Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön keskuslukitus ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön keskuslukitus ongelma

    En löytänyt vastaavaa vikaa haulla, joten nyt on kysyttävä ongelmaan ehdotuksia.

    Kyseessä 100-87 Avant, jonka keskuslukitus toimii muuten, mutta kuskin puolelta ei tapahdu mitään avainta kääntäessä. Repsikan puolelta operoitaessa kuskin nappi menee ylös ja alas niinkuin kuuluu.

    Eli pumppu on ehjä, letkut eivät vuoda. Johdot olivat ehjät ainakin oven haitarikumiin saakka. Nyt sitten jää vaihtoehto, että johdot olisivat poikki jostain muualta tai irti pumpulta. Ilmeisesti myös mikrokytkin löytyy lukkosysteemistä.

    Koska autosähkö ei ole ominta alaa, niin millä voisin selvittää missä mättää?
    Pitääkö lukolle tulla suora virta? Kolme piuhaa näkyy olevan oven sisällä. Miten ohjaus pumpulle on hoidettu avainta kääntäessä?

    Yleismittari löytyy, mutta mitä pitäisi mittailla? Myöskään pumpun tarkka sijainti ei ole tiedossa, nolo!

    #2
    Kolme johtoa ovessa ovat avaimen liikkeistä ohjaustietoa välittäviä.
    Kymmenessä vuodessa unohtuu, olisivatko keltainen-valkoinen-harmaa.
    Yhteen tulee plussa jota kytkemällä vuorotellen kahteen muuhun tulee pumpulta ali- tai ylipaine.
    Pumppu löytyy takaistuimen alta harmaaseen solukumiin pakattuna.

    Ääni katkenneille johdoille haitarikumin lähimaastossa. Seuraava ääni rikkinäiselle katkaisijalle lukon yhteydessä.

    Comment


    • #3
      Minusta siellä on plus, miinus ja signaali. Tästä itse asiassa juuri oli juttua foorumilla. Omassani signaali taisi olla vihreä/jotain.
      Itse tein niin, että otin pistokkeen oven sisältä irti ja kokeilin vuorotellen hypyttää signaalijohtoon plus- ja miinusjohtoa. Näin toimien lukot menivät kiinni-auki.

      Kysyjän ongelma on todennäköisesti signaalijohdossa, koska keskuslukitus ei reagoi kumpaankaan suuntaan.
      Todennäköisin vikapaikka on haitarikumin kohta.
      Aloittaisin vastusmittauksella oven pistokkeen ja keskuslukituksen boksin liittimen väliltä.

      Pelkääjän puolelta keskuslukitusta ohjattaessa kannattaa muistaa, että avaimet virtalukossa pelkääjän ovesta ei pitäisi saada ovia keskuslukituksen avulla lukkoon. Itse kun ensin kuvittelin, että nyt paukkui keskuslukitus toiseltakin puolelta, kun avaimet virtalukossa johtosarjavikaa etsin.

      Comment


        #4
        Tuo ohjaus taittuu jossain faceliftin paikkeilla eli juurikin -87. Vanhemmissa vaihdellaan +12V kahden johdon vällillä ja uudemmissa vaihdellaan +12V:tä ja maata signaalijohtoon.

        Pumppu on takapenkin alla ainakin sedanissa. Avantista en nyt muista, että onko samassa paikkassa vai takakontin kyljessä.

        Comment


          #5
          Olisiko kenelläkään keskuslukon pumpun tulevien johtojen selityksiä?

          Värejä oli meidän lötkössä

          Punainen (=+12?)
          Ruskea (maa)
          Kelt./Vihr.
          Sin./Pun.
          Sin./Vihr.

          Kaken ajattelin keskuslukon jatkoksi laittaa

          Comment


            #6
            Sinivihreän johdon väliin se boksi muistaakseni. Älä ammu, jos muistini pettää :D

            Comment


              #7
              Kokeillaan ja katsotaan sitten seuraamukset.

              Edit.:
              Ei jouduttu turpakäräjille. Sinivihreään kytkettynä toimii. Tämä siis FL lötkössä jossa signaalijohtoon vaihdellaan +12 tai maata riippuen kumpaan suuntaan lukkoa ajetaan.

              Nyt on siis ebayn parhaita kauko-ohjaimia lötkön keskuslukon jatkeena.
              Viimeksi muokannut Lipponen; 3.4.2016, 19:00. Perustelu: Tulokset

              Comment


                #8
                Mä laitan tuohon 200:een jossain välissä tarvikemallisen kauko-ohjaimen. Siispä nyt on testattu värit :)

                Comment

                Working...
                X