Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi satasen ilmastoinnin täyttö liitin aivan hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi satasen ilmastoinnin täyttö liitin aivan hukassa

    Osaako joku tämmöisen pirssin omaava tai muuten vaan fiksumpi kertoa että mistä löydän ilmastoinnin täyttö liittimen.Kokolailla konehuone jo koluttu läpi mutta ei löydy mitään sen näköistä mihin vois täyttö letkun tyrkätä. Vai voiko tämmöisessä -92 mallisessä olla se vanhan aikainen systeemi missä käytetään freonia ja sen täyttäminen ei sit niin vaan onnistukkaan.

    Audi 100 2,8 quatro at 1992

  • #2
    Pari riviä alempaa, pitäs päästä ainakin alkuun etsinnöissä;
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87383

    Comment


    • #3
      Kiitos toi selvitti jo vähän . Elikkä tässä on sit varmaan se vanha systeemi mikä täytetään kompuran kyljessä olevasta liittimestä . Se ei kuulemma onnistu kaikissa paikoissa ?

      Comment


      • #4
        Siinä se on kompuran päällä heti, pitäisi onnistua täyttäminen ammattilaiselta.

        Siinä on sellainen musta korkki päässä, Kannattaa vaihtaa messinkiseen missä on tiiviste sisällä näin kuulemma ei pääse sieltä venttiilistä vuotaa nesteitä mäelle. Näin sanoi "kylmämies"

        Itsellä järjestelmä täytettiin pari viikkoa sitten isceon49 ja sellaista -22 alkoi tulla sisälle.

        Comment


        • #5
          isceon49 ja sellaista -22 alkoi tulla sisälle.
          Nyt taisi mennä puurot ja vellit sekaisin ;DD Ei kait nyt ihan -22 asteista ;)

          Comment


          • #6
            Lötkössä ainakin vaihtoehtoinen paikka on lauhduttimen edestä putkista. Olisikohan C4:ssäkin vielä samoin. Oikeaoppisesti tiettyjä juttuja varten kuuluisi ottaa ylipaineanturi pois ja sitä kautta.

            Comment


            • #7
              Murre:

              Kyllä sieltä sellaista tuli mittaisin oikeen fluken ir-lämpömittarilla keskisuuttimista.

              Huono kuvakin löyty näköjää sen sinä hetkellä ollut -20

              http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2687823.jpg

              Comment


              • #8
                Höyrystimen jäätyminen edessä jo tuolla ulos puhalluslämpötilalla.. tai sitten mittari ei näytä oikein :( Kannattaa tarkastaa käyntipaineet samalla (onko OK?), jos teet lämpötilamittauksen uudelleen.

                Comment


                • #9
                  Entiseen omaan kävin täyttää, siinä oli ainut liitin siinä kompuran kyljessä, niiden lämpörättien takana.
                  Pitää olla huoltomiehellä näppärät sormet että saa letkun kiinni ja pois ilman että vuotaa.
                  Siinä olis hyvä olla sellainen 15cm jatko takaiskulla että ois helpompi laittaa letku kiinni.
                  Ja laitettiin "vanhat" aineet sisään, tais olla r24?!

                  Comment


                  • #10
                    tai sitten mittari ei näytä oikein
                    Miten mitataan ilmavirran lämpötilaa luotettavasti infrapunamittarilla? Tai ritilikön läpi kanavan sisäpinnan lämpötilaa?

                    Comment


                    • #11
                      Itse en noista kylmäjutuista paljon tiedä, mutta uskon että ihminen joka on koko elämänsä niiden kanssa ollut tekemisissä (teollisuus/auto) että tietää mitä tekee. Kyllä siinä mittarit oli kiinni ja kaikki oli ok lopuksi.

                      Hyvin on ainakin toiminut mitä on tullut käytettyä ja EN epäile yhtää etteikö kenno jo vetäisi jäähän mutta ainakin ilmaa on sisälle tullut niinkun pitääkin.

                      Ei ollut sillä hetkellä muuta mittaria kun tuo fluken kapula, siitä ei ole hajuakaan kuinka tuolla pitäisi mitata ilmavirtaa niin että olisi luotettava, kuhan nyt tökkäsin sen tuohon suuttimien eteen.

                      Comment


                      • #12
                        Miten mitataan ilmavirran lämpötilaa luotettavasti infrapunamittarilla? Tai ritilikön läpi kanavan sisäpinnan lämpötilaa?
                        Ei milestäni infralla oikein saa ilmavirrasta luotettavaa mittausta millään lailla... Kanavan sisäpintakaan ei kyllä anna oikeata arvoa.

                        Comment


                        • #13
                          Itse en noista kylmäjutuista paljon tiedä, mutta uskon että ihminen joka on koko elämänsä niiden kanssa ollut tekemisissä (teollisuus/auto) että tietää mitä tekee. Kyllä siinä mittarit oli kiinni ja kaikki oli ok lopuksi.
                          Pää-asia on se, että toimii näillä helteillä ;)

                          Comment

                          Working...
                          X