Kuskin puoleisen jalkatilan kumimaton alla oleva matto on märkä. Koitin maistella nestettä, mutta maistui märältä matolta eli lämppärin kenno on tietysti vaihtoehto, mutta voiko sinne tulla jarru/hydrauliikkanestettä jostain koska puhdasta vettä se ei ole vaan jotenkin liukkaan oloista noin sormenpäissä. En löydä silmämääräisesti mitään kohtaa, mistä neste tippuisi. Kaikki nestemäärät ovat pysyneet konehuoneessa kohdallaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 -90 avant nestettä kuskin jalkatilassa
Collapse
X
-
Jarru tai hydrauliikkanestettä sinne ei tule mitenkään. Sadevettä korkeintaan, jos on se puhallinkaukalossa oleva kumitutti tukossa, mutta silloimpa lainehtii aika hyvin koko kaukalo.
Itse epäilisin lämmityslaitteen kennoa. Hyvinkin normaali ilmiö näissä Audeissa :)
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=19
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...4&postcount=21
Comment
-
Itellä aikoinaan oli se kumitutti just siellä puhallinkaukalossa tukossa roskista ja letkulla kun huuhteli autoo niin hörppäs sen kennoston sisäkierron reiän kautta vedet sisälle. Lähti se kumitutti kokonaan pois.
Kennokin vuoti aikanaan ja silloin haisi kyllä makea haju jäähdytinnesteestä ja se vesi on rasvaisen/liukkaan tuntuista sormissa. Oli myös silloin repsikan puolen kumimaton alus aivan märkä.
Comment
-
Ok - kuivattelen maton nyt kesäauringossa ja laitan sitten lämppärin päälle niin siitähän sen sitten näkee. Tietysti ensin tarkistelen sen mahdollisen vesiongelman sieltä konehuoneen puolelta. Olen jo varautunut vuosia sitten hankkimalla lämppärin kennon ja tulostamalla foorumista asennusohjeet - pirullinen homma jos siihen joutuu. Palaan asiaan kun homma on ratkennut...
Comment
-
Kyllä sinne voi hyvinkin tulla hydraulinestettä ja reilusti. Jarrutehostin toimii hydraulinesteellä ja jos vuotaa, vuotaa polkimen juuresta suoraan sisään ja kerääntyy lattiamaton alle penkin eteen. Itsellä vuoti aikoinaan satasessa tehostin sisään ja lattiamaton alle laitettu hesari imeytyi litimäräksi. Lisäksi hammastanko voi yhtä hyvin vuotaa öljyä sisään.
Mutta tuo on helppo todeta, kun kumartuu lampun kanssa katsomaan rattiakselin ja jarrupolkimen juuren, että onko öljyssä vai ei.
Comment
-
Muistaakseni joskus lötkössä tuli kytkintä ilmatessa nestettä jalkatilaan.
Voin olla väärässä mutta kytkinpolkimen juuressa oli joku sylinteri mistä sitä vuoti.
Comment
-
No niin palataanpa aiheeseen. Kesän aikana nestettä ei ole tullut - lämmitys helteillä ollut kiinni, joten viittaisi tältä osin lämppärin kennoon. Mutta nyt on läppäri ollut päällä ja silti matot kuivana. Mulla on vahva epäilys, että se oli hydrauliikkanestettä. Nesteen pinta oli pudonnut n. 0,5 senttiä (sitä on nyt muutenkin pitänyt silloin tällöin vähän lisäillä). Eli mikäli teoriani on oikea niin mistä se tulee ja miten asia korjaantuu. Niin ja terävässä jarrutuksessa syttyy jarrujen huutomerkki koetaulussa sama näyttö tulee kun auto seisoo tyhjäkäynnillä (tämä lienee pommivika). Kärry on automaatti, joten kytkimen voi jättää pois laskuista.
Comment
-
Kyllä automaatti-ilmastointikin säätää lämmön läpillä. Hana vesiletkussa sulkeutuu kun tilataan täysillä kylmää. Muistaakseni samassa alipainepiirissä sisäilmankierron läpän kanssa. Jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, että kyllä kenno vuotaisi ilman läpivirtaustakin vaikka toinen letku olisikin tukossa.
Comment
Comment