Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 takapenkin kääntö ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 takapenkin kääntö ei toimi

    Elikkäs 1998 A3 on kyseessä ja kuskinpuoleinen takapenkin selkänojan kääntö ei halua enää toimia. Onko kenelläkään kokemusta mikä vika voisi olla ja saako sen miten purettua?

  • #2
    Oletko varma ettei ole vaan jumissa? Mulla ainakin joskus jumittaa, auttaa kun kiskoo edestakasin tai kopauttaa nyrkillä siihen lukituksen ympäristöön ja samalla vetää siitä vivusta.

    Comment


    • #3
      Sonikk: Kyllä minä rynkytin aika huolella sitä penkkiä ja lukitusta mut ei vaan auennut tuntuu kuin joku antais siellä vivustossa periksi mutta pitää vielä yrittää tuota nyrkillä hakkaamista ja mutamaa kirosanaa.
      Japix: Kyseessä on takapenkin kaatomekanismi.

      Comment


        #4
        Mulla ainakin itse se muovinen vipu antoi periks sen verran, että ei saanut selkänojaa kaadettua. Otin vivun irti ja väänsin pihdeillä sitä akselia, niin sain selkänojan nurin.
        Edit: Mulla olikin hantin puolella tämä vika. Lieneekö sama systeemi kuskin puolella(kin)?
        Viimeksi muokannut FreeAtLast; 25.6.2010, 07:15.

        Comment


        • #5
          Omassakin tuo vipu tuntuu antavan periksi. Tosin erikoista on vian satunnaisuus, välillä toimii välillä ei. Olen asian kiertänyt sillä, että painan tuon selkänojan alakiinnikkeen auki, jolloin jostain syystä tuo kaatomekanismikin avautuu ilman väkivaltaa. Eli tarkoitan sitä "kynttä" mikä kääntyy selkänojan alakiinnikkeen yli ja toimii saranapisteenä.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia vinkeistä pitää yrittää huomenna availla uudestaan kunhan selviää tästä Suomen ja Tallinnan välisestä aikaerosta =)

            Comment

            Working...
            X