Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VEMS egt/laajakaistamittari rpm asetukset/muita ongelmia ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    VEMS egt/laajakaistamittari rpm asetukset/muita ongelmia ?

    Yritin siirtää autosta toiseen tuon härvelin ja rpm signaali pomppii/väärä. Sain jopa serial=>usb systeemillä yhteyden mittariin.

    Mitä asetuksia pitäisi S4 b5:ssa laittaa ? eli siihen rpm settings paikan kahteen lokeroon.

    Koitin vähän erilaisia numeroita laitella, kierrokset muuttuivat lähemmäksi oikeaa mutta silti hajonta/pomppiminen on aivan liian suurta. En muista mitä 4-sylinterisessä toissessa autossani oli asetukset..
    Viimeksi muokannut vayne; 12.5.2010, 13:17.

    #2
    pulssien lukumäärä per kierros on se oleellinen asetus.

    Comment


      #3
      Onkos se 60-2 eli 2 pulssia ?

      Signaali tulee siis eculta.

      Comment


        #4
        60-2 = 58

        Tuon käyttäminen kyllä aiheuttaa hyppimistä arvoon kun ei ymmärrä kahta puuttuvaa hammasta -> rpm tipahtaa aina siinä kohtaa varsin vahvasti.

        Comment


          #5
          Just noin se olikin.

          Mistäs nyt voisia etsiä vikaa, kun menin megatuneen muuttamaan noita arvoja 58 ja 229 niin ei näyttänyt enää mitään kierroksia ? Ei siis ennen noita asetuksiakaan, saati niillä.

          Comment


            #6
            ellei eculta saa pulssilähtöä joka kertoisi kierrosluvun niin laittaisin nokan halliin kiinni. Sieltä kun tulee 5V pulssia 1 per 2 kierrosta.

            Comment


              #7
              kyllä signaali tuli aikaisemmin mutta nyt kun käynnistin ohjelman niin kierrokset on mykkä myös niillä vanhoilla hyppivillä asetuksilla ei viisari enää värähdä.

              Ei vissiin ole mitään asetusta millä tarkastaa tuleeko signaali mittarille vai vikaa ohjelmassa ?

              edit. ensin herjasi unknown exit ja nyt mittarissa palaa vain yksi punainen pystyviiva, eikä enää saa yhteyttä tietokoneeseen ???

              edit 2 ja nyt ei pala enää mitää mittarissa. WTF tää oikein meinaa ? Tuon unknown exit takia ei mene firmis uudestaan asennuksena laitteeseen.

              Edit3: Sain onneksi resetoitua ja uudelleen asennettua koko laitteen.

              Ongelmaksi jää, ettei ecun ulos tuleva rpm signaali toimi mittarissa millään arvoilla eli täytyy ottaa signaali jostain itse anturista.
              Viimeksi muokannut vayne; 11.5.2010, 21:43.

              Comment


                #8
                Sulla ei ole lähtötilanteen msq-filettä tallessa?

                Millainen signaali eculta tulee?

                Comment


                  #9
                  En tiedä noista fileistä :) nyt kuitenkin heräs Vems mittari, vaikkakin kierrokset sekaisin.

                  Ecun signaali:
                  The engine speed signal...

                  ... is a square-wave signal which is conditioned
                  by the engine control unit and whose
                  frequency is synchronous with engine speed.
                  The duty factor is approx. 50%.
                  Three signals are transferred per revolution of
                  the engine.
                  ... is required by the following system
                  components:

                  - Dash panel insert

                  - Automatic gearbox

                  - Air conditioner


                  Edit: Auton mittari on toiminut koko ajan oikein.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Tämä ei varmaan auta mitään, mutta apexin laitteet lukee tyytyväisenä tuota ecun antamaa signaalia (asetuksista 6 sylinterinen valittuna). Onko tuo VEMS asetus esim. moottorin kiertämä kulma ja pulssit ko. kulmalla?

                    Comment


                      #11
                      Joo näin apexi tekee. Vems:n asetus on varmaan jotenkin noin kuten sanoit.

                      Yritin vielä ladata uusinta firmistä eli tämän vuoden puolelta olevaa mutta herjaa jonkun INI tiedoston olevan jotain eri kuin ohjaimessa on ?? Tämä siis megatunen avauksessa, firmis meni mittariin kyllä.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä tuon pulssisignaalin pitäis suoraan mittarille kelvata.

                        Comment


                          #13
                          Mikäs tuo uusin firmis ongelma tarkoitti ?

                          Eli kuva ohessa.

                          Uusi firmis on 2010 huhtikuun ja vanha oli 2007 04 25
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut vayne; 12.5.2010, 18:50.

                          Comment


                            #14
                            Kertokaapa nyt Vems tietäjät, miksi en saa mitään muutakaan uudempaa firmistä toimimaan kuin tuon 2007 04 25 ? Jokainen uudempi asentuu mittariin mutta kun megatunea yrittää avata, niin tulee tuo edellisen viestin kuva. Toki joka versiolla herjaa eri koodia tuossa "Expected" kohdassa. "Received" kohdassa aina sama koodi.

                            Comment


                              #15
                              Oletkos koittanut vaan ohittaa tuon herjan? Ja megatunessa ollut oikea ini-versio joka vastaa asennettua firmistä?

                              Comment


                                #16
                                Joo ei skulaa sitten megatunen mittarit.

                                Kaikki megatunet ovat tulleet firmiksen paketissa eli olettaisi olevat oikeat palikat.

                                Ja Nokan Hall anturista ei saanut sellaista signaalia, mitä vems olisi ymmärtänyt tai en ainakaan saanut asetuksilla viisaria liikkumaan. Pysyi vakiona jossain luvussa.

                                Oliskohan sitten jostain puolan parista seuraava yritys ? Ihmeen vaikeata tosiaan ja kun ei noita asetuksia ole rpm signaalin mukauttamiseen mitään järkeviä, kuten vems ecun kohdalla varmaan on.

                                Comment


                                • #17
                                  tyhmä kysymys ehkä mutta ootko muistanu vaihtaa megatunen sarjanopeudeksi 19200?

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo muuten ei tullut yhteyttä mittariin, tuokin tuli kiroiltua alussa läpi ;)

                                    Edit:

                                    Hip Hurraa ! Laite rupesi toimimaan ihan itsestään parin firmiksen kokeilun ja vanhan firmiksen takaisin laiton jälkeen. Aluksi ei kierrokset reagoineet, pidin autoa käynnissä ja säätelin muita asioita. Sitten kun aloin ohjelmia sammuttelemaan, niin huomasin megatunen kierroksien alkavan reagoida ja lopulta kertoimen viilauksen jälkeen sain ne kohdalleen.

                                    Käsittämätön laite kuitenkin, pari kertaa olen tuon laittanut eri autoon ja aina ollut hirveä säätö saada pelittämään... Nytkään ei uudet firmikset toimi megatunessa vieläkään, toki ei haittaa kun muuten toimii.

                                    Lopulliset rpm arvot ovat S4 B5 ecun rpm-signaalille:

                                    Pulsseja per kierros: 3
                                    Kerroin: 110
                                    Viimeksi muokannut vayne; 16.5.2010, 23:04.

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo lyhyt oli ilo...

                                      Kierrokset meni sekaisin taas, nyt kierrokset jopa juoksee välillä mittarissa ihan sekaisin, vaikka auto ei ole käynnissä ?

                                      Käynnissä ollessa yleensä hyppää mittari tappiin, satunnaisesti saattaa käydä oikeilla paikkeilla ?

                                      Onko tuo vaan rikki ? sillä asetukset on kunnossa ja johdot tarkastin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nostetaan taas tämä ylös, kun logitusajat lähestyvät. Onko kellään mitään järkevää vinkkiä, mistä tuota signaalia kannattaa kaivaa esiin ? Muutaman kokemuksen voimalla on huomattu ettei ecun 3 pulssin toimittava signaali vaan toimi, vaan kierrokset karkaa joko heti alkuun tappiin tai vähän ajan päästä. Oliskos sytkävahvareista, puolista vai mistä signaali otettavissa ja millä kytkennöillä ? Mittariston/ecun 3 pulssi ei siis toimi mittarissa eli tuo signaali mikä on selitetty tuolla alemmissa viesteissä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mikäs se oli se tämän päivän softa, jolla PC:llä logitetaan, megatune vai vemstune? Linkkiäkin voi laittaa mistä ladata.

                                          Comment


                                            #22
                                            VemsTune http://vems.hu/vt/

                                            Comment


                                              #23
                                              Laitetaas nyt tännekin, kun taidan muistaa mistä otin signaalin. Eli aika varmasti otin sen toisen nokan hall-anturilta, ECUn nastalta 86 tai 101. Mittarin asetuksia en muista, mutta aika helposti ne arpoi kohdilleen kunhan vertaa kierroksia auton mittariin.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 30.3.2012, 20:22. Perustelu: Lisäsin ecun pinnin tiedot

                                              Comment


                                              • #24
                                                Audi 2.2 10v (kg) + vems

                                                Elikkäs otti ja lopetti 3. ja 5. sylintereiden sytyttämisen, tulpat kokeiltu vaihtaa, yritetty eri puolilla ja havaittu että puolille ei tule virtaa.

                                                Megatunella vedettiin ohjelma purkille uusiksi, sulakkeet ovat ehjät, maadoituksetkin pitäisi olla ok. Ei vain tule virtaa. Mistä tuota vikaa voisi lähteä paikantamaan?

                                                Jonkinnäköinen perustietämys löytyy mutta noobien tasolla ollaan tämän ohjauksen kanssa, joten toivoisin ymmärrystä ja neuvontaa jotta joskus voisi hallitakkin näitä vermeitä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  puolien virta ei tule eculta. Vika siis johtosarjassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vois kai se olla, pitää huomena ruveta mittaileen.. Kattoa onko piuhat kunnolla pinneissä ja muutenkin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                                      Laitetaas nyt tännekin, kun taidan muistaa mistä otin signaalin. Eli aika varmasti otin sen toisen nokan hall-anturilta, ECUn nastalta 86 tai 101. Mittarin asetuksia en muista, mutta aika helposti ne arpoi kohdilleen kunhan vertaa kierroksia auton mittariin.
                                                      Juu nyt pelittää RPM täälläkin vihdoinkin !
                                                      Vissiin oli aikaisempi hall yritys virhellinen kytkentä omasta takaa :( otin nyt pinni 86:sta heti kammasta signaalin.

                                                      Kierrokset pelaa suht vakioasetuksilla eli asetuksissa 1 ja 229 kerroin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kysytäänpäs nyt tässä topicissa, että onko Vemsillä mahdollista toteuttaa AEB:n kaasuläpän sähköistä tyhjäkäynnin ohjausta? Sain servon kyllä reagoimaan, mutta mitenkään järkevästi se ei tuntunut tottelevan. Pitkällisen googletuksen tuloksena oli paljon keskustelua aiheesta, mutta ei yhtäkään ratkaisua. Olisiko sittenkin vain helpompi asentaa erillinen lisäilmaluisti?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko kellään kokemuksia VEMSin MAP anturista
                                                          http://shop.vems.hu/catalog/sensor-b...ple-p-121.html

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Toimii ok.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X