200:sen ilmastointi lopetti lopulta toimintansa. Vielä viime syksynä ja kesänä pukkasi kylmää vaikka pakastamiseen asti, mutta nyt ei lähde kompura käyntiin. Järjestelmän alipainekytkin estää kompuran käynnistyksen, joten ilmeisesti sieltä on aineet loppu.
Pelkkä täyttöhän onnistuu hyvin käyttämällä aineiden/öljyjen vaihdossa, joten sinänsä siinä ei ole ongelmaa.
Viime kesänä ja edellisenäkin kompura piti käydessään jo melko ilkeää ääntä. Sellaista aavistuksen metallista kolkotusta ja yleistä kahinaa. Toisaalta kahisi myös, kun kompura ei ollut päällä, joten oikein hyvällä tuurilla voisi vika olla pelkästään kytkimen laakereissa. Korjattavissa erikseen?
Koska on aika todennäköistä, että itse kompura on kaput, ei oikein järkeä teettää aineiden täyttöä/korvausta, vaan nyt suoraan vaihtaa se kompura ehjään, josta päästäänkin itse ongelmaan.
Jos sinne nyt lyö uuden kompuran kiinni, joka siis on varmasti aina 134a:lle suunniteltu, järjestelmään pitää varmaan laittaa 134a:ta myös eikä jotain r12:sen korvaajaa? Koko muu järjestelmä on r12:selle, joten osaa pitää vissiin vaihtaa?
Eli mitä tuon kanssa nyt kannattaisi tehdä? Käydä imaisuttamassa mahdolliset loput r12:set ulos ja uusia koko järjestelmä? Eli o-renkaat, kuivain, kuristin ja kompura ainakin, mahdollisesti myös letkuja ja mitä lie? Pomppaako hinta noilla toimenpiteillä sitten jo katosta läpi?
Vai voiko siihen vain hommata uuden kompuran ja uusia kuivaimen sekä aineet? Kompura kannattaa varmaan homatta uusi, eikä etsiä käytettyjä? Ilmeisesti siellä on alkuperäisenä Denson kompura (ei logoja, mutta ulkomuoto viittaisi Densoon).
Vinkkejä, mistä etsiä uutta kompuraa ja hyvää ammattitaitoista ilmastointipajaa pk-seudulta? Finnklima Kelatiellä on ainoa, minkä tiedän. Se on vissiin ok?
Pelkkä täyttöhän onnistuu hyvin käyttämällä aineiden/öljyjen vaihdossa, joten sinänsä siinä ei ole ongelmaa.
Viime kesänä ja edellisenäkin kompura piti käydessään jo melko ilkeää ääntä. Sellaista aavistuksen metallista kolkotusta ja yleistä kahinaa. Toisaalta kahisi myös, kun kompura ei ollut päällä, joten oikein hyvällä tuurilla voisi vika olla pelkästään kytkimen laakereissa. Korjattavissa erikseen?
Koska on aika todennäköistä, että itse kompura on kaput, ei oikein järkeä teettää aineiden täyttöä/korvausta, vaan nyt suoraan vaihtaa se kompura ehjään, josta päästäänkin itse ongelmaan.
Jos sinne nyt lyö uuden kompuran kiinni, joka siis on varmasti aina 134a:lle suunniteltu, järjestelmään pitää varmaan laittaa 134a:ta myös eikä jotain r12:sen korvaajaa? Koko muu järjestelmä on r12:selle, joten osaa pitää vissiin vaihtaa?
Eli mitä tuon kanssa nyt kannattaisi tehdä? Käydä imaisuttamassa mahdolliset loput r12:set ulos ja uusia koko järjestelmä? Eli o-renkaat, kuivain, kuristin ja kompura ainakin, mahdollisesti myös letkuja ja mitä lie? Pomppaako hinta noilla toimenpiteillä sitten jo katosta läpi?
Vai voiko siihen vain hommata uuden kompuran ja uusia kuivaimen sekä aineet? Kompura kannattaa varmaan homatta uusi, eikä etsiä käytettyjä? Ilmeisesti siellä on alkuperäisenä Denson kompura (ei logoja, mutta ulkomuoto viittaisi Densoon).
Vinkkejä, mistä etsiä uutta kompuraa ja hyvää ammattitaitoista ilmastointipajaa pk-seudulta? Finnklima Kelatiellä on ainoa, minkä tiedän. Se on vissiin ok?
Comment