Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpötila-anturin sijainti? (100 2.2 -87)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin lämpötila-anturin sijainti? (100 2.2 -87)

    Päevee.

    Tosiaan, missähän lie moottorinohjauksen lämpötila-anturi?

    Epäilyttää että kone luulee käyvänsä kylmänä, koska

    -vie epäilyttävän paljon polttoainetta
    -lähtee heikosti käyntiin lämpösenä
    -6. suutin koko ajan auki. (nappasin jo aikaa sitten piuhan irti)

    #2
    Koneen perässä oleva anturi?

    Termostaatin lähellä on se iso anturi "multivika-anturiksi" sanottu myös. Siitä menee tieto ilmastoinnille ja mittariston lämpömittarille. Eihän tuossa ole sen erityisemmin mitään moottorinohjausta, kun on k-jetillä.
    Ja luulisin lämpöaikakytkimen ohjaavan tuota 6. suutinta.

    Joku korjatkoon/kertokoon lisää.

    Comment


      #3
      Imusarjan kylmäkäynnistyssuutinta ohjaa lämpöaikakytkin. Löytyy kannen rintapellin puoleisesta päädystä, iso pitkä anturi, johon menee kaksi johtoa. Liitin siitä irti ja mittaa onko jompi kumpi anturin nastoista suoraan maissa. Kumpikaan ei saisi olla suoraan maissa, toinen pienellä vastuksella ok.

      Toinen KK-suutinta ohjaava on puolan vieressä oleva alipainekello, jos sellainen löytyy. Tosin se ohjaa kaasuläppäkytkimen kautta eli vain kun kaasu on auki.

      KK-suutin toki pitää olla täysin tiivis sähköliitin irrotettuna. Jos piuha irti ja ei vuoda, mutta silti käy huonosti, mahdollisesti ohjauspaineensäätimessä häikkää. Löytyy lohkon kyljestä tulppien alta, metallinen mötikkä, johon menee sähköliitin ja kaksi bensaputkea. Kyseessä täysin mekaaninen laite, sähkö ei sitä ohjaa. Hoitaa siis sopivan seoksen moottorin lämpötilan mukaan.

      Mikä moottorityyppi? KG? Löytyy stanssattuna tulpparivistön alta keskeltä lohkon ja kannen liitoksesta. http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1193839958

      Comment


      • #4
        Moottorin lienee tyyppiä AD? Moottorin tunnistekoodirivi on mulla hivenen eri paikassa, x kpl:tta numeroita, joiden perässä kirjaimet AD.

        Venttiilikopassa tulipellin päässä iso pultti tukkimassa reikää, sekä kaksi johtoa roikkuu samoilla seuduilla. Tuon pultin paikalla pitäsi varmaan olla tuo anturi. Eikun metästämään sellaista.

        Koneen kyljestä löytyy tuo mainitsemasi ohjauspainesäädin. Mitähän tuolle murikalle osaisi/kannattaisi tehdä?

        Comment


          #5
          80-luvun vitosissa se moottorikoodi löytyy kyllä kuvan paikasta kaikissa, joten katso uudestaan. AD ei ole minkään moottorin koodi. Todennäköisesti olet katsonut lohkon tai kannen varaosanumeroa, joka voi olla jotain tyyliin 034 123 456 AD.

          Ohjauspaineen säätimelle ei kannata lähteä tekemään muuta, kuin ainoastaan voi avata letkujen banjopultit ja tarkastaa ettei siivilät niiden alla tai itse pulteissa ole likaiset.

          Venttiilikopassa ei kuulu olla mitään antureita, ainoastaan lähteä huohotusletku. Kannen päädyssä puolestaan kuuluu. Tai no venttiilikopan pultteissa on kiinni flektin jälkijäähyn anturin kannatin, mutta se ei nyt varsinaisesti ole kopassa.
          Viimeksi muokannut jasso; 23.5.2010, 23:03.

          Comment


          • #6
            Okkei.

            Pitää katsoa huomenna tuoreilla silmillä uusiks. Eiköhän se koodi sieltä löydy.

            Comment


            • #7
              Do dii...

              Konepellin alle kurkittu taasen. Tällä kertaa löysin numerosarjan tuon ohjauspaineensäätimen alapuolelta: 14F83 Tai jottain sinneppäin... veemäinen paikka oli tutkia. =)

              Toinen numerosarja on varmaan taas tuon lohkon varaosanumero (9 numeroo).

              Itse moottori ei ole alkuperäinen, vaan edellinen omistaja sai sen vaihtokuntoon. Hän vaihtoi sen juuri ennen kaupantekohetkeä.

              Comment

              Working...
              X