Vika ei ollut Vilkku/hätävilkkureleessä vaan vilkkuviiksessä.
Uusin vilkkureleen, koska rele rätisi, silloin kun vilkut eivät olleet päällä. Hätävilkku/rele irtoaa kolostaan kojelaudasta kahdella kärkipihdillä, joilla saa otteen relerungon sivuilla olevista koloista (edestäpäin hätävalokolmion molemmin puolin noin 12 mm pitkät ja 8 mm syvät kolot). Painonappi paneelin suojus tulee iroittaa, jotta kolot näkyvät punaisen painin osan molemmin puolin.
Uusi rele ei korjannut vikaa, koska vika oli minunkin auton villkkuviiksessä. Vika korjautui crc:n ja paineilman avulla joita ruiskutin vuorotellen kolmekertaa vilkkuviiksen kosketuspintoihin. Mitään verhoilua ei tarvinnut purkaa autostani. Uskon vian johtuvan ajan kanssa ja käytön seurauksena kontaktipinnalle muodostuvasta sähköä johtavasta epäpuhtaudesta (vaseliini+metallihiukkaset alkaa johtaa sähköä). Virta karkaa vilkkureleen vetopiiriin ja aiheuttaa releen vedon ja päästön tiheään tahtiin aiheuttaen rätinän. Olisi muuten toimiva vanha rele myynissä edullisesti, jos jollain on oikeasti vikaa vilkku/hätävilkkureleessä. Harmi, että luen tämän viestiketjun vilkkuongelmani kannalta liian myöhään, mutta ajattelin kertoa kokemukseni. Toivottavasti tästä on jollekkin hyötyä, joka painii saman ongelman kanssa.
Comment