Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeussäätimen asennus merkkipajalla - ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vakionopeussäätimen asennus merkkipajalla - ongelma

    Vakkarisäätimen asennusprojekti hieman tökkii. Auto (A4 B6 BFB -03) ollut nyt kaksi kertaa pajalla kysesen operaation takia ja tilanne on, että käsijarrun, ABS:n ja ESP:n varoitusvalot palaa koko ajan. Ekalla kerralla asennettiin viiksi, toisella ratin lähettyvillä oleva ohjainboksi vaihdettiin ja kolmas kerta on vasta tulossa. Ilmeisesti uutta boksia ei saatu koodattua vielä sopimaan auton "pää-boksin" kanssa yhteensopivaksi? Säädin kyllä toimii, mutta varoitusvalot palaa kokoajan.

    Onkohan jollain samoja kokemuksia? Voikohan luottaa, että auton muut varoitusvalot toimivat oikein? Esim. jos joku kriittinen vika sattuisi tulemaan (öljynpaineet katoaa tai moottori ylikuumenee) niin voiko luottaa, että niiden varoitusvalot toimivat oikein? Reissuun pitäisi lähteä ja hieman epävarma fiilis kun on tällainen tilanne päällä.

    #2
    Abs-yksikkö pitää koodata ohjeiden mukaan. Tuo valoshow on "normaalia" kun vaihdetaan rattiohjainmoduli.

    Abs/esp-yksikkö pitää koodata uudestaan, myös ratinasentotunnistin.
    Sitten pitää käydä ajaa testilenkki ja tehdä vielä lukkojarrutus.
    Ne voi soittaa mulle sieltä merkkihuollosta, niin voin neuvoa miten miten miten toi homma hoidetaan :)

    Comment


    • #3
      No hyvä että tietoa sentään jostain löytyy ;) No joo kylä siellä pajallakin varmaan tietoa on, mutta kun ensin yksi hemmo värkkää ja seuraavalla kerralla on toinen jamppa asialla ja kaikki hemmot ja jampat ei ehkä sitten hallitse ihan kaikkea. Varmaan tiedonkulkuongelmia myös, kuten yleensä kun organisaatio on riittävän suuri. Noh, toivottavasti se seuraava pajalla käynti on sitten viimeinen tämän asian tiimoilta.

      Mutta, voiko noiden muiden varoitusvalojen toimintaan luottaa, esim. öljynpaine, jäähdytys jne.?

      Comment


        #4
        Ei se saisi asiakkaalle näkyä, onko yksittäinen asentaja osannut hoitaa homman loppuun asti. Kyllä siitä organisaatiosta pitä löytyä joku, joka huolehtii asian loppuun asti hoidetuksi. Niillä hinnoilla varsinkin.

        Mulla on suunnitelmissa 8L:n vastaava projekti. Tarvisin vielä ainakin login-koodit ja jos jollain on vinkejä, mitä kaikkea tuossa pitikään ottaa huomioon, otan neuvot kiitollisena vastaan. Tarviiko tuo ESP/ABS-purkki oikeasti vaihtaa, vai riittäkö sille koodaus? Oletan, että VAG-Comilla homma onnistuu..

        Comment


          #5
          voi niihin muihinkin varoituksiin väliaikaisesti luottaa, vain abs/esp ei ole oikein koodattu.

          Siis vain joissakin tapaukseesa joutuu rattiohjainmodulin vaihtamaan, joka aiheuttaa ratinasentotunnistimen uudelleenkoodauksen abs/esp-yksikölle.

          Riippuen tapauksesta, joutuu myös mittaristoa koodaamaan, sekä vakionopeudensäätimen tapauksessa moottorinohjausyksikköön

          Tuo ratinasentotunnistimen koodaus on ensikertalaiselle hieman kinkkinen, itsekin sitä jouduin pariin kertaan miettimään.

          Comment


            #6
            Aika pelottavaa osaamista merkkiliikkeessä. Ihme etteivät sanoneet, että "ei mahdollista koodata edes tehtaalla". Välillä kyllä tuntuu, että meillä on täällä monella paremmit tietokannatkin käytössä kuin merkkiliikkeissä, vaikka niiltä me ne ikään kuin ollaan poimittu.

            Amalin, mikä siinä koodauksessa oli kinkkistä?

            Comment


              #7
              Se on vaan niin monivaiheinen, että jos ei seuraa ohjeita niin jää vaiheita välistä.
              lyhennettynä (en nyt muista yksityiskohtia):
              login, abs-kohtainen koodi
              coding, abs-kohtainen koodi.
              vikakoodien nollausta
              rattia 30 astetta vasemmalle ja takas.
              login, joku koodi taas
              basic setting
              testiajo ja lukkojarrutus

              Comment


                #8
                4vantin (ei kuulemma enää jäsen) kanssa koodattiin mulle vakionopeudensäädin, ajotietokone ja uusi ohjainboksi samalla kertaa ja takuttiin samallalailla... Siinä oli tosiaan joku järjestys koodatessa... ei vaan yhtään mitään muistikuvaa millainen... Se ratin asennontunnistimen koodaus ei meinannut onnistua. Tarviko se sitten asentaa vasta vakionopeudensäätimen asennuksen jälkeen... vaiko ennen sitä... Mut alko pelittään, kun tehtiin oikeassa järjestyksessä. Kokeilemalla selviää. Ja osaava kerholainen saa tehtyä vag-commilla saman kuin se paja(tai ei samaa, vaan saada hommat kuntoon). :)

                Comment


                • #9
                  Vaihtelin tuossa viikonloppuna ratinasentotunnistimen ja tosiaan oli hieman kinkkinen keksiä oikea tapa vaikka ohjeet ovat aika hyvät, esim: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...28Bosch_5.7%29

                  Mutta lyhyesti ensin login autokohtaisella koodilla (taulukon mukaan), sitten coding jälleen taulukon mukaisella koodilla, sen jälkeen steering angle sensor calibration.

                  Comment


                  • #10
                    No nyt alkas yhtäkkiä takalasinpyyhin elämään ihan omaa elämää. Tuosta viestiketjun alusta asti on ollut tuo varoitusvalotilanne päällä ja mitään ei ole tehty tässä välissä, mutta yllättäen takalasinpyyhin alkoi pyyhkiä ihan itsekseen ja sitten pysähtyy kun sille itelleen sopii, ja pysäyttää itsensä vielä ihan mihin kohtaan vaan keskelle lasia. Kaippa tuo liittyy siihen ratin ohjainboksiin ja sen koodaamattomuuteen, mutta ihme että se just nyt alkaa pyyhkimään miten sattuu kun just on tehty yli 1000 km:n reissu eikä siellä mitään. Ja mitään muuta ei ole tehty kun tulpat vaihdoin eilen illalla ja tein koeajonkin sen jälkeen eikä mitään erikoista ilmennyt. Tänään kun lähdin päivällä ajamaan niin parin minuutin ajon jälkeen takapyyhin sekosi.

                    Missäköhän sijaitsee sulake tuolle pyyhkimelle? Vois nypätä sen irti siihen asti kunnes menee kolmatta kertaa vakkarisäädinprojektin takia pajalle.

                    Edittiä; Sulakkeet löytyi kun vähän tutustui asiaan ;) uudehko tuttavuus tämä Audi... Ei tarvinnutkaan nyppiä sulaketta irti kun pyyhin rauhoittui ihan itsestään. Katsotaan millä päällä pyyhin huomenna mahtaa olla.
                    Viimeksi muokannut pedaali; 29.6.2010, 21:46. Perustelu: Löytyi

                    Comment


                    • #11
                      No nyt on säätimen asennukset ja koodaukset saatu päätökseen. Nyt ongelmana on tuo itsekseen pyyhkivä pyyhin. Audipajalla sanoivat että testerin mukaan vika on pyyhkijän moottorissa kun pyyhkii itekseen ja stoppailee mihin kohtaan lasia tahansa. Pyyhkimessä on myös yliliikettä, eli se liikkuu liian pitkälle toisessa ääriasennossa ja kun korjaa pyyhkimen asentoa piirun ylöspäin niin sitten menee taas yli toisella puolella. Epäilen että joku on joskus hieman roikkunut tjsp. tuossa pyyhkijän varressa ja moottori on saanut siitä siipeensä, mutta tämä onkin sitten uusi stoori eikä kuulu tämä otsikon alle... vastailkaa toki tänne jos on jotain "annettavaa" tähän pyyhin asiaan, esim voisko tuolle moottorille tehdä jotain itse tai mitä maksaisi uusi moottori.

                      Comment


                        #12
                        Ettei olisi saranasta johdot rispaantuneet.

                        Comment


                        • #13
                          Sekin on tietysti yksi vaihtoehto, mutta näissä on vissiin ollut näitä nestevuotoja/moottorin vikaantumisia. Vilkaisin verhoilujen välistä ja nestevuodon merkkejä oli moottori-vaihdepaketin kyljessä nähtävissä. Lisäksi tuo pyyhkimen yliliike ei kai korjaannu muuta kuin tuon paketin vaihdolla. Jos tuossa paketissa on jotain elektroniikkakomponentteja sisällä niin se ei paljoa tarvi kosteutta vikaantuakseen.

                          Toisaalta tuo vian esiintyminen ainoastaan ajoittain voisi kyllä johtua juuri tuosta johtojen rispaantumisesta, esim kun luukkua on availtu niin vikatila tulee päälle tai poistuu...

                          Comment


                          • #14
                            Kannattaa alkuun ottaa moottori pöydälle ja puhdistaa / kuivata se kunnolla sekä käydä juotokset läpi.

                            Comment


                            • #15
                              Ongelma vakkarin koodaamisessa

                              Hei.

                              Asensin Autooni Audi A4 1.8t Quattro vm:2003 BFB vakkarin ja tietokoneen mukaan vakkarin jokainen liike toimii "kun sain sen koodattua", mutta ei käytännössä kuitenkaan toimi. Heti kun sain vakkarinviiksen paikoilleen ja kaikki kasaan monitoimiratin radionapit meni mykäksi, taustavalot palaa ja räikkä, ratinlämmitin toimii ja mittaristossa valot sammuivat pienenajon jälkeen. sitten vag-comilla koodailtiin pariinkin otteeseen vakkari ja ratin napitkin mutta ei vaan toimi. osaisiko joku sanoo joka on kyseisen homman tehnyt, ja onko kellään muulla monitoimiratti mennyt mykäksi? kiitos :)

                              Comment

                              Working...
                              X