Mistäköhän pitäis vikaa lähteä hakemaan, kun jäähdyttimen flekti pyörii omiaan ja tyhjentää akun? Aamulla kauppaan lähtiessä ihmettelin, että miten ihmeessä toi flekti tuolla pyörii, vaikka autolla ei ole ajettu viimeiseen 20 tuntiin. Flekti sammui, kun virrat käänsi päälle. Auto lähti nippa nappa käyntiin, mutta kaupan pihalta ei sitten enää poistuttukkaan. Muutaman tunnin päästä laiton pellin alle uuden akun ja 10 minuutin päästä akun vaihdosta flekti lähti taas pyörimään ja sammui sillä kun autoon laittoi virrat päälle. Autoa ei siis käynnistetty välissä vaan laitettiin pelkästään uusi akku paikalleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Flekti pyörii omiaan ja tyhjentää akun
Collapse
X
-
-
Eipä tollasista mitään vikakoodia jääkään . Ota flektiä ohjaavalta anturilta piuha irti ja katso jatkuuko ryttyily ( en juuri ko. moottorista tiedä missä on , mutta yleensä syylärissä ) Anturihan toimii sillä periaatteella että se maadottaa jolloin flekti käynnistyy. Jos anturi on hajalla, se maadottelee omia aikojaan itseään.
Comment
-
Mikäli anturin johdot on irti, ei flekti voi pyöriä itsestään!
Flektin toiminnan voi testata yhdistämällä anturilta tulevat johdot yhteen vaikka jollain sähköjohdolla. Tällöin flektin pitäisi pyöriä.
Mutta kun autossasi se flekti pyörii itsestään, on todennäköistä että johdot on rispaantuneet ja jossain kohdin ne saavat maita.
- Tarkista näin:
Flektin pyöriessä itsestään heiluttele flektille ja anturille meneviä johtoja sieltä täältä. (flektin pitäisi pysähtyä kun ei saa maita )Tarkista anturille, ja flektille menevät pistokkeet etteivät ne oli rikkoutuneet. Ruiskauta niihin CRC:tä.
Ei se vika voi kaukana olla.
Comment
-
Vika löytyi. Se konehuoneen perällä oleva boxi, jossa majailee moottorinohjauksen ECU ja releet oli puolillaan vettä. Rele, joka ohjaa flektiä oli oikarissa. Onneksi ei ollut vettä ihan ECUn korkeudella asti niin selvis tällä kertaa releen uusimisella ja kaikkien liittimien puhdistamisella.
Comment
-
-
Auto seissyt pari päivää niin oli lähtenyt pienempi flekti nokassa pyörimään omia aikojaan jossain vaiheessa ja tyhjännyt akun. akku latuuseen ja taas alko ropelli pyöriä käänsin virrat päälle ni loppu pyöriminen sitte virrat pois ni hetkenpäästä alko taas suhista. eli siis tekee sitä kun virrat on pois.
yksi vika koodi löyty ekalla kertaa: Cooling Fan Power / Ground Circuit Malfunction. mutta tuotakaan ei tullut toista kertaa ku kokeilin koodit lukea.
nyt loppu pyöriminen ku vähän annoin nyrkkiä joka puolelle konetilaa :D eli missä ois nyt vika...
...nii ja kone on awx 1.9 tdiViimeksi muokannut jta; 22.5.2011, 19:46. Perustelu: omaa viestiään voi muokatakin, ei tarvitse heti uutta viestiä jatkoksi pistää...
Comment
-
no olihan sielä hapettumaa niin reilusti että polttoaine pumpun rele lopetti tos ajos toimintansa. Aikani sitä putsasin ja pyörittelin ni alko toimimaan mutta oli nastat niin loppu että kävin marmorilla. Rele 19eur ja samalla otin jarruvalon katkaisian 18eur ku tahtonu jäädä nuo jarruvalot palamaan. Huomenna näkee miten pelittää...
Comment
Comment