Omassakin kutosessa paloi molemmat valot, ja tuolloin oli yksi abs-anturi särki. Mutta siitä kyllä pitäisi löytyä VCDS:lla vikakoodi mielestäni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 ABS ja ESP valot
Collapse
X
-
Yhdellä ja samalla VCDS/Vag-com -istunnolla nuo kaikki viat yms. pitäisi tulla selville kunhan koodien ja arvojen tulkitsija osaa hommansa. Ei tarvitsisi turhaan kokeilla ja käyttää aikaansa. Eikö ABS-boksilta ei ole vielä lainkaan kyselty mielipidettä asiasta, koska sehän siellä valojaan vilkuttaa?
Yhdellä ja samalla VCDS/Vag-com -istunnolla nuo kaikki viat yms. pitäisi tulla selville kunhan koodien ja arvojen tulkitsija osaa hommansa. Ei tarvitsisi turhaan kokeilla ja käyttää aikaansa. Eikö ABS-boksilta ei ole vielä lainkaan kyselty mielipidettä asiasta, koska sehän siellä valojaan vilkuttaa?
ESPillisessä autossa tietyt moottorin vikakoodit aiheuttavat ESP-vikavalot, mutta kyllä siitä pitäs sitten jäädä vikakoodi ESP/ABSeihinkin tyyliin "power signal missing from ECU" tms.
Lainaus:
akku kannattaa käyttää irti, jos ei vikakoodeja nollaa. Muuten uuden MAFin kanssa seosten sopeutus voi kestää turhan kauan.
Tuollaista sopeutusta ei ole olemassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janne_j Näytä viestijarruvalot ainakin toimii ihan normaalisti. ne tarkistin äskön..
Comment
-
Tossa on suomeks rattiasentotunnistimen sopeutus:
1. käynnistä kone
2. käännä rattia kierros oikeaan sitten kierros vasempaan
3. varmista että ratti on suoraan (tässä kohti ohjeissa pyydetään ajamaan, mutta ei yli 20km/h. Ajaminen ei pakollista, kunhan ratti ja renkaat on suorassa)
4.pidä kone käynnissä
5.
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
6.
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
7. Käytännössä olen huomannut, ett joissakin autoissa vaatii vielä pienen testiajon, että vikakoodit ja valot häviää. Jos ohjainyksikön koodauksia on joutunut muuttamaan, niin tarvitsee jopa lukkojarrutuksen
Comment
-
Noin juurikin toimin, siihen asti menee ok. kun tullaan tuohon vaiheeseen että laitetaan tuo koodi 001 ja painetaan go. Ruutuun tulee teksti. Error group 001 not availabe. Onko väliä laitetaanko piuha autoon kiinni ennen vai jälkeen käynnistyksen ja tuota ratin kääntelyä? Kokeilin kyllä molemminpäin, tulos oli sama. Voisiko joku sulake olla palanut, piuhat irti asentotunnistimesta, vai mistähän tuo oire voisi tulla?
Comment
-
Mistähän näkisin tuon koodin. Nollia on paljon ainakin siinä ruudussa kun aloittaa tämän homman. Vikakoodit ymmärsin nyt katsoa äkkiseltään ennen kuin auto taas lähti. 01044 control module incorrectly. Coded 35-00. 00778 Steering angle sensor 66-10. Not matched- intermittent. Suomentamaan en nyt ala kun osaatte itse varmaan paremmin. Tuon sensoripaketin pitäisi olla oikenlainen ja väärin sitä ei käsittääkseni pysty laittamaan, voisiko se piuha olla irti? Ilmeisesti tuon tuolta joutuu vielä irroittamaan ja sehän vaatii tieten Backin irroittamisen myös. Siitä tieten seuraa että backin valo syttyy, saakohan sen koodattua tuolla (wag-com) laitteella pois?
Comment
-
Eli ohjainmoduli väärin koodattu kertoo vikakoodi.
siinä on ohjainyksikön koodaus:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...cs_(Bosch_5.7)
Comment
-
Ei tuonut tuokaan koodaus onnea, iloa ei. Error group 001 not availabe. Tuo teksti tulee lopussa vaan näytölle. Voisiko olla että se spiraalipiuhakääntökulmatunnistinpaketti ei ole tuohon käypänen. Mielestäni siinä oli samat numerot kun aikaisemmassa, voihan sitä tieten ihminen erehtyä. Saako sen airbackin valon poistettua tuosta jos irroitan sen paketin vielä ja tarkistan asian vai herjaisiko tuo testeri sitä jos ei olisi oikeanlainen eli onko tuon paketin irroitus turhaa työtä?
Comment
-
Ei se airbag-valo syty jos et virtoja käytä päällä bagin ollessa irti. Mutta tuo koodaus kannattaa vielä kokeilla, itselläkin vaati monta yritystä ennen kuin meni kaikki oikein. ( Ei aina merkkiliikekään osaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88389 )
Comment
-
Versio on käsittääkseni 409.1-S. Autossahan on sellainen nappi josta ton espin saa pois päältä. Nyt sitä ei tosin tiedä onko ne päällä vai ei kun se valo palaa koko ajan vai meneekö espi päälle aina kun sammuttaa virrat, riippumatta siitä mitä napista on valittu? Voisiko tässä olla nyt se että nappulasta on otettu espit pois päältä?
Comment
-
Olisko tuossa 2000-mallissa vielä Bosch 5.3 . Tuossa siitä Audi Servlet. Sivulta 20 alkaa koodausjuttu, siis login koodi + toinen koodi pitää laittaa ja mm. jarrujen tyyppi pitää selvittää.
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?...post&id=128417
Comment
-
Mulla audi a3 1.8TQ ja vuosimallia -00. Esp ja abs valot palaa. Näyttää että ohjausmoduli väärin koodattu, välillä näyttää että ohjauskulman anturi paskana ja välillä myös näyttää pitkittäiskiihtyvyysanturia.. Ei näytä samaan aikaan noita, mut abs valo sammuu kun kääntelee rattia ja vag com on samaan aikaan kiinni autossa.. voisikohan tuo ohjauskulman anturi olla rikki tai sit väärässä asennossa ? Tulee kiire tässä kun muutaman viikon päästä leimalle vietävä :D Ja osat aika kalliita ni ei pysty lähtee kaikkee vaihtelee uusiin :)
Comment
-
Savilahden autossa katto tänään vikakoodit ni pelkkä kiihtyvyysanturi ois rikki ja sen takia luultavasti herjaa noita muitakin. Ja kun viat nollas ja kiihdytin pihalla ni valot sytty samantien palamaan.. Että se ois nyt ekana vaihtolistalla, tai kunhan saan sen purettua. Hanskalokeron takanahan sen pitäs olla ?
Comment
-
ABS ja ESP valot palavat
Missähän vois vika olla, kun auton käynnistää niin tulee kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo ja abs/esp valo syttyy...? Ja vika on päällä koko ajan... Abs anturi on vaihdettu uuteen... Vikakoodien luku antoi koodit:
-058E Esivarauspumppu vialllinen
-FFFF Ohjainlaite epäkunnossa
-011D Pyörintänopeusanturi, etuoikea katkos
Kyseessä siis a6 vm-2000
Comment
-
Siis onko nuo nyt ihan hexoina vaan? Typerää.
FFFF = 65535 = http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535 (Mistä ohjaimesta luettuna? Moottorin ECUsta? Lastutettu?)
011D = 00285 = http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00285
058E = 01422 = Ei löydy suoraan, mutta vissiin ESP:n hydraulipumppu. VCDS:llä näkisi tarkkeminkin, että millaista vikaa pumpussa.
Yleisesti ottaen kaikki muut kuin VCDS (ent. VAGcom) ovat oikeastaan käyttökelvottomia VAGineiden diagnosoinnissa.
Comment
Comment