Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flekti pyörii omiaan ja tyhjentää akun

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Flekti pyörii omiaan ja tyhjentää akun

    Mistäköhän pitäis vikaa lähteä hakemaan, kun jäähdyttimen flekti pyörii omiaan ja tyhjentää akun? Aamulla kauppaan lähtiessä ihmettelin, että miten ihmeessä toi flekti tuolla pyörii, vaikka autolla ei ole ajettu viimeiseen 20 tuntiin. Flekti sammui, kun virrat käänsi päälle. Auto lähti nippa nappa käyntiin, mutta kaupan pihalta ei sitten enää poistuttukkaan. Muutaman tunnin päästä laiton pellin alle uuden akun ja 10 minuutin päästä akun vaihdosta flekti lähti taas pyörimään ja sammui sillä kun autoon laittoi virrat päälle. Autoa ei siis käynnistetty välissä vaan laitettiin pelkästään uusi akku paikalleen.

  • #2
    anturi oikosessa. Käytännössä siis joko anturi paskana tai johdot maissa

    Comment


    • #3
      V-chekker ei anna mitään vikakoodia. Flekti siis lähtee välillä itsekseen pyörimään ja sammuukin itsestään vaikkei auto ole ollut käynnissä tuntikausiin. Mikä anturi voisi viallisena ohjatu flektiä tuolla tavalla?

      Comment


      • #4
        Eipä tollasista mitään vikakoodia jääkään . Ota flektiä ohjaavalta anturilta piuha irti ja katso jatkuuko ryttyily ( en juuri ko. moottorista tiedä missä on , mutta yleensä syylärissä ) Anturihan toimii sillä periaatteella että se maadottaa jolloin flekti käynnistyy. Jos anturi on hajalla, se maadottelee omia aikojaan itseään.

        Comment


        • #5
          Eipä ollut anturin piuhan irrottamisella mitään vaikutusta.

          Comment


          • #6
            Flektille menevät piuhat irti ja silloin se ei pyöri. Voit ajaa ilman flektiä kunhan tarkkailet lämpöjä. Kannattaa se flektin anturi joka sijaitsee jossain kohdin syyläriä uusia varmuuden vuoksi.

            Comment


            • #7
              Näin teinkin, mutta kiinnostaa mikä ohjaa flektin päälle vaikka anturi on irti.

              Comment


              • #8
                Mikäli anturin johdot on irti, ei flekti voi pyöriä itsestään!

                Flektin toiminnan voi testata yhdistämällä anturilta tulevat johdot yhteen vaikka jollain sähköjohdolla. Tällöin flektin pitäisi pyöriä.

                Mutta kun autossasi se flekti pyörii itsestään, on todennäköistä että johdot on rispaantuneet ja jossain kohdin ne saavat maita.

                - Tarkista näin:

                Flektin pyöriessä itsestään heiluttele flektille ja anturille meneviä johtoja sieltä täältä. (flektin pitäisi pysähtyä kun ei saa maita )Tarkista anturille, ja flektille menevät pistokkeet etteivät ne oli rikkoutuneet. Ruiskauta niihin CRC:tä.

                Ei se vika voi kaukana olla.

                Comment


                • #9
                  Eiköhän tässäkin lämpötila-anturi ohjaa relettä, joka taas kytkee flektin eli rele jää päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Vika löytyi. Se konehuoneen perällä oleva boxi, jossa majailee moottorinohjauksen ECU ja releet oli puolillaan vettä. Rele, joka ohjaa flektiä oli oikarissa. Onneksi ei ollut vettä ihan ECUn korkeudella asti niin selvis tällä kertaa releen uusimisella ja kaikkien liittimien puhdistamisella.

                    Comment


                    • #11
                      Missä tuo poksi on tarkalleen. Pitäisi itsekin tarkistaa...

                      Comment


                      • #12
                        Konehuoneen perällä kuskin puoleisessa nurkassa suojamuovin alla. Mulla oli siitä boksista palanen irti nurkasta ja sieltä on sadevesi päässyt boksiin. On vissii edellinen omistaja irrotanut/kiinnittänyt boksin kantta väkivalloin.

                        Comment


                        • #13
                          Auto seissyt pari päivää niin oli lähtenyt pienempi flekti nokassa pyörimään omia aikojaan jossain vaiheessa ja tyhjännyt akun. akku latuuseen ja taas alko ropelli pyöriä käänsin virrat päälle ni loppu pyöriminen sitte virrat pois ni hetkenpäästä alko taas suhista. eli siis tekee sitä kun virrat on pois.
                          yksi vika koodi löyty ekalla kertaa: Cooling Fan Power / Ground Circuit Malfunction. mutta tuotakaan ei tullut toista kertaa ku kokeilin koodit lukea.
                          nyt loppu pyöriminen ku vähän annoin nyrkkiä joka puolelle konetilaa :D eli missä ois nyt vika...

                          ...nii ja kone on awx 1.9 tdi
                          Viimeksi muokannut jta; 22.5.2011, 19:46. Perustelu: omaa viestiään voi muokatakin, ei tarvitse heti uutta viestiä jatkoksi pistää...

                          Comment


                          • #14
                            jotuu kyl otta akun johto irti ettei yöllä taas tyhjene...

                            Comment


                            • #15
                              Ota boksi kotelo auki ja putsaa releet siitä ecun alta. Mula teki samaa kun auto oli seissyt muutaman kuukauden keula pystys ja kaukalon rännit ollu tukossa. Pinnit oli ihan ruosteessa, mutta flektin huuto loppu tällä.

                              Comment


                              • #16
                                eikös ecu oo siinä akun vieres kuskin puolella mustan laatikon sisäs?? pitää huomenna tutkia lisää..

                                Comment


                                • #17
                                  Sieltä löytyy

                                  Comment


                                  • #18
                                    no olihan sielä hapettumaa niin reilusti että polttoaine pumpun rele lopetti tos ajos toimintansa. Aikani sitä putsasin ja pyörittelin ni alko toimimaan mutta oli nastat niin loppu että kävin marmorilla. Rele 19eur ja samalla otin jarruvalon katkaisian 18eur ku tahtonu jäädä nuo jarruvalot palamaan. Huomenna näkee miten pelittää...

                                    Comment


                                    • #19
                                      toimii ainakin vielä :) ei kellään ois ylimäärästä ecu boxin kantta myydä? Sakemannit väätäny vähän rikki sitä jonka vuoksi sinne pääsee vähä kosteutta--> oikkuilee...

                                      Comment


                                      • #20
                                        ei loppunutkaan pyöriminen vielä näillä... Alotti taas pyörimisen ku sammutin auton ja loppu ku käänsin virrat takas... Satunnaisesti pyöriskelee. Onkos tuon ropellin rele missä jos se vaan kettuilis?
                                        Viimeksi muokannut lmakko; 26.5.2011, 19:15.

                                        Comment


                                        • #21
                                          jep vihdoin löyty vika. Rele numero 219 paskana sisällä osat helisee irtonaisina.. Onko kukaan hakenu tollasta paljonko marmori kynii?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Marmori kyni 30 eur ja vika korjaantui vaihtamalla tuo 219 rele :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Audi A4 2.0 Bens 2004 jäähdyttäjän flekti on kokoajan päällä vain ison liittimen irrottaminen auttaa. Mitkä kaikki voi tähän vaikuttaa ? Anturi ? Tai sit se boxi siinä flektin päällä ? Osaako joku kertoo...apuja tarvitaan !

                                              Comment

                                              Working...
                                              X