Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäätimen asentaminen jälkeenpäin uuteen TT:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vakionopeudensäätimen asentaminen jälkeenpäin uuteen TT:seen

    Olen uutta TT:tä ostamassa ja tutkaillut Saksan tarjontaa aktiivisesti viimeiset pari viikkoa. Aika monesta autosta puuttuu vakiovarusteista vakionopeuden säädin ja en viitsi autoa valkata vakkarin perusteella kumminkaan.

    Onko kuinka iso operaatioa asentaa itse jälkeenpäin? mitä tarvitaan? ja paljonko kustantaa? moottorina olisi 2.0 TFSI

    Leoniin asensin muutama vuosi sitten (maksoi n. 90e). Audin kanssa ei taida ihan yhtä halvalla päästä?

    Onko noihin saatavilla enää sellaisia vakkarinviiksiä, jotka olisi integroitu vilkunviikseen vai ainoastaan erillisiä? jos joutuu erillisen laittamaan, niin menee rattitolpan suojamuovitkin ilmeisesti uusiksi.

    #2
    Vaatinee viiksen ja mahdollisesti ohjauspylväselektroniikan sekä muoveja. Pahimmillaan 400e. Monitoimiohjauspyörälliseen ei tarvitse elektroniikkaa, joten siihen on varmasti puolet edullisempi.

    Erillisestä viiksestä maksaa mielellään, sen käyttöliittymä on nimittäin paljon vanhaa vilkkuviikseä parempi.

    Comment


    • #3
      Itse olen noita kruiseja muutaman laittanut, rattiakselin muovi totteleee Dremeliä ihan nätisti. Jarkon kanssa täysin samaa mieltä käyttöliittymän ylivertaisuudesta. Onneksi sitä vanhaa (80-luvun peruja olevaa!) vilkkuviiksessä olevaa systeemiä ei enää näissä ~2002 uudemmissa ole.

      Comment


        #4
        OT: Heksa: Kyllä niitä vilkkuviiksimalleja on uudemmissakin. Esim. A2:ssa viimeiseen valmistusvuoteen (2005) asti. Noissa malleissa taitaa pitkälti myös puuttua cruisen merkkivalo mittaristosta. Ja toki konsernin muissa merkeissä myös tuota vilkkuviiksiratkaisua vieläkin.

        Kieltämättä erillinen viiksi on ylivertainen käytettävyydeltään.

        Comment


        • #5
          Onks kellään antaa varaosanumeroita tarvikkeista?

          Englannin sivuja tutkailin ja siellä ei missään mainittu mistään johtosarjan
          tarpeesta tms. ainoastaan viiksi + rattiakselin muovi (n. 60 + 25 puntaa).

          Omassa autossa ei tosiaan monitoimirattia ole.

          Englannissa moni paja asentaa noita n. 220 puntaa asennettuna sis. osat. Suomessa hinnan saa kertoa kahdella.

          Comment


          • #6
            Tuli sen verran tutkittua asiaa lisää, että osien lisäksi pitää yksi johto vetää ohjauksen eculta > auton ecuun.

            Vielä kun saisi oikeat pinnit tietoon, niin homma alkais olemaan toteuttamista vaille valmis.

            Comment

            Working...
            X