Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sisäilmankierron puhallin ei pyöri A6 C5 rinkulassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sisäilmankierron puhallin ei pyöri A6 C5 rinkulassa

    Sisäilmankierron puhallin hansikaslokeron takana ei siis pyöri profiilin autossa. Oli polttanut sulakkeen, mutta ei sen vaihtamisella lähtenyt siltikään toimimaan. Purin värkin irti ja tarkistin hiilet + löin suoraan 12V akkulaturista ja puhallin itsessään on kyllä ehjä ja pyörii. Puhaltimelle tulevasta piuhasta mittailin 8-9V jännitettä riippuen puhallusnopeudesta, kun puhallin ei ollut paikoillaan (onko toi sit pulssiohjattu, kun ei tuon enempiä muuttunut?). Miksikäs se sitten ei pyöri, kun piuhat tökkää yhteen... hyviä vinkkejä kaivataan seuraavaavaksi vian etsimiskohteeksi?

  • #2
    Puhallin on tullut tiensä päähän. Laturilla tms. se puhallin pyörii helposti koska saa enemmän virtaa kuin normaalisti, se saattaa herkistää laitteen hetkellisesti kun pyörittää laturilla.

    Comment


    • #3
      Löin vielä tuon puhaltimen takas paikoilleen ja lukasin vikakoodit, kun sain vihdoin tuon VAG-COM:n lukemaan HVAC:ia.

      Address 08 -------------------------------------------------------
      Controller: 4B0 820 043 G
      Component: A6-Klimavollautomat D55
      Coding: 00060
      Shop #: WSC 00099
      1 Fault Found:
      01273 - Fresh Air Blower (V2)
      17-00 - Control Difference

      Eli tuo tulee ilmeisesti nyt nimenomaan siitä, ettei se puhallin ole enää toiminnassa?
      Pystyykö VAC-COM:lla ajamaan jotain output testiä, joka vielä ajais väkipakolla tuota puhallinta? Vai pitääkö se uskoa, että uusi on hankittava :)

      Comment


      • #4
        Tulipa testailtua uutta puhallinta paikoilleen, mutta eipä toi virkkanu sen kummosempia ilmaan. Aikani jeesusteltua otin sen ohjainyksikön siitä puhaltimen vierestä irti, niin jo liitintä irrottaessa "haiskahti" palaneen käryä... johtojen päällyset ennen liitintä kyrvähtäneet pari milliä ja itse liittinkin hiilenä/reilusti tummentuneena. Eli pitänee rueta mettästään jostain uutta ohjainyksikköä tuon hajonneen tilalle.

        Comment


        • #5
          Sweet, nyt tulee taas kabiiniin ilmaa. Se säätövastusmutikka oli tullut tiensä päähän.

          Comment


          • #6
            Usein kulkevat käsikkäin. Flektin laakeri ahdistaa niin paljon että esivastus paistuu kypsäksi.

            Comment


            • #7
              01273 - Fresh Air Blower (V2)
              17-00 - Control Difference

              Itselläni antaa ilmastointi tuota samaa vikakoodia, mutta ongelmana onkin se, että puhallusta ei saa sammumaan edes laittamalla laitteen off-asentoon. Puhallusilma tuntuisi olevan oikean lämpöistä haluttuun verrattuna mutta puhallusteho on tavallaan täysillä melkein koko ajan ja manuaalinenkaan säätö ei vaikuta siihen. Oisko mitää ehdotuksia?

              Comment


              • #8
                Veikkaisin samaa säädintä sinullekin. Noiden ranskalaiset kanssa kun tuli aikanaan leikittyä, niin säätimen hajoamisen oireet ovat hyvinkin erilaisia. Ei sano mitään tai sitten puhaltaa täysillä eikä nopeus muutu kirveelläkään.

                Comment


                • #9
                  Oisko tuohon jotain osanumeroa tai kuvaa mistä kyseinen ohjain löytyy. Mahtaako olla kallis värkki?

                  Comment

                  Working...
                  X