuin ne minulla lukee tossa paperilla, mikä tulostettiin korjaamolla... Onko abs ja esp hydraulipumppu sama.. ja missähän kohti pumppu autossa on..?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Niin tossa paperissa lukee että. Ohjainlaitediagnoosi audi esp 1.24 vikamuisti... Ja auto on lastutettu. Sillon kun toi vika alkoi, niin varoitus valot ei palanu koko ajan... mutta enää ne ei sammu ollenkaan..

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ootkos mitannut akku- / latausvirran...?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              En ole mitannut.. Niin tommonen vika voi siis johtua latauksestakin..? Huomasin vaan että tuossa diagnoosi paperissa on koodi: 0214 Akkujännite liian alhainen... en sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X