Vaihdoin virtalukon pohjan ja kaikki muu toimii niin kuin pitääkin, mutta radio ei sammu, kun ottaa avaimen pois. Ennen sammui. Mikä meni pieleen( joku johto lähti irti tms.)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä virtalukossa sammuttaa radion?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Naksahtaako lukkopesä ulos, kun vetää avaimen pois? Radiohan toimii 0-asennossa, kunnes avain vedetään pois. Kun avaimen vetä ulos, kuuluu lukkopesän tulla muutaman millin mukana. Oisko huonosti paikalla?
-
Minkälainen homma tuo pohja on vaihtaa?
Nimittäin omassani alkoi viime viikolla virtalukko oikuttelemaan, aina välillä sytytysvirrat käännettäessä päälle ei sähkö kulje aivan kuten pitäisi vaan summeri saattaa huutaa, mittariston valot palaa "vajailla", releet saattaa "rämistä" ym. kivaa.
edit: öljysin aseöljyllä ja rassailin virtalukkoa...kun avaimen painaa ronskisti pesään, kytkeytyy virrat yleensä oikein. Nyt se virtalukko tosin jumii välillä pohjaan.Viimeksi muokannut Rusty; 11.6.2010, 21:28.
Comment
-
Virtalukko naksahtaa ja ponnahtaa ylös, kaikki muu toimii paitsi radion sammutus. Pohja on helppo vaihtaa, kun löytää ne kaksi pientä ruuvia, joilla pohja on kiinni. Katso lisää haulla.(virtalukonpohjan vaihto)
Comment
-
Mitä uraa tarkoitat. Jos tarkoitat sitä uraa, mihin virtalukon tanko painuu, niin miten isonsit sitä. Se "nasta" pohjassa on suurin epäilyksen aihe. Virtalukon tanko ei osu siihen. Tai sitten tanko on poikki. Sormella hyvä tutkia.( vaikka pitäisi olla taitoa)
Comment
-
Comment
-
Itellä samanlaisia vikoja + Ekan_Kerran: jäi startti päälle kun olin jo käynnistänyt auton. Toisen_Kerran avain jäi virtaukkoon startti asentoon, eikä avain suostunut kääntyyn/lähteen pois! kun väkivalloin (pihdeillä) Kolmannen_Kerran: auton jo käydessä ajovalot, puhallin ja pyyhkiät eivät toimineet... Että sellasta. Aattelin onkohan se ihan sika pahavaihtaa koko virtalukko??
Comment
-
Onko kellään kokemuksia OSSCA-merkkisestä, tuotekoodi 1033-0435, pohjasta? Otin tuollaisen matkaan paikallisesta varaosaliikkeestä kun halvalla (9e) sain. Kiireessä en ehtinyt katella pienellä präntättyä tekstiä "Repl. 4A0 905 849B". Tuo Bertta loppuinen on kuitenkin automaattivaihteiseen tarkoitettu. C-loppuinen olisi manuaalivaihteiseen ja nykyinenkin on C-loppuinen.
Edit: Näköjään tuo kantakin, joka menee virtalukkoon päin, ei ole aivan saman muotoinen. Alkuperäisessä on puoliympyrä, tarvikkeessa "monimuotoisempi".
Kannattaako edes kokeilla vai vienkö suosiolla takaisin? Perkele kun on merkkiliikkeessä niin kallis (melkein 50e) eikä Tepoltakaan keksi mitään muuta tilattavaa. (Olisiko muuten kukaan Kajaanin nurkilla tilaamassa Tepolta tavaraa?)
Aukaisin tuon oman pohjan ja kaikki näytti ehjältä, ei hapettumia eikä mitään. Johtuuko toimimattomuus ainoastaan siitä että se tavallaan väljistyy käytössä eikä kaikki kontaktit nappaakaan ihan sillä hetkellä kuin pitäisi?Viimeksi muokannut Rusty; 19.8.2010, 17:29.
Comment
-
Kokemuksia on OSSCA merkkisistä tuotteista siinä mielessä, että ostin yhden OSSCA bensapumpun heikkona hetkenä kun halvalla sain, niin kestihän se 10 minuuttia.
Tämä OSSCA merkki on kaikista ala-arvoisinta tavaraa, mitä olen koskaan ja missään nähnyt. Kiinalaista OEM roskaa, vie takaisin.
E. Merteililtä löytyy 27,22e hintaan A6 -95 virtalukon pohja. http://www.merteil.fi/ Lähettävät kyllä postilla.
Comment
-
Joo kyllä se on takaisin vietävä. Ei se edes passannut paikalleen. Kajaanissa sekä Fixus- että AD-liikkeissä ilmoittivat että saavat vain kyseisen merkkisiä osia Startaxin kautta.
Kaikista hassuinta oli AD:lla kun näytti tietokoneelta kyseisen tuotteen tietoja, joissa näkyi myös hinta. Hinnaksi oli merkattu 9e. Myyjä kuitenkin sanoi hinnaksi 16e. Sama Fixus-myyjällä 9e.
Minkälaistahan se tuo Motonet myy?
Comment
-
Yritin Motonetistä kysyä osasta sähköpostitse, mutta sieltä ei ole mitään vastattu.
Laitoin joutessani myös tuonne OSSCAlle (Kiinaan) spostia kysyäkseni olisiko niillä tarjota toisenlaista osaa. Sieltähän vastattiin välittömästi ja haluttiin valokuvia ja tietoa erovaisuuksista sekä olisivat mielellään ottaneet myös tuon alkuperäisen pohjan. Kuvan lähetin, virtalukon pohjaa en:)
Juu ja merkkiliikkeestä tuli tilattu original-osa.
Comment
-
Oikeesti ne kiinalaiset halus sen pohjan vain sinne siksi, että saa ruveta tekeen kopioita siitä.
Jos nykyaikana haluaa teettä alkuperäisen kaltaisia osia (ei ole piraatteja, koska varaosilla ei ole mallisuojaa) ei tartte kuin lähettää mallikappale valmistajalle. Piirustuksilla ole juuri mitään virkaa enään.
Comment
-
Kaverille tuli tenkkapoo A4 1.9TDI manuaalivaiht. vm96 kanssa....nimittäin olivat antaneet hänellekin varaosapuljusta (ei siis orkkis) tuollaisen OSSCAN 4A0905849b -numeroisen pohjan ja sähköt on kuulemma sekaisin. Ei varmaankaan sitten tuo ole oikea osa? Edit: orkkis "pätkivä" takaisin ja toimii toistaiseksi.Viimeksi muokannut Rusty; 4.2.2012, 20:09.
Comment
-
Mikähän lie nyt ongelmana kun joko sähköt ei taas kytkeydy ollenkaan tai sitten miten sattuu. Tuntuisi äkkiseltään siltä että kun avainta painattaa virtalukossa "epänormaalilla " tavalla (~sivuun ja syvälle) saa sähköt kytkeytymään. Ihan kuin virtalukko ei edes kääntäisi tuota pohjaa. Voiko virtalukosta vaurioitua osa, joka kääntää virtalukon pohjaa?
Comment
-
Nyt ehdin ottaa mittariston pois edestä ja katsella tuota virtalukon pohjaa. Pohja näyttää ehjältä ja virtalukkokin liikkuu ihan normaalisti...mutta sellaisen omituisuuden huomasin että kun otan auki ne virtalukon pohjaa pidättävät ruuvit ja painan kädellä pohjaa kiinni virtalukossa, homma toimii normaalisti. Heti kun ruuvaan pohjan kiinni, alkaa temppuilu. Aivan kuin joko tuo virtalukon pohja ei olisi riittävän pohjassa tai sitten virtalukko ei painata sitä keskitappia tms. Onko kokemuksia tuollaisesta? Ei ollut "peilityökalua" joten en päässyt tutkimaan äkkiseltään tuota virtalukko niiltä osin jolla se liikuttaa tuota pohjaa.
Millainen urakka on ottaa tuo virtalukko pois? Tai mitenkähän saisi käännettyä tuota pohjaa ilman virtalukkoa?
Comment
-
Pohjaahan kääntää vaikka ruuvimeisselillä. Tai auton avaimellakin.
Toki ihan ensimmäiseksi järkevintä on ensin vaihtaa se virtalukon pohja, jos et ole sitä jo jossain vaihessa tehnyt. Se lukon pohjaa kääntävä tappi kun ei oikein voi niin pyöristyä, ettei kääntäisi virtoja päälle asti. Starttiasentoon asti se voi hyvin kulua liian pyöreäksi, mutta "virrat päällä" asentoon pitäisi aina riittää. Se kun on liikeradan suht keskellä eli viimeistän starttausasennossa avainta kääntämällä pitäisi välyksistäkin huolimatta kääntyä riittävästi.
Pohjassahan yleensä mustuu kontaktiliuskat siten, että ne eivät enää johda. Painamalla pohjaa voi juuri sopivasti saada kontaktit liikkumaan vähän eri kohtaan ja taas virran kulkemaan.Viimeksi muokannut jasso; 30.6.2013, 23:03.
Comment
-
Virtalukon pohja on vaihdettu jokunen elokuussa 2010, merkkiliikkeestä ostettu osa.
Pitää koettaa katella jokin sopiva esine jolla kääntää rikkomatta kuitenkaa virtalukon pohjaa. Perhana kun ei löydy sitä vanhaa pohja osaa, olisi verrannut että meneekö ne yhtä syvään siihen koloonsa. (Vanha alkoi myös kytkemään sähköjä omituisesti sekä lisäksi jumittamaan.)
Comment
Comment